Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffel - Start problemer
#1
I forbindelse med min kommende tur sydpå, har jeg valgt at købe ny rejseriffel.

[Image: 01010016.jpg]
Det er endt med en Winchester 70 i det eksostiske kaliber 300WinMag.

Jeg havde pga. travhed valgt at købe en æske RWS spidsskarpt for at prøve dyret.

Der viste sig at være 2 problemer.

[Image: 01010006.jpg]
Som det måske kan ses på billedet, er alle hylstre blevet skrabet/ridset ca. midt på.
5 ud af 15 patroner var klikkere!!!!(det er de første 15 skud riflen har skudt siden fabrikken.)

Kan man med fordel selv polere kammeret og undgå disse ridser, eller kræver det et besøg hos bøssemageren[?].

Kan det passe der er en defekt slagfjeder på en ny riffel[?].

Det skal tilføjes riflen ikke kan byttes eller leveres tilbage, da jeg lavede en aftale med den flinke sælger[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#2
Årsagen til ridserne kan sagtens poleres væk og skal nok findes i magasin og runding i kammerstarten.

Mht. klikkerne er det nok en god idé at checke bundstykket for evt indtørret fenolat og/eller skidt.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
@Gammeltoft tak for hjælpen[Smile]

Kan du fortælle hvad jeg skal polere med? går ud fra det ikke korn 1000 og en farveblyant.

Da jeg endnu ikke har prøvet at adskille/rense bundstykket kunne jeg godt bruge en manual.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#4
Er halsen og skuldrene sodsværtede eller ser det bare sådan ud?

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: 63256_def30fe550ab487d6a3c51bc7d-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Er halsen og skuldrene sodsværtede eller ser det bare sådan ud?

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: 63256_def30fe550ab487d6a3c51bc7d-1.jpg]



De er ikke sodsværtede, det er bare min dårlige lysopsætning.
Halsen har samme farve som resten af hylsteret.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#6
De grater der laver mærkerne burde være til at finde umiddelbart og vil nok kunne tages med scotch brite eller ståluld. Evt smergellærred korn 400 eller 600.

Adskillelse af bolt:

http://www.winchesterguns.com/prodinfo/o...l_om_s.pdf

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Skrabemærkerne kommer fra en lidt skarp kammerkant, og bliver meget værre pga en alt for stram kloudtræmmer,der i forbindelse med det ufejlbarlige controled round feeding, gør det alt for svært for patronen at glide op i retning af kammerte[Wink]

Til gengæld kan du da trøste dig med at den er markant mere økonomisk i brug.
33% færre trofæafgifter (klikkerne)
yderligere 40% pga den langsomme og skrabende repetering[Wink][8D]

Citat:quote:

Kan det passe der er en defekt slagfjeder på en ny riffel.
Ja da, den er vel fremstillet umiddelbart før fabrikken lukkede

Det skal tilføjes riflen ikke kan byttes eller leveres tilbage, da jeg lavede en aftale med den flinke sælger
Den slags aftaler tror jeg da også jeg vil til at lave, hvis jeg har en eller anden håbløs lo**e riffel jeg skal have solgt



jbn
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Skrabemærkerne kommer fra en lidt skarp kammerkant, og bliver meget værre pga en alt for stram kloudtræmmer,der i forbindelse med det ufejlbarlige controled round feeding, gør det alt for svært for patronen at glide op i retning af kammerte[Wink]Øhh...

Til gengæld kan du da trøste dig med at den er markant mere økonomisk i brug.
33% færre trofæafgifter (klikkerne)
yderligere 40% pga den langsomme og skrabende repetering[Wink][8D]

Citat:quote:

Kan det passe der er en defekt slagfjeder på en ny riffel.
Ja da, den er vel fremstillet umiddelbart før fabrikken lukkede

Det skal tilføjes riflen ikke kan byttes eller leveres tilbage, da jeg lavede en aftale med den flinke sælger
Den slags aftaler tror jeg da også jeg vil til at lave, hvis jeg har en eller anden håbløs lo**e riffel jeg skal have solgtJeg syntes det er en god politik du køre. Det er rart man kan få byttet en sending rifler når skæfterne ligner LO*T[Wink]



jbn



[Image: 01010022.jpg]
Slagstiften så fin ud, dog indsmut i et tyndt lag olie.
Hullet i bundstykket var fint og rent.

[IMG][Image: 01010026-1.jpg][/img]
Her ses de fine små messingrester.
Er det kanten hvor magasinet slutter der skal poleres?

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#9
Citat:quote:

solgtJeg syntes det er en god politik du køre. Det er rart man kan få byttet en sending rifler når skæfterne ligner LO*T


øh hvad??

Det er helt inde hvor bæltet slutter på kammeret, der skal blødes op. Ellers skal du måske kigge lidt på hvor stram udtrækkeren er.
På visse amerikanske foras påståes det at der jævnligt i den sidste tid af fabrikkens liv, forekom forkerte udtrækkere til kalibret

jbn
Svar
#10
Citat:quote:

Det skal tilføjes riflen ikke kan byttes eller leveres tilbage, da jeg lavede en aftale med den flinke sælger



Hvis den er købt i en butik, er du ikke bundet af den aftale. Det er en af grundpillerne i købeloven, at forbrugeren ikke ved aftale kan stilles ringere end betingelserne i lovgivningen.

Hvis du har købt den privat må ham du har købt den af kunne tage den tilbage og få tingene rettet der hvor han har købt. Du skriver riflen er helt ny, så der må jo være en forhandler som er til at få fat i.

Endelig er der vel ikke grund til at bytte den eller levere tilbage, forhandleren skal bare få den bragt i orden, det er ikke dig der skal det.

Hvis jeg lige må ride en af mine kæpheste lidt igen, så er sådan en sag netop en af grundene til, jeg er så tilfreds med at handle hos Korsholm i Skjern.

De har et værksted med både evnerne og ambitionerne om, at alt hvad der udgår derfra skal være i orden, så hvis man løber ind i den slags problemer med noget man har købt der, så retter de det uden mindste tøven. Det gælder uanset om du har købt nyt eller brugt.

Til gengæld ved de godt hvad de vil have for tingene, men kvalitet er jo sjældent billig.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Hej Lasse

Tak for dine råd.[Smile]

Jeg må se om jeg kan blive enig med forhandleren.[:o)][:I][}Smile]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)