Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Game kamera
#1
Jeg lurer lidt på at købe sådan et kamera med selvudløser for at få lidt mere styr på hvad der render rundt på min jagt. Den jeg har set på er: http://www.moultriefeeders.com/productde...FH-DGS-D40
Er der nogen der har erfaringer med modellen eller kameraer i det hele taget? Bliver rådyrene bange for dem? Er det bedre med infrarøde, så der ikke er blitz?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Tja, det vides ikke, om infrarøde er teknisk bedre....
Lyden/glimtet af blitz kan muligvis skræmme lidt i begyndelsen, men jeg tror ikke det gør noget, når først dyrene har vænnet sig til det...
Til gengæld tror jeg, at du får flere billeder med den infrarøde, da rådyrene jo er mest aktive på de halvmørke/mørke tider af døgnet...

Glæder mig til at høre mere om dine erfaringer med kameraet....og da også gerne nogle billeder.. :-)

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hvis du også skal have taget portrætter af krybskytter, så må den infrarøde være den ultimative vælg![Big Grin]

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Nu har jeg haft et Wildview kamera siddende siden starten af maj. Det har vist sig at det er lidt længe om at udløse, så det skal sidde et sted hvor dyrene stopper op. Kvaliteten er fin (4 megapixels) og batterierne holder fint. Det er indtil videre lykkedes mig at få billeder af: Mig selv, en hare, en fiskehejre, en rå, et rådyr (hovedet var ikke med på billedet [V]), flere billeder af mig selv og her sidste gang; græs. Et græsstrå var vokset op foran sensoren, og det kan åbenbart godt udløse mekanismen når det er tæt på. Det betød at der stod "card full" på displayet og at der var 1407 [:0] billeder af den lokale natur. De er blevet set igennem, der kunne jo have været en buk forbi. Det havde der ikke [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Jamen det var dog en herlig beskæftigelse med de 1407 billeder [Big Grin]

Hvilket kamera endte du med?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#6
Det blev, noget tilfældigt, sådan et: http://www.wildviewcam.com/HTML/product_xt4.html

[Image: tgl4_02.jpg]

Derudover har jeg købt to 1 GB SD-kort så jeg bare kan skifte kortet og tage det med billederne med hjem.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Her er et par billeder:

[Image: SUNP0001.JPG-for-web-LARGE.jpg]

[Image: SUNP0002.JPG-for-web-LARGE.jpg]

Jeg mangler stadig et rigtig godt billede af et rådyr, men det er altid spændende at komme hjem og tømme kortet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)