Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstandsmåler
#1
Hvilken afstandsmåler skal man sætte sine penge i?
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Hvilken afstandsmåler skal man sætte sine penge i?


Jeg har prøvet den i Leica's kikkerter. Den virker utroligt præcis.
Men den koster også derefter.

JPL
JPL
Svar
#3
Hejsa

Jeg har en Leupold RX-1 tror jeg den hedder.. Det er den billigste Leupold model og jeg er godt tilfreds[Smile]
Den kan ikke de ting med at beregne kuglebaner osv som de dyrere modeller kan og den virker "kun" til omkring 700 meter men den opfylder så rigeligt mit behov og den er uhyre enkel at betjene og det er jo rart når man er blond[Big Grin]

jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#4
Har for nylig fået bekræftet min mistanke om at de "billigere" afstandsmålere nok også er ringere.

Prøvede Leica LRF900+1200 sammen med Bushnell Legend og Leupold´s den nye med TBR.

Leica var i de vejrsituationer vi befandt os i langt bedst herefter Leupold og til sidst bushnell.

Mit råd vil være at satse på Leica´en om det så betyder der skal spares lidt mere op....[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Jamen det eneste rigtige sted at anbringe en range finder feature er da i håndkikkerten, men hold k... hvor er det dyrt når der står Leica på sættet.

Jeg har prøvet en Leica Geovid 10 x et eller andet. Lækkert og robust ingen tvivl om det. Skulle jeg vælge en gang at bruge pengene på det, så blev det Leica´en, bare et nummer mindre så man også altid har den med.

Så indtil det sker er jeg begyndt at efterlade håndkikkerten i båden og bare tage range finderen med som "kombiapparat". De 4 X forstørrelse den yder er nok til at afgøre om den hvide plet derovre er en sten, noget sne, en hare eller røven af et rensdyr.

Ville gerne liiige have haft en 6 eller 8 gange forstørrelse på, men man kan jo ikke få alt her i livet.

Jeg tror min range finder hedder Bushnell Yardage Pro, men checker det ved lejlighed. Den er ikke specielt dyr, men har opfyldt mit behov indtil nu. Da jeg ikke har testet dens evner mod andre mærker, har jeg ikke haft grundlag for at tvivle på dens resultater.

(En mand med to ure er altid i tvivl, mens en mand med et ur, han ved hvad klokken er [Big Grin])

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg har en Leupold IV som jeg er rigtig glad for. Jeg har skrevet lidt om at have den med på jagt på min blog.
http://web.mac.com/mikkelkroeyer/Helle_og_Mikkel/Blog/Optegnelser/2007/8/21_Afstandsmåleren_med_på_jagt.html

Det ser ud til at der er lidt problemer med linket, men ellers kan I gå ind på siden www.kroeyer.com og så gå ind under blog. Her er et søgefelt, og hvis I skriver "Afstandsmåler" så kommer siden "Afstandsmåleren med på jagt" frem.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Der skulle ikke være nogen tvivl om hvad der er bedst, men den koster også omkring 10 gange så meget. Fordelen ved en leica er efter min mening at man bruger den samme kikkert som afstand måler og kikkert. En af mine PH i Afrika havde en Leica og efter den første dag lagde jeg min leupold afstandmåler tilbage i kufferten, det var ikke et spørgsmål om precision, de havde altid den samme afstand, men mere det at han kunne med den samme kikkert lokalisere, bedømme, udvælge og måle afstanden, det er bare mange penge.

Bo
Svar
#8
Swarovski's er også meget rost.
Den kan købes ret billigt her:
http://www.smartreloader.com/swarovski-l...-3649.html
Jeg har handlet med firmaet flere gange uden problemer.
Svar
#9
Kig lidt på den nye Leupold RXB-IV
En RX-IV og håndkikkert med 9x forstørrelse.

http://www.leupold.com/hunting-and-shooting/products/rangefinders/rxb-iv-range-finding-binoculars/rxb-iv-digital-laser-range-finding-binoculars/

[Image: rxb-iv-digital-rangefinder-angle.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Den ser da fornuftig ud. Hvad kan du få dig selv til at kræve for den [?](var det jysk nok)?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Den ser da fornuftig ud. Hvad kan du få dig selv til at kræve for den [?](var det jysk nok)?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



6.500,00
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Det var da lidt lettere at komme i nærheden af end Leicas pris (men den er nu lækker).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det var da lidt lettere at komme i nærheden af end Leicas pris (men den er nu lækker).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hvad koster Leica'en da ?
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
De starter på 12.500,-
Det er helt klart den rigtige løsning at sætte afstandsmåleren i kikkerten, men indtil jeg får brug for den lidt oftere vil jeg nu nøjes med min Leica LRF 900. Den gør det ganske pænt, men er lidt klodset.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Hej

Jeg har lige fået min Leica 10x42 med afstands måler i, den virker til at være godt kram, men jeg har ikke fået testet den i dagslys endnu.[8D]
Men i morgen skal det være[Big Grin]

Ole
Svar
#16
Jeg har en Bushnell Yardage Pro 1000. Den kan måle på dyr træer på indtil 350 meter og bygninger på godt 600 meter. Jeg købte den brugt på ebay. Den har nu fået den ide at den bruger strøm hele tiden så den aflader batteriet for hurtigt - så jeg kunne godt tænke mig en ny - gad vide om konen også synes det [Wink]
Min håbefulde søn går for tiden på Uni i Usa. Ville han blive lagt i håndjern i lufthavnen når han skal hjem hvis han har en Leupold RXB-IV i kufferten[?] og er der noget han kan gøre for at undgå dette optrin [?] ...(dollaren er jo til have med at gøre)[Wink]

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#17
jeg har en leica CRF 1200. den kan jeg varmt anbefale, den er godt
nok lidt dyr men alle pengene værd. super billed kvalitet og præcise målinger. og så fylder den ikke så meget...
mvh aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#18
Jeg har en Leica Geovid 8x56 og den er bare for lækker, præcis og kanon når lyset begynder at forsvinde [Big Grin]. Men den koster jo selvfølgelig...

Tooms
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#19
Så har jeg bestil en RX-IV.
Glæder mig til at teste om dens beregninger på kuglebaner er kompatible med 6,5x55 og 308w (eks. jagt Lapua Mega og Normas 8,4 grams til jagtfelt i 6,5x55)

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#20
hej jeg har også invisteret i en leica geovid som jeg har haft med til skotland her i vinteres, det er godt nok kram, vandtæt, virker med vand på linserne og er utrolig præcis. jeg prøvede den af inden jeg tog afsted og afstands måleren passer helt ud til 1000 meter, helt sikkert en kikkert der er værd at spare sammen til...
"køb kvalitet og græd kun når pengene skal over disken"

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)