Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optik
#1
Jeg er idag blevet præsenteret for nogle riffelkikkerter kaldet NightForce (jeg sveder endnu).Er der nogen her i forummet der kender til dette mærke?
www.nightforceoptics.com

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#2
Michael

Hvis du virkeligt vil svede, så kør til Gilleleje og se den varmintkikkert fra Zeiss..Thats a mean motherf u c k e r[}Smile](Til Jens og dit badwordfilter [:o)] ØV BØV)
Great Dane

Svar
#3
Ja det kan godt være at jeg lige må køre forbi Gilleleje - det haster jo snart [Big Grin] Jeg har netop idag fået serienummeret til min AWP´er - så imorgen tidlig står jeg inde på Politigården med en udfyldt indførselsansøgning [:0]

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#4
hej
du kan roligt købe en nightforce det er en af de bedste
der er på markede bare spørg (dravis) han ved en
masse om den
hilsen hatting

ps:tager til allingåbro lørdag 6,3 (skal ud og lege)[Big Grin]
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
NightForce Rules!! But so does Swarowski!

Jeg har haft den fornøjelse at prøve nogle af de mest "syge" kikkerter penge kan købe (Mange penge!!)

Og jeg var ret overbevist om at der ikke fandtes noget bedre end NightForce NSX Extreme scopes, men jeg må revurdere lidt efter at have testet Swarowskis 6-24 x 50 og Zeiss Diavari V 6-24x56
Glasset ER simpelthen bedre i de europæiske kikkerter, men betjeningsmæssigt og holdbarhedsmæssigt er NightForce bare langt foran! (De er desværre også tunge!)
Når vi nu er ved kikkerter så check lige Schmidt&bender 3-12 PM2
Og eventuelt http://www.usoptics.com/

Underligt nok er den kikkert jeg er mest glad for en Schmidt&Bender 8x56 fast forstørrelse....... Der skal man ikke skrue på nogetsomhelst og der kommer mere lys igennem end nogen andre kikkerter jeg har prøvet. (Færre linser!!!) Og så koster den kun 1/4del af de andre!!!!!!

Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Hej Dravis - Schmidt & Bender har jeg faktisk også snurret lidt rundt om, b.la. fordi man kan få AI (min riffel som kommer til maj) færdigleveret med scopes fra S & B, og det ville jo gøre livet en lille smule nemmere.
Er der nogen her i forummet der har erfaringer med S & B? Og hvem forhandler evnt. herhjemme og er lagerførende (så man kan komme ud og gramse inden man køber).

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#7
Michael,
check out Premier Reticle (they have a web site)
They will take your scope and build a coustom elevation compansating reticle for your EXACT caliber and ballistic coefficient for it's long range tragectory.

All you have to do is point and shoot!

Also, chek out Shepard Riflescopes, They are awesome too![Big Grin]
Svar
#8
Hej MI
Har en kollega, som bruger en Nigthforce kikkert til 1000 yards skydning. Det fungerer hamrende godt. De er oprindeligt udviklet som militær-kikkert / Navy Seals og møder deres krav / specifikationer.
De er tungere og kraftigere, men vil form. holde til at blive kørt over af en kampvogn, hvis du skulle komme i vejen for sådan e´n [Smile]
Svar
#9
Hej Matt og 270win
Matt I will checkout Premier Reticle, thanks.
Og 270win jeg tager en rundtur her mandag/tirsdag - en tur til Gilleleje b.la.
Men jeg må sige, at i det prisleje de nævnte kikkerter ligger i, er vi oppe i så høj kvalitet, at de alle er nogenlunde lige gode - i sidste instans er det jo nok et temperaments-spørgsmål hvilken kikkert man vælger. Jeg tror dog, at hvis eller optikken er iorden er det så noget med betjeningskomfort og robusthed - og ikke mindst duplexen betyder noget (en mil-dot er åbenbart ikke bare en mil-dot)

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#10
Tak for alle de gode råd - valget er faldet på en Schmidt & Bender
3-12x50 PM II/LP [:I]
Og til Dravis - den koster s..... ikke 1/4 af de andre!

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#11
hej Michael..

tillykke med den PMII, det fås nok ikke meget bedre, men 34 mm ringe ER nu lidt bøvlede [Wink]

Og nej raasgu koster en PMII da ikke en 1/4 af de andre, nærmere 4 gange så meget... det var min S&B 8x56 m. fast forstørrelse og irriterende 26 mm rør... DEN koster kun 1/4-del !!! (1/7 del af en PMII [Wink]) og der ER mere lys igennem v. 8X end selv en PMII
(Test i et eller andet tysk blad af kikkerter til natjagt på svin, jeg husker ikke hvilket blad)

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Hej Dravis - 34 mm ringe er ikke så bøvlede endda, da jeg har Picatinny rail og derfor får en "One piece 34 mm mount"[Big Grin]
[Image: sharp3.jpg]
"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#13
Hej Michael!

Hvad kan jeg sige til det[8]... JEG VIL OSSE HA EN!!!![:p]

SÅ skal jeg bare lige have den der "timberwolf" i .408 Cheytac
http://www.pgwdti.com/ ja-ja drømme kan man jo...

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Hej Dravis - den er godt nok fed (lugter jeg lidt Remington?). Jeg ligger lige NU og forhandler priser på kikkerten - for s.... da, det er hårdt. AI vil have Dkr. 16.969,49 plus montagen Dkr. 1.267,20, men jeg har faktisk fundet en der har givet mig en max. pris på Dkr. 13.000,00.
DETTE ER IKKE EN OPFORDRING TIL VELMENENDE FOLK HER I FORUMMET OM AT GÅ PÅ JAGT EFTER EN BILLIGERE PRIS, DA JEG HAR RIGELIGT MED AT HÅNDTERE DET SELV - JEG SKAL NOK FÅ DEN TIL DEN BILLIGST MULIGE PRIS [8D]

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#15
Hej Nitro Express - jeg har kigget - og jo der findes mange lækre kikkerter (og mærker), men Schmidt & Bende'ren er købt.
Nogen gange må man bare tage en beslutning [Wink] og jeg tror at jeg bliver meget glad for den.
Jeg lyttede lidt til Dravis - citat:"Glasset ER simpelthen bedre i de europæiske kikkerter" - og han har ret!
Mvh.


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#16
Nitro Express....Nå jeg kan da godt sende en 200-300 kroner til dig for den zeiss

G.D.

Hvor gammel er den og hvad med prisen???Send svaret på min mail!

larsoghanne@tiscali.dk
Great Dane

Svar
#17
......og så bliver min S & B leveret med Double Turn og BDC til .308 [Image: anim_bounce.gif]


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)