Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dåhjort.
#1
Ved 14 tiden her i eftermiddags var jeg på vej ned til min skydestige, som jeg har stående i skovkanten, og som vender ud imod en tilgrænsende brakmark.

Jeg kunne se helt friske spor af både Rå- og Dådyr i den nysåede bygmark, som jeg fulgte langs med, et stykke ad vejen.

Der var ikke noget at se på brakmarken, så jeg krøb op i stigen. Jeg var netop i færd med at sende en SMS, samt en venlig tanke til ”Sandersen” som havde været forhindret i tage med, da jeg pludselig så noget nede i enden af brakmarken. - Op med riflen, - hva´ sa…!!! Der stod sku´ en Dåhjort i skovkanten, og gloede op imod mig. Den havde front ret imod mig, så jeg ville ikke skyde på den i den vinkel. Pludselig snurrede den omkring, og nu kunne jeg i glimt se den imellem bevoksningen, imens den bevægede sig skråt væk fra mig. Jeg fulgte med den konstant igennem riffelkikkerten, men der var ikke et øjeblik hvor bladet var fri, og dermed gav mulighed for et forsvarligt skud.
Oppe i det fjerneste skovhjørne stoppede den op, men jeg kunne kun se den som en silhuet.
Således blev den stående i ca. 10 minutter, hvor jeg hele tiden betragtede den i riffelkikkerten. Endelig gik den frem, og nu var bladet frit. BUM! - Den styrtede frem, men faldt efter ca. 20 meter. [Smile]

[Image: Dhjortredigeret.jpg]

Swift
Svar
#2
Hej Swift

Kæmpe tillykke med hjorten [Smile][:p] Så kan man da vist godt sige, du havde Diana på DIN side i dag [Big Grin]

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#3
Hej Swift.

Endnu engang tillyke med hjorten, sådan....!!!!

Den kan vi vist godt "fejre" et par gange mere i løbet af ugen..[Wink]

Mvh.
Sandersen

PS. Mads var "flåt-fri" og Cuba "tænder" på det hjembragte blod..
Svar
#4
Tillykke med hjorten Swift.

Kanon trofæ!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Nå, er man nu blevet for fin til at skyde ræve[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tillykke med den - bare det var mig[V]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: 63256_def30fe550ab487d6a3c51bc7d-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Hej Swift.

Tillykke med hjorten, den ser da flot ud. Det er nu herligt at høre om jeres andres jagt oplevelser - bare det var mig der havde skudt den.[Big Grin]
Troels Gundlach
Svar
#7
Hej Swift
Tillykke med fin bukken.[:p]...brugt 6.5x55 for din bukken,rigtig.[?] Hvordan meget er de gennemsnitlig vægt på disse bukken/hjort [?],bare nysgerrig.[Smile]

Mvh...Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Tak for alle lykønskningerne! [Smile]

@ M@X: For fin til at skyde ræve! Næ – det er da noget af det ypperste man ka´ skyde. For øvrigt var det på nøjagtig samme brakmark hvor jeg sidste søndag skød en ræv (se tråden ”Ræv 07/08”).
Da havde jeg valget imellem ræv eller råvildt. Da jeg skød dåhjorten var der ikke andet valg – jeg havde dog nok valgt hjorten alligevel.[Big Grin]

@EricA: Korrekt – 6,5x55. Jeg ved endnu ikke nøjagtig hvor meget hjorten vejer (jeg har kun en vægt der går til 20 kg.) men jeg vil anslå den til at ligge omkring 60 kg.

Swift
Svar
#9
WOW , den er da lidt speci [Smile] en skam at riflen ikke var med på billedet [Big Grin]. Til lykke A-bolt
Svar
#10
tillykke den er flot.

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#11
Nu har jeg fået hjorten vejet - Brækket vægt 65 kg. [:0]

Så nu kan jeg bedre forstå at det var lidt hårdt (før den blev brækket - ene mand) at få den broklet ind bag i Mazda´en! [xx(]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)