Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig ammunition
#1
Skal lige høre om der er nogen her de rkan hjælpe mig. inde på http://www.skyttebutik.dk
under ammunition/langdistance er der to muligheder, norma og til 100 meter, det under norma er tilskudberetiget, det ved jeg godt.
Men det under 100 meter, kan det købes af alle til de priser der står der, eller hvordan fungere det, nu når der ikke er tilskud på.

MVH

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#2
Det kan købes af alle med gyldig våbentilladelse.
Du skal være opmærksom på at hvis du bestiller, bliver det sendt med fragtmand som farligt gods. Det koster
Svar
#3
Ja, uden tilskud kan købes af alle, men bemærk at prisen hurtig ryger op med forsendelse & risiko-tillæg el. hvad de nu kalder det...Jeg har ikke selv købt noget der, men nogen jeg kender har, og man skal nok købe en del for at det løber rundt...

"You learn something new and depressing every day"

hehe, slået med 12 sekunder....[Smile]
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#4
man kan vel selv afhente, så sparer man fragten

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#5
Ja du kan bare selv hente.
Jeg var dernede for en mdr. siden men var ikke tilfreds med prisen på træningsammu i 308w - 5,5 kr. stk. [}Smile]
Man kan bl.a. købe lækre ting til bla. at rense riflen med...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Ja du kan bare selv hente.
Jeg var dernede for en mdr. siden men var ikke tilfreds med prisen på træningsammu i 308w - 5,5 kr. stk. [}Smile]
Man kan bl.a. købe lækre ting til bla. at rense riflen med...

[Image: topp_sommar.gif]



Hvordan får du det til 5,5 kr ?
http://skyttebutik.dk/product.asp?produc...135&page=1

JPL
JPL
Svar
#7
Hmmm

Er der virkelig ingen som har forsøgt sig med MAGTECH ammu.[?]

Det ser ud til at der på verdensplan bliver skudt meget - med dette mærke især til pistol.
Jeg synes jo at prisen på 3 kr. stkykket var noget sjovere end 5,5 som ellers er alternativet....

@Trotyl

Tak - MAGTECH snakkede han ikke om da jeg var der[?]

Duer de[?] - jeg skal bruge dem til min nye Sako Varmint - så jeg vil ned i en egenspredning på ca 10mm [^]- kan de de[?]
[Image: 2390c_m.gif]

MAGTECH .308WIN 180 gr. FMC 11,66 G
Pris DKK 60,00

æsker á 20 stk stk

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=MAGTECH

Er der nogen tests[Wink]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
MagTech er ganske udemærket - det skyder ok i .22LR i hvert fald... men man skal lige vænne sig til stanken af røgen/krudtgasserne.

De dufter.... anderledes.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Tak
Jeg tager det så som udtryk for, at jeg skal lave et forsøgsprojekt med denne ammu. hvis der da ikke lige dukker noget andet op... og da det åbenbart er så nyt i DK, at der ikke rigtig er nogen som har prøvet det i deres rifler...

Når skyttebutikken sælger den er det vel en form for blåstempling af kvaliteten ...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Tak
Jeg tager det så som udtryk for, at jeg skal lave et forsøgsprojekt med denne ammu. hvis der da ikke lige dukker noget andet op... og da det åbenbart er så nyt i DK, at der ikke rigtig er nogen som har prøvet det i deres rifler...

Når skyttebutikken sælger den er det vel en form for blåstempling af kvaliteten ...


Det skyder rigtigt godt i 9 mm.
Prøv at skaffe en pakke testammunition med henblik på offentliggørelse her på sitet.

JPL
JPL
Svar
#11
Jeg har tidligere haft Magtech i kal .223 og dengang (10 år siden) var det ikke noget hit. Samtidigt skød jeg med Magtech i en S&W M28 revolver, hvilket var rent guf i 10' piben fra LW.

Prøv at købe en pakke og giv venligst en tilbagemelding [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#12
Jeg har skudt en æske Magtech fra skyttebutikken i 308 win. Fmj
De er ikke noget at råbe hurra for, der mangler præcision, og min riffel skyder godt med det meste amm.
Men køb en æske og prøv den, hvis du kommer der forbi en dag.

Mvh.
Carsten
Svar
#13
Tak for denne tilbagemelding
Jeg tror da på at din riffel skyder godt med det meste ammu - så derfor bliver det nu ikke førstevalget når jeg skal købe ammu.

Kan se at Østjysk har et tilbud:
Træningsammunition 308Win
Cal. 308Win træningsammunition fremstillet i sydafrika. 140 stk. kun kr. 385,- (Stk. pris kr. 2,75)

De er sikkert også af tvivlsom kvalitet, og dermed kun egnet til at skyde noget løbende hjort eller elg....

Citat:quote:

Originally posted by ckn

Jeg har skudt en æske Magtech fra skyttebutikken i 308 win. Fmj
De er ikke noget at råbe hurra for, der mangler præcision, og min riffel skyder godt med det meste amm.
Men køb en æske og prøv den, hvis du kommer der forbi en dag.

Mvh.
Carsten



[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Heroppe kan vi få æsker med 50 stk. S&B til kr. 198, både i 30-06 og 308. Disse bør findes til sammenlignelige priser i DK.

.222Rem er stadig ofte på bud til kr. 59,95 for 20 (Sako eller PRVI Partisan[49.95])

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
Det som jeg er ude efter er hul i hul ammunition som ikke koster en bondegård - jeg husker S&B som noget med jern i projektilerne
og med en præcision som ikke er på højde med Norma og Lapua..
Måske skal jeg blot satse på at købe af de 2 når der dukker et tilbud op [Wink]
Indtil videre mangler jeg kikkerten (Leupolle) så der er ike sket nogen skade endnu [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Heroppe kan vi få æsker med 50 stk. S&B til kr. 198, både i 30-06 og 308. Disse bør findes til sammenlignelige priser i DK.

.222Rem er stadig ofte på bud til kr. 59,95 for 20 (Sako eller PRVI Partisan[49.95])

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk



[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#16
Tja, S&B har virker udemærket for mig i de våben jeg har brugt dem i.

Det har været Mossberg boltaction riffel i .270Win og en gammel winchester model 70 i .30-06.

Ellers de prøveskydninger jeg har lavet med diverse våben jeg har haft til gennemsyn, det har oftest været med S&B ammunition.

Jeg mindes ikke at have haft bare én eneste klikker - eller andre problemer med S&B i det hele taget.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Jeg har sagt det foer, men i min Scout saa skyder S&B altsaa bedre end baade lapua trainer, norma jagtmatch samt div. winchester & federal! Jeg har endnu ikke proevet scenaren endnu....
Af slitage-hensyn skyder jeg dog jagtmatch....

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#18
Uanset så vil jeg prøve Magtech selvom jeg hører, at nogen mener at den har ca 10 mm større egenspredning - men hvis den nu passer til en Sako såee[Wink]
Det andet forhold er, at den findes som blødnæset, og dermed kan det blive rigtig hyggeligt med lidt ægte varmint skydning .... men som sagt der går lidt tid inden Sako/Leupolle bliver samlet......

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#19
JEg har testet magtech i cal 308 med en 11,7 grams blødnæset kugle.
Pris pr. bønne: 3,50 kr. [Big Grin]

Præcisionen levede ikke op til mine egne ret præcise ladninger. Omvendt var den heller ikke horibel dårlig af en fabriksladet patron at være. Kunne lave et skudbillede med 10 skud i en nogenlunde stabil liggende skydestilling på 4-5 cm i diameter.

De er klart anvendelige til jagt.

Kunne dog konstatere et kuglefald på 10-12 cm i forhold til min egen ladning med en 9,7 grams kugle.... den tungere kugle giver en noget krummere bane.

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#20
Har Korsholm ikke flere af de latterligt billige Norma'er i .308? Dét var da ellers super-ammo til en super-pris.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)