Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert skala
#1
Nu ved jeg ikke lige om det er det rigtige sted den her tråd er havnet, men jeg forsøger mig alligevel [8D]

Hvis man går ind på "Optik og sigtemidler" så er der et utal af X versus Y - hvad skal man vælge. Var det ikke muligt at et par "kikkert-kyndige" hoveder (der fik jeg lige frasorteret mig selv [Wink]) sammensatte en "kikkertskala" så man umiddelbart kunne sammenligne de forskellige mærker.

Altså et eller andet jf. danske behov ala:

(Listen "lånt" fra Opticstalk [Big Grin][Big Grin])


10 - Zeiss VM/V, Swarovski PH, Schmidt & Bender

9 - Swarovski PH, Swarovski A-Line, Schmidt & Bender

8 - Swarovski A-Line, Kahles, IOR

7 - Zeiss Conquest, Kahles, Elite 4200, IOR

6 - Leupold VX III, Weaver Grand Slam, Nikon Monarch, Bushnell Elite 4200, Burris Euro & Black Diamond

5 - Leupold Vari-X III, Weaver Grand Slam, Nikon Monarch, Burris Signature Select

4 - Burris Fullfield II, Bushnell Elite 3200, Simmons AETEC, Leupold VX-II, Nikon Buckmaster

3 - Simmons, Redfield, Rifleman, Leupold VX-I, Nikon Buckmaster

2 - Simmons, BSA, Tasco

1 - BSA, Tasco

Når der så på et eller andet tidspunkt var opnået nogenlunde enighed omkring de enkelte mærkers placering, så havde alle - nye som gamle forumbrugere - en "quick-guide" til at sammmenligne de enkelte mærker og herunder også nemmere kunne sammenligne produkterne på prisen - en vel ikke helt uvæsentlig ting her i livet [Big Grin][Wink]

Det var bare en strøtanke, men hvad er Jeres mening om det ???? Skal jeg bare droppe PC'en og gå tilbage til lægge kabale på køkkenbordet...

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)