Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Savage
#1
Savage Model 10 Predator Hunter

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Savage Arms
http://www.savagearms.com • 1-800-370-0706

[Image: Savage1.jpg]
Savage Model 110 50th Anniversary

[Image: Savage2.jpg]
Savage 93XP Camo

[Image: Savage3.jpg]
Savage Model 25 Varminter

Savage celebrates the 50th anniversary of the Model 110 with a special edition of 1,000 rifles. The Savage Model 110 50th Anniversary is a classic-styled short action chambered in .300 Savage. The rifle has a high-grade floorplate with 24 kt gold plating and etched block scroll pattern: “50th ANNIVERSARY • 1958-2008 • 1 of (1,000).” It has 24 kt gold-plated, double-barrel bands, a 24 kt gold-plated trigger and semi-fancy American walnut stock.

The small-frame, lightweight Model 25 Lightweight Varminter weighs 8.35 lbs. and measures 43 3/4" overall. It has a 24" medium-contour, satin blue barrel; dual pillar bedding; jeweled bolt; AccuTrigger and brown laminated stock, with beavertail varmint-style forend. The Model 25 Lightweight Varminter Thumbhole has the same features except it has a brown laminated thumbhole stock.


The Model 25 Classic has a 22" sporter, satin-blue barrel, with recessed target crown; three locking lugs; 60-degree bolt lift; AccuTrigger adjustable and four-round detachable box magazine. It has a satin lacquer American walnut stock with contrasting black forend tip.

Savage’s Rimfire Camo Package guns feature Mossy Oak Brush on the stock, barreled action, trigger guard, bolt handle, scope and rings. The rifles are chambered in .17 HMR (Model 93R17 XP), .22 LR (Mark II XP) and .22 WMR (Model 93 XP) and feature the AccuTrigger, 22" sporter contour barrels, five-round detachable box magazines and 3-9x40mm scope mounted and boresighted.


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
Model 25 Lightweight Varminter Thumbhole
[Image: 25ThumbholeVarmint_cmyk.jpg]
Medium-contour fluted barrel with recessed target crown
Free-floating sleved barrel
Dual pillar bedding
Three locking lugs
60-degree bolt lift
AccuTrigger adjustable from 2.5 to 3.25 lbs.
Detachable box magazine
MSRP $635.00

Model 25 Classic Sporter
[Image: 25Classic_cmyk.jpg]
Free-floating sleved barrel
Dual pillar bedding
Three locking lugs
60-degree bolt lift
AccuTrigger adjustable from 2.5 to 3.25 lbs.
Detachable box magazine
MSRP $616.00


Model 12 BTCSS
[Image: 12BTCSS_cmyk.jpg]
Vented thumbhole laminate stock
Heavy fluted barrel with recessed target crown
Dual pillar bedding
AccuTrigger
Three sling swivel studs
Detachable box magazine
MSRP $981.00

Model 12 Long Range Precision Varminter (Repeater)
[Image: 12RBRPLong_cmyk.jpg]
New this year, the single-shot LRPV is available as a repeater with a four-round detachable box magazine and a right bolt, right port configuration. The caliber 6mm Norma BR has also been added.

Right bolt, Right port target action
AccuTrigger™ adjustable from approx 6 oz to 2 1/2 lbs
Oversized bolt handle
Stainless barreled action
Extra heavy free-floating
Button-rifled barrel 1 inch in diameter
H-S Precision stock
Swivel studs
MSRP $1,208.00


Model 11 BTH (Short Action) - Model 11 BTH (Long Action)
[Image: 11BTH_cmyk.jpg]
AccuTrigger™
Blued barreled action
Free-floating and button-rifled barrel
Hinged floorplate
Swivel studs
MSRP $735.00

93 Classic T (22 WMR) / 93 R17 Classic T (17 HMR)
[Image: 93ClassicT.jpg]
American walnut stock with black forend tip and wrap around checkering
AccuTrigger™
High luster blued steel bolt action
Swivel studs
Button-rifled barrel with detachable magazine
MSRP $569.00


93 Classic
[Image: 93-Classic.jpg]
22 WMR
American walnut stock with black forend tip and wrap around checkering
AccuTrigger™
High luster blued steel bolt action
Swivel studs
Button-rifled barrel with detachable magazine
MSRP $534.00

Mark II Classic T
[Image: Mark-II-classicT-.jpg]
22 LR
American walnut stock with black forend tip and wrap around checkering
AccuTrigger™
High luster blued steel bolt action
Swivel studs
Button-rifled barrel with detachable magazine
MSRP $555.00


64 BTV
[Image: 64btv.jpg]
Side ejecting semi-auto
Button-rifled barrel with detachable magazine
MSRP $331.00

Camo Rimfire Packages: Mark II XP Camo (22 LR), Model 93 XP Camo (22 WMR), Model 93 R17 XP Camo (17 HMR)
[Image: 93XPCamo_cmyk.jpg]
AccuTrigger
Camo stock
Barrel, action and scope
Button-rifled barrel
Swivel studs with detachable magazine
MSRP Mark II XP Camo $400.00
MSRP Model 93 XP Camo $414.00
MSRP Model 93 R17 XP Camo $414.00

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#4
Savage Announces New Palma® Target Rifle
[Image: Palma.jpg]
[Image: Palma-Detail.jpg]

Savage is pleased to announce an exciting addition to its highly successful line of 1,000-yard target rifles. The new Savage Model 12 Palma® will be available to consumers in August.

Features of the 12 Palma Include:

308 caliber (13 Twist)
30-inch stainless steel barrel with Palma taper
Barrel tapered and receiver tapped to mount standard micrometer-type sights
Single-shot stainless target action with right bolt, right port configuration
Target AccuTrigger adjustable from 6 oz. To 2.5 lbs.
Gray vented laminate stock with integral rail for bipod and hand stop; adjustable comb and 3-way adjustable buttplate with Pachmayr pad.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#5
[Image: 10XP-Pred-Snow-Camo.jpg]
[Image: 93R17XP-Snow-Camo.jpg]
Savage is expanding it very successful line of camoflage pagage guns with the addition of snow camo. The rifles will include full-coverage Realtree Hardwoods Snow camo on the stock, barrel, action, bases, rings and scope. This includes the Model 93 R17 XP Camo in 17 HMR and the Model 10XP Predator Package in all current calibers, with the addition of .243 Win.

There will also be a stand-alone Model 10 Predator Hunter with no scope in this new pattern.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#6
Savage Literally Squeezes More Accuracy Out of Its Rifles With New AccuStock Technology

SUFFIELD, CT -- First there was the AccuTrigger, now there is the Accustock, the next phase in the accuracy revolution from Savage Arms. The AccuStock uses an aluminum spine and 3D Bedding Cradle molded into the stock in such a manner that it becomes an integral part of the composite stock.

The result is a polymer composite stock that possesses many of the same properties of high-end aftermarket stocks, bringing this high level of performance to the production rifle. “When the AccuTrigger came out, it was very disruptive technology. The rest of the industry had to run to play catch-up,” Savage Arms CEO Ron Coburn said. “We expect the AccuStock to have the same effect. We’re proving again that you can have custom rifle quality in a factory gun.”

The AccuStock facilitates more consistent accuracy in two ways:

Rigidity – With its integral aluminum spine that runs from the action down the length of the forearm, the AccuStock is the most rigid factory polymer stock in the marketplace. No matter how hot the weather or the barrel, the forend stays rock-solid and the barrel remains free-floating.

Three-Dimensional Bedding Pressure – Pillar-bedded and v-block stocks, as good as they are, only apply bedding pressure on one axis, up and down. The AccuStock uses a wedge bolt to push the recoil lug back into the aluminum spine to prevent any movement forward and aft, while the bedding cradle literally squeezes the action from the sides when the action screws are tightened.

“The stock literally squeezes the action from all directions,” Coburn said. “It becomes part of the action, making the whole rifle much stiffer and much more consistent.”

While the differences in the AccuStock cannot be seen from the outside, AccuStock rifles will be easily identifiable by their new smooth barrel locknut and trigger-guard mounted bolt release.

Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Model: 11 Long Range Hunter
[Image: 11longrangehunter.png]

Series: Hunter
AccuTrigger: Yes
Sights: Drilled and tapped for scope mounts
AccuStock : Yes
Magazine: n/a
Stock material: Synthetic
Barrel material: Carbon Steel
Stock finish: Matte
Barrel finish: Matte Stock
color: Black
Barrel color: Black
Action: Short

Features: Karsten adjustable comb Adjustable muzzlebrake Fluted barrel

Available chamberings:
308 WIN
300 WSM

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#8
Edge Series
Edge
Edge Camo
Edge XP
Edge XP Camo

http://www.savagearms.com

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
Øh ??
Det er muligt det er våben nyt! Men hvad skal vi lige bruge det til her på jagtsiden ?
Det ser mest ud som reklame, men det skal det muligvis også være.

det er muligt jeg er uvidende, men det virker ikke særligt interesant.

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Øh ??
Det er muligt det er våben nyt! Men hvad skal vi lige bruge det til her på jagtsiden ?
Det ser mest ud som reklame, men det skal det muligvis også være.

det er muligt jeg er uvidende, men det virker ikke særligt interesant.

Mvh. Rimfire Hunter



@Rimfire hunter (6 indlæg.)

Hvis du er utilfreds med indholdet at forummet, så klag til Moderatorteamet og beklag dig ikke til os andre.

Hvis der er noget der ikke interesserer os, så springer vi det over.

Så er det tip givet videre[}Smile]

Og måske skal du overveje om dette sted overhovedet er noget for dig[:o)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Øh ??
Det er muligt det er våben nyt! Men hvad skal vi lige bruge det til her på jagtsiden ?
Nu hedder det her jo Våbenteknisk Forum[?], derudover hedder topic Våben og grejnyt, her er et uddrag af topics overskrift,
Citat:quote:

Nyheder om våben og udstyr, om producenter og forbrugere - kort sagt: Udstyrsrelaterede nyheder

Det ser mest ud som reklame, men det skal det muligvis også være.
Det er så din mening, man kan vel sige at al info om vor hobby er en form for reklame,her vil jeg gerne indskyde at jeg ikke har økonomisk interesse i hverken jagtforretninger eller våbenfirmaer, hvis det er bannerne med SAVAGE ARMS du kalder reklame så skyldes det at flere firmaer efter et stykke tid ændrer deres billeder.
det er muligt jeg er uvidende, men det virker ikke særligt interesant.
Tja, nu har Våben og Grejnyt eksisteret siden 2006 og det er vist første gang at nogen har den holdning[:0], jeg har kigget på dine indlæg og ihvertfald et par stykker af dem har ikke meget med jagt at gøre[Wink]

Mvh. Rimfire Hunter



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
en enkelt eller to af brugerne her må betegnes som grejnørder og er som regel interesseret i nyheder på markedet. ) at disse frygteligemennesker så efterfølgende driver importøren til vanvid når han ikke aner hvad hans mærker egentlig har af produktnyheder er en anden sag )
personligt er jeg glad for nyhedstopic´t

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Jep - den rene guldmine - stor tak til Kima - for at han gider fodre os med al den inspiration. [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#14
Melder mig som endnu en(nærig)Grejnørd [:p][Big Grin], og tak til Kima, for det store arbejde.

Rimfire Hunter: Husk også at læse forumets overskrift, Øverst til Højre
"Göinge jagt- OG VÅBENfora." (lige en "lille" understregning) [:o)]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
Nyt i 2012

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#16
AXIS XP Youth Muddy Girl

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#17
Stainless B-mag

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#18
A17

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#19
Owners of a Savage Arms B.MAG rifle in .17 WSM made before September 2015 can receive a free retrofit kit from the company, due to a fault discovered with the gun.

Savage has discovered that the bolt on some B.MAG rifles is capable of inadvertently catching the safety release and sliding it forward into the firing position.

There are no reports of accidents due to this fault, and Savage has developed a simple bolt handle and cap retrofit that is available to all owners of recalled rifles free of charge.

Savage is advising B.MAG rifle owners to not fire their gun until the bolt has been retrofitted.

A dedicated recall website is available here, and a hotline (844-784-3301) is open Monday-Friday, 8 a.m. to 10 p.m. EST. Owners can identify their firearm through an online look-up tool at the bottom of the recall website, file a claim, and receive a free retrofit kit, which includes simple instructions for replacing the bolt handle and cap.

No other Savage firearms are affected by this condition.

Read more: http://www.gunsandammo.com/news/savage-i...z3krG9w0v4

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#20
Model 42 Takedown

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)