Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes og råvildt
#1
Moin [Smile]

Har lige skudt 2 stk råvildt med Barens TSX 168 gr. ladet 44 gr. N104. på 50 og 60 m afstand.

Jeg havde ca 20 stk tilovers fra min Afrika tur i foråret. Her var ladning, projektil m.m. det ultimativ perfekte valg, da alle dyr gik ned i knaldet, på afstande fra ca 80 m til 320 m. Alt gik op i en højere enhed [Smile][Smile]

Nu var jeg så lidt spændt virkningen på råvildtet - og jeg skal da lige love for, at det var en dårlig cocktail [xx(] [xx(][xx(][xx(]
Udgangshullerne var store som underkopper og kødspildet var sgu rigelig stort...[V] Kunne slet ikke genkende det fra de små fine ind og udgangshuller fra det afrikanske vildt..

Spørgsmål.:

1. Kan det skyldes afstanden og/eller kropsmassen..?
2. Skal TSX `en lades ned...?
3. Har en del Hornady Interbond i 165 gr, skulle jeg tage dem med
til Polen ( bukkejagt ) istedet...?
4. Er Barnes kommet med en "rød" tippet kugle, eller,? som skulle
være bedre til f.eks råvildt..?

-Har jo før fået gode og konstruktive svar af jer "autister" - så mon ikke i har nogle svar/forslag til mig...[?]
På forhånd tak.. DIB

( Har ikke selv været så aktiv her på sitet de sidste måneder, grundet nyt job, som jeg desværre er nødt til at tage med hjem, idet mindste til jeg selv kan hitte rede i stoffet....[B)] men det lysner forude..[|)])

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#2
Jeg har skudt en buk med en 300 weatherby og tsx 180 grains og ca 1000m/s udgangs hul på et bladskud ca 3 cm og næsten igen kødspild
så det forståer jeg ikke,

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
Moin !

Hvor lang skudafstand...[?]

DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#4
ca 140 meter

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)