Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
et spørgsmål om BLASER...
#1
jeg har haft lidt kig på en blaser tactical 2 i 300 win mag..men kan ikke finde ud af hvad sådan en koster..og om (her kommer i ind i billedet) det er et godt våben,,den er ihvertfald anderledes..lad nu lige være med svine den bare fordi det er en BLASER..på fornånd tak.

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#2
Jeg har skudt meget med den i 308W og 338LM - den skyder fremragende! Gider ikke komme med flere detaljer da det blot bliver genstand for mere eller mindre usaglig kritik - læs, at noget af det er ok og andet afdeles uinspirerende... Send en PM hvis du til vide mere Smile
Svar
#3
Hej mauser98k. Har selv en lrs2 i 6,5*55. Har haft den i 4 år nu. Den skyder som en drøm, hul i hul på 100m og ca 3 cm egenspredning på 300m. Send pm hvis du vil vide mere. Held og lykke med købet. preben [Smile]
[Image: lrs.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#4
prethom!

Husk lige at fortælle at den ikke kan lide lange slanke projektiler med høj BC.
De kan ikke komme op fra magasinet, hvis du har fortrængt det[Wink][^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: lrs.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hej Max. ja desværre har du ret igen. Men det skal dog siges til blasers forvar at de har erkendt fejlen. Kan bare aflevere magasinerne og få dem ændret kvit og frit[Smile]Går da stærkt ud fra at de har ændret det på tactical.
mvh Don Bums

Svar
#6
BLASER må jo fungere jeg kender end del der er gået over dem, og de er SURPRICE meget tilfredse med dem....jeg tror bare der er en del ligusterhæk danskere der skal have noget at brokke sig over? bare fordi de ikke kan over for konen....

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#7
En af mine venner har en Blaser og er aldeles tilfreds. Jeg har selv prøvet en blaser riffel en enkelt gang og synes umiddelbart godt om den når man lige får vendet sig til måde den reptere på. Det kom der vist et par morsomme situationer ud af at jeg havde lidt svært ved.

Vi er flere i min venner kreds der overvejer at anskaffe os en blaser men undlader alene pga. prisen.

Jeg har ofte set blaser benyttet på skydebane på løbende vildt. Min erfaring er at hvor en almindelig repeter riffel kan afgive 2 skud kan en blaser afgive 3 skud. Til drivjagt er blasere et godt valg pga. den hurtige repetering.

Eneste grund til der ikke står en Blaser i mit våbenskab er at jeg ikke har råd pt. Udover der vidst heller ikke er plads [xx(]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#8
Dav mauser98k Jeg har har en LRS 2 i 6,5x55, jeg er glad for den og skulle du ved lejlighed komme i den vestlige del af Jylland er du velkommen til at prøve den.

Jeg gider ikke bevæge mig ud i en diskussion om fordele og ulemper her på forum, men send en PM, så skal du få min version.

Jeg vil tro du skal sætte 25-28 kilo af til købet.

Heb
Svar
#9
mange tak HEB det ville jeg sææte meget stor pris på, nu er det jo så heldigt at jeg kommer fra holstebro mvh kenny

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#10
Min erfaring er at hvor en almindelig repeter riffel kan afgive 2 skud kan en blaser afgive 3 skud.

helt rigtigt! til gengæld går der ofte hurtigskydning i det, så træfningen bliver det sekundære[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Min erfaring er at hvor en almindelig repeter riffel kan afgive 2 skud kan en blaser afgive 3 skud.

helt rigtigt! til gengæld går der ofte hurtigskydning i det, så træfningen bliver det sekundære[:I]

mvh
Strom



Det gør der nu både ved ved Blaser og andre typer rifler. Men de bedste riffel skytter kan nå at afgive 3 vel placerede skud med en blaser med tryk på bedste. Måske 2% af de riffel skytter jeg har set har kunne. En del har gerne VILLE kunne [B)]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#12
nu jeg jo lige have en i hænderne før jeg skal købe noget...men lækker ser den ud.

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#13
Problemet med Bla** er at den sammen med andre problemer også... vægtmæssigt hører til light....

Så den løbende skydning giver for de fleste et problem....

Jeg har en let Sako som er så let, og det er ikke den jeg skyder bedst med løbende... filosofi....2 skud træffende er bedre end 3 som sidder....

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by STROM

Min erfaring er at hvor en almindelig repeter riffel kan afgive 2 skud kan en blaser afgive 3 skud.

helt rigtigt! til gengæld går der ofte hurtigskydning i det, så træfningen bliver det sekundære[:I]

mvh
Strom



Det gør der nu både ved ved Blaser og andre typer rifler. Men de bedste riffel skytter kan nå at afgive 3 vel placerede skud med en blaser med tryk på bedste. Måske 2% af de riffel skytter jeg har set har kunne. En del har gerne VILLE kunne [B)]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.



@Skovfogdeelev Christensen

Hvis vi tager udgangspunkt i "bedste" må der være mere end én.
Hvis vi derefter regner med de 2%, har du personligt oplevet mindst 100 blaserskytter hvoraf de 2 kunne lave 3 velplacerede skud til løbende mål.

Det må have været et kæmpe arbejde at betragte alle de blaser brugere.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#15
1 ud af 50 skytter giver altså også 2% mp.
Og så kunne jeg være morsom og skrive at ½ Blaserskytte ud af 25 også giver 2%, men det vil jeg undlade...........
Please lad det ikke være oplægget til en hidsig diskussion - den lå blot lige til højrebenet........ta' det for det det er ment som; en morsomhed [Wink]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#16
Jeg tror at det er derfor mp skriver: Hvis vi tager udgangspunkt i "bedste" må der være mere end én. [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#17
Sidste forår var jeg i oksbøl på hjortebanen, og efter det kan jeg da kun sige at i alle er en flok svagpissere[Wink][Smile], hvis i kun kan nå 2 skud pr. tur.

Når jeg skød med 22-250 og 6,5x55, var der overhovedet ingen problemer med at nå 4 skrald.
Med 9,3x62 gik det fint med 3.
Med 358NM skulle man koncentre sig for at nå 2.

Så hvis det skal udvikle sig til en "pissekonkurence" er der da ingen problemer med at skyde røven ud af bukserne på en riffel med en max patronkapacitet på 3.

En helt anden sag er at man midster de 2 første skud hvis riflen er udstyret med kuglespænder i stedet for sikring. (der er da også chance for at ham med kuglespænderen brager et skud ud i fædrelandet, hvis der går panik i opspændingen)
Men de fleste med kuglespænder spænder allerede op når de er halvvjes på post. Hvilket medfører at de står hele tiden med et usikret våben

jbn
Svar
#18
Vil man absolut skyde hurtigt med en repeterriffel så skaf en Remington 760 pump-action. Aftrækkerfingeren behøver aldrig at bevæge sig uden for aftrækkerbøjlen. Sæt et ti-skudsmagasin på den og du har et af de mest effektive drivjagtsvåbvåben, man kan tænke sig, hvis motorbøsser er udelukket. Med diverse modifikationer er det svært at tvinge prisen over 5.000,- for en ny.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Mange af de frelste Blaser ejere som står så fast på at den er så hurtig at repetere med de tager riflen ned fra skulderen når der skal repeteres, og så er den "fordel" med en rettrækker vist forduftet. Nej træn i at repetere med riflen ved skulderen og sigtet ved målet.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#20
Citat:quote:

Nej træn i at repetere med riflen ved skulderen og sigtet ved målet.



Der har du sku´ret SAKO....

Det er lidt ligesom at se i diverse jagtfilm hvor der for alvor fokuseres/reklameres på diverse fabrikaters åbenlyse overlegenhed....
Man ser den passionerede trofæjæger skyde til et stykke vildt og trods våbnets overlegne egenskaber går der næsten alligevel altid 3-5 sekunder inden der repeteres......[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)