Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt USA
#1
Hej

Jeg skal på jagt i USA her til august. Det forholder sig sådan, at det er privat ved en kammerat og jeg bare skal sørge for og komme derover.

Jeg vil selvfølgelig gerne have mine egne rifler med, men hvordan gør man lige der? og hvad skal man udfylde af papire og tilladelser. Tænker på indførelsen af våben til USA osv.

På forhånd tak

Kelle
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Hej

Jeg skal på jagt i USA her til august. Det forholder sig sådan, at det er privat ved en kammerat og jeg bare skal sørge for og komme derover.

Jeg vil selvfølgelig gerne have mine egne rifler med, men hvordan gør man lige der? og hvad skal man udfylde af papire og tilladelser. Tænker på indførelsen af våben til USA osv.

På forhånd tak

Kelle



Hej Kelle,

Jeg har selv lige været afsted på jagt i USA og jeg opgav at tage min egen riffel med og lånte en der ovre istedet.

Jeg havde meget svært ved at få et entydigt svar på hvad der skal til af dokumenter, til trods for at jeg talte med mange forskellige interessenter (ambassade, airline, tidligere arrangører, lufthavn mv).

Det er ikke for at tage modet fra dig jeg skriver dette, nærmere for at gøre dig det klart at det er meget omstændigt -dog er jeg meget interesseret hvis du finder en holdbar løsning, da jeg forhåbenligt selv skal afstd igen til November efter endnu en Whitetail Smile

Mvh
Lasse
Svar
#3
SUR RØV....tænkte nok det var sindsygt besværligt. Kan sagtens låne en riffel derovre, men det er nu fedest og ha' sin egen med.

På den anden side, det kan da ikke passe, at det skal være så svære. Diana arrangere da jagtrejser derover...

Mvh.

Kelle
Svar
#4
Hej Kelle!

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=9952&SearchTerms=canada

Hvis bare dokumentationen og de rigtige stempler er på papirerne BURDE der ikke gå noget galt...

Mvh

Michael
Svar
#5
Saxet fra NSK's hjemmeside:
Amerikansk gæstejagttegn ogvåbenindførsel til USA Af Verner Hansen I USA gælder enslydende regler for erhvervelsen af gæstejagttegnet samt erhvervelse af din midlertidige våbenindførselstilladelse. Inden din afrejse skal du imidlertid afgøre om du ønsker at medbringe dit eget våben eller ej, da det har en afgørende indflydelse på den efterfølgende papirgang – med andre ord. Hvem der hvornår (när) skal have hvilke af dine dokumenter. Se tabel 1 for ansøgningsproceduren vedrørende jagtdokumenter samt tabel 2 for ansøgning om en midlertidig og gratis amerikansk våbenindførselstilladelse, hvis du vælger at medbringe dit eget våben. Jagt med lånt våben Hvis du selv arrangerer din jagtrejse til Amerika, er den mest enkle metode at låne et våben af en ameri-kansk ven og/eller outfitter, og desuden overlade erhvervelsen af gæstejagttegnet (hunting license) samt vildtlicensen (game license) med tilhørende mærkat (TAG) til din kontaktperson. Du kan også selv rekvirere gæstejagttegnet samt vildtlicensen med det tilhørende TAG, idet du ansøger den pågældende stats vildtforvaltningsmyndighed herom. Internettet kan med fordel bruges, da de fleste staters vildtforvaltningsmyndigheder tilbyder jægeren at hente (downloade) det nødvendige ansøgningsformular fra deres hjemmeside. Outfitter/ven tilsen-des kopier af dit hjemlige: Rekvirer og udfyld ansøgningsformularen fra vildtforvaltningsmyndigheden. Frem-send derefter denne og vedlæg kopier af dit hjemlige: Jagttegn Jagttegn Våbentilladelse Våbentilladelse Outfitter/ven ansøger på dine vegne om gæste-jagttegn, vildtlicens & TAG.PasDu ansøger gæstejagttegn, vildtlicens & TAG. PasTabel 1. Vejledning om ansøgningsprocedurerne for de nødvendige amerikanske jagtdokumenter ved an-vendelse af et lånt våben. Hvis du selv ansøger er det almindeligvis et krav, at din betaling foregår med kre-ditkort via Internettet. Uanset hvilken metode du ønsker at anvende fra tabel 1, så modtager du på et senere tidspunkt et brev fra vildforvaltningsmyndigheden indeholdende de omtalte amerikanske dokumenter. Dit TAG skal almindeligvis bæres synligt i et plasticetui under jagten. Hvis du nedlægger et stykke storvildt vedhæftes vildtet den ene halvdel af dit TAG mens du beholder den anden halvdel som dokumentation for udøvelsen af legal jagt. Jagt med eget våben Rekvirer først dine nødvendige amerikanske jagtdokumenter som beskrevet. Dernæst skal du være i besid-delse af en faktura fra din outfitter eller en skriftlig jagtinvitation fra din amerikanske ven. Klik dig ind på Nor-disk Safari Klubs hjemmeside. Log ind, udskriv og udfyld den meget vigtige formular f53303d (også benævnt ATF F 6NIA) til brug for ansøgningen om din midlertidige amerikanske våbenindførselstilladelse. Husk at underskrive med en blå pen og tag en kopi af din udfyldte f53303d til dit eget arkiv. En kopi af flg. hjemlige dokumenter: En kopi af flg. personlige amerikanske dokumenter:Originale dokument: Jagttegn Gæstejagttegn Udfyldt f53303d Våbentilladelse PasVildtlicens med TAG Skal være underskrevet med blå pen og forvent 6- 12 ugers (veckors) ekspeditionstid! Tabel 2. Dokumenter til brug for ansøgning om midlertidig amerikansk våbenindførselstilladelse. Samtlige dokumenter sendes til den centrale amerikanske myndighed, ATF, på følgende adresse: Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms, Firearms and Explosives Branch, Washington, DC 20226, USA.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Hej

Jeg skal på jagt i USA her til august. Det forholder sig sådan, at det er privat ved en kammerat og jeg bare skal sørge for og komme derover.

Jeg vil selvfølgelig gerne have mine egne rifler med, men hvordan gør man lige der? og hvad skal man udfylde af papire og tilladelser. Tænker på indførelsen af våben til USA osv.

På forhånd tak

Kelle



Hej Kelle
Hvis du har tid nok når du kommer derover, kunne du da købe hele svineriet til spotpris![:p]
Måske er der nogen der ved hvor lang ekspeditionstiden for tilladelser er i den stat/county du skal til!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
Her er formularen:

http://www.atf.gov/forms/pdfs/f53303d.pdf

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Utroligt med alt det papirkram, når man tænker på hvor mange våben, illegale og legale der er i omløb over there[:0]Man har et indtryk af at enhver bager derovre driver våbenhandel ad bagdøren[Big Grin] Nå men held og lykke med det Kelle. Og husk fotos tak[Smile]
[Image: lrs.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#9
Du skal udfylde en Form 6 fra BATF (Bureau Alcohol Tobacco and Firearms) og skal vedlagge et amerikansk jagttegn eller invitation til et skydestavne.
Det koster ikke noget,og kan tage 6-8 uger at faa godkendt. hvis du sender det med FAX tager det kortere tid.
Mit forslag er du laaner en gob herovre.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
køb en og lad den blive der hos en ven, efter 9/11 er det langt det letteste, masser af gode våben i Pawnshops/pantelåner og så kan du jo evt. bare sælge den tilbage til pawnbroker.
Jeg rejser ikke selv med våben til USA længere men la´r dem blive der.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#11
Takker for de mange svar...tror jeg prøver og udfylde den der formular og sende afsted.

Mvh.

Kelle
Svar
#12
Jeg rejste tidligere til USA med mine egne rifler,uden andet end min danske våbentilladelse, og mit jagttegn. jeg havde aldrig et problem, Men siden 9/11 er det slut, jeg har købt en riffel i USA som står klar hver gang jeg skal på jagt, det andet er til at få dårlige nerver af.

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)