Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minkfælde- lokkemad?
#1
Jeg har fundet nogle spor der meget ligner mink nede ved åen, og ænderne har ikke den store ynglesucces [xx(]. Derfor vil jeg nu sætte en fælde op, da jeg for tiden har mulighed for at tilse den.
Spørgsmålet er: Hvad skal jeg bruge som lokkemad. Jeg har fundet noget på nettet, med kattemad, labre larver og korn (til mus). Er det vejen frem?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej Uffe!
Hvad med minkfoder [?]
Mon ikke der findes en minkavler i nærheden, hvor du kan få/købe en portion.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Rå fisk og kød, og gerne blodigt. Det kan minkene herude vestpå lide [xx(]

Mht minkfoder fra en farm....Det er omkring samme substans og farve samt form som de pølser menesker laver et par gange i døgnet - Det er mildest taget pi**eklamt [xx(] Min nabo kører rundt med en staldkat hvorpå der er en slange som (undskyld udtrykket) lægger en dej i minkburene - men velbekomme hvis du skulle have lyst til at prøve det.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#4
Nu er jeg generelt ikke sart, men det virker som om det er nemmere at suse indenom fiskehandleren og få lidt affald. Jeg ved heller ikke hvor der ligger en minkfarm.

@ GD: Hvordan helvede kan du finde på at købe en ejendom der har en minkfarm som nabo. Det er da det samme som at proppe halvrodden fisk i overskægget [:p][Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
kattemad er vejen frem. Har det fra et foredrag om minkindfangning.Han sagde at den med fiskesmag er super.Så må vi høre fra dig igen, om det gav flest katte eller mink[Big Grin]
mvh Don Bums

Svar
#6
Citat:quote:

@ GD: Hvordan helvede kan du finde på at købe en ejendom der har en minkfarm som nabo.


Hvis du køber en ejendom i vestjylland, så er der ca 85% chance for, at du har en minkfarm som nabo. Det er da ikke så slemt som at have en svinefarm som nabo Puha [xx(]

Jeg er f.eks. vokset op på en minkfarm. Dengang pelsede man lidt senere på året, så jeg lærte fra lille af at forbinde lugten af mink med den kommende jul. Jeg synes det er en hyggelig og tryg lugt Ahhhh.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

forbinde lugten af mink med den kommende jul. Jeg synes det er en hyggelig og tryg lugt Ahhhh.



Du er altså meget syg vidste du godt det?

[Big Grin]
Svar
#8
Jeg har det ellers meget MUAHAHAHAHA... fint.

Så kan jeg regne ud du ikke vil høre hvad der skete da jeg som tre årig var med min far ude efter minkfoder. Den blev sat af i plasticbakker oppe ved hovedvejen og min far hentede foderet i bilen.

Jeg blev placeret bag i bilen sammen med foderet, og så faldt min far i snak med en nabomand der kom forbi. De snakkede og snakkede og det var snart frokost, og jeg var sulten.....

Da vi kom hjem manglede en del af minkfoderet,og jeg skulle i bad selvom det var midt på dagen. Det gjorde nu ikke noget, jeg var ikke mere sulten [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by okj

Du er altså meget syg vidste du godt det?

[Big Grin]



Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)