Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Classic Diavari og Victory Diavari
#1
Hej Forum

Jeg har søgt lidt under diss to navne samt kikket på Zeiss hjemmeside uden at blive klogere.

Jeg har hørt :

1. Classic Diavari omtalt som US modellem
2. I forummet er Victory Diavari omtalt som den rigtige Zeiss.

Hvad er egentlig forskellen på de to produkter og hvilken skal man vælge.

jeg tænker på 2,5 - 10 * 50. 2,5 med lys så må den bruges til drivjagt i Polen og 50 med lys så kan den bruges til nat jagt.

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#2
er det bare mig eller er natjagt ikke ulovligt??

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#3
det er bare pis, men må man godt jage om natten i polen????

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#4
US modellen hedder Conquest.
Zeiss Tyskland har to serier: Classic, og Victory.
Sidstnævnte er topmodellen.
Svar
#5
Hej

Det er rart med det altid vågne forum.

Jeg burde have været mere specifik i mit tilfælde er natjagt, måneskinsarbejde [Big Grin], på vildsvin i Sverige.

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#6
Prøv begge kikkerter i en forretning, og vurder så om Victory er de ekstra penge værd.
Svar
#7
Hej JBN.

Classic'en er som navnet antyder en variant af lidt ældre dato, i forhold til den "nye" Victory. Det der er fordelene ved Victory'en er : Du får et størrere synsfelt, du får en bedre billedgengivelse (Herunder bl.a. bedre randskarphed), der er en anelse mere lysgennemstrømning, lotu-tec (Nano-teknologi der gør linserne smuds og vandafvisende) og desuden fås Victory'en som vari-point-model. Vari-point modellen er rigtig god hvis du skal bruge kikkerten til både natjagt, og drivtryk/trykjagt i dagtimerne. (Pga. lysprikken kan gøres så svag at du kan bruge den til natjagt, men samtidig kan lysprikken tydeligt ses om dagen selv med solen som baggrund.)

Håber du kan bruge det til noget....

Mvh A-frame.
SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...

Svar
#8
Citat:quote:

lotu-tec (Nano-teknologi der gør linserne smuds og vandafvisende)

Der er kun de nyere Victory der har Lotutec. Du kan stadig finde dem i forretningerne uden.
Hvis kikkerten er med Lotutec, er der en bue over 56 på en 3-12x56.
Altså over tallet 56 på okularet.
Du skal være opmærksom på det når du sammenligner priser, da modeller med Lotutec er lidt dyrere.
Svar
#9
Hej

Tak for informationerne.

Det blev en Victory Diavari, med Lotutec, nu proppen var af. Hvad betyder en sandkorn mere eller mindre i Sahara [xx(]

Den blev købt hos Korsholm.

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)