Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt familiemedlem - navn savnes
#1
Vi har netop hentet en 12 uger gammel tævehvalp - en Vestra Göinge Strövar - men nåede ikke lige at bestemme os for et navn. Den anden hund hedder Gandalf, så navnet må gerne være på en historisk heks/troldkvinde eller et kvindenavn fra Tolkien for at holde en form for system i det.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
tillykke med hende. Kan vi få nogle billeder og en beskrivelse? Jeg har googlet, og det må godt nok være en sjælden (læs: bastart [Wink]) race når ikke engang Svenska Stövarklubben har racen listet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Hvis man ligger vægt på personens rolle i fortællingen synes jeg "Eowyn" fra Ringenes herre. Hun er både kriger og kvinde....i filmen altså. [Smile]

vh Torben

S&L 6,5*55
Marlin .17HMR(Snart)
Svar
#4
Hva' mæ Morgana - hende fra Kong Arthur og Co.
/Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#5
Er der ikke noget med at hundenavne helst skal være på to stavelser? Jeg mener at de er bedre til at reagere på dem.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Er der ikke noget med at hundenavne helst skal være på to stavelser? Jeg mener at de er bedre til at reagere på dem.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



De er også nemmere at råbe.
Svar
#7
Hvad med Freja - så er der både kærlighed og lidt temperament. Og en god jagthund er da lidt af en gudinde...
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Svenska Stövarklubben er håbløst bagude.

Racen blev grundlagt i juni 2007 da man parrede en præmieret drever med en udvalgt tævehund af nøje sammensat herkomst.

Der er tale om en udsøgt "blended" jagthunderace, der er baseret på det bedste genetiske materiale fra en række gammelkendte racer. En kynologisk super-cocktail om man vil.

Den består af 50% Drever, 25% Labrador, 12,5 % Dalmatiner og 12,5% Schäfer. Som det fremgår har man avlet bevidst efter optimal afbalancering af egenskaber som intelligens, mod, styrke og jagtiver. [Smile]

Det er den tre-farvede til højre på billedet herunder

[Image: 3352218341.jpg]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Freja er vedtaget! Tak.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Tillykke med familieforøgelsen[Smile]
Citat:quote:

. Som det fremgår har man avlet bevidst efter optimal afbalancering af egenskaber som intelligens, mod, styrke og jagtiver.

Ja-enten dét,eller også er det de racer som naboerne lader strejfe rundt i de Svenske skove for at muntre sig med de lokale løbske tæver.....[?][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Freja er et godt navn,det havde jeg engang en ruhår der hed[Smile][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Stiller du spørgsmålstegn ved målrettet jagthundeavl? [:0]

I øvrigt er naturen svær at konkurrere med når det gælder udvælgelse...[Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Naaarrrrjjjjjj, den skal da hedde "Tjalfe"[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Det er en tæve din klovn - og alt kan da ikke handle om tjald!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
åRHHH HVAD.......[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hvad gør det[Big Grin]

Var iøvrigt på klapjagt med éen i går der har navngivet sin labrador "Zeiss".......[xx(][xx(][xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Ja om ikke andet skulle man jo tro den har et skarpt syn. [Big Grin]

S&L 6,5*55
Marlin .17HMR(Snart)
Svar
#17
Jeg har været på jagt med en flok kleiner mönsterländere (dejlig hunde i øvrigt der hed:

Køter, Lusk, Laban, Sherif og Snaps.

Hov jeg glemte en svensk drever - Tuff
Mvh.

Yeti
Svar
#18
Nu har køteren [}Smile][Sad][xx(][Sad!] ædt min telefon! Jeg må ikke skyde den for min datter - hun siger at jeg bare kan købe en ny telefon.

[Image: Freja-telefon1.jpg]

[Image: Freja-telefon2.jpg]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Tror du ikke den skulle havde haft et Tyrkisk klingende navn istedet!! Den er jo lidt destruktiv[8D]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Nu har køteren [}Smile][Sad][xx(][Sad!] ædt min telefon! Jeg må ikke skyde den for min datter - hun siger at jeg bare kan købe en ny telefon.



VLØVL
Hunden har da blot tilpasset telefonen til din datters behov [Big Grin]
Hun kan ikke ringe eller sende SMS, men kan se når du sender en SMS at hun skal komme hjem [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Genialt.

P.S. Kan jeg sende min datters telefon til samme behandling [?][?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)