Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Whitetail i Wisconsin i weekenden
#1
Hejsa,

så har jeg været en tur ti Wisconsin for at skyde mig en Whitetail.

Jeg har aldrig været uden for DK's grænser for at jage før, men sikke en oplevelse. Det var ikke en decideret jagtrejse, blot et besøg hos en bekendt som havde inviteret mig på jagt.

Der kommer en nærmere beskrivelse af forløbet senere, men først et par links til et par billeder - håber der er en der kan trylle for mig, så vi kan se billederne her inde.

Jeg har kun skudt 1 stk vildt med riffel tidligere (en buk i sommers), så det var meget nyt men spændende for mig.

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5557
http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5558
http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5559

Blot til info, så er "mærket" i ryggen på den ikke mit skud, men udgangshullet fra en pil som var gået igennem den lige under rygsøjlen, så der er nok en der ikke helt havde styr på sin pil tidligere Smile

Mvh
Lasse Nielsen
Svar
#2
Ingen julegaver

Du har skudt Rudolf

[Image: 1195826431_Shfnkaju.jpg]

Tillykke med det, glæder mig til at høre historien.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
[Image: billede3.jpg]

[Image: billede2.jpg]

[Image: billede1.jpg]
Lagt ind for Lasse N

Citat:quote:

Ingen julegaver
Du har skudt Rudolf



Yesss[Big Grin], så sparede jeg en masse penge[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Hej Lasse

Du har skudt en very fin whitetail bukken der!![:p][:p] Tillykke til dig!...Jeg er 55året gamle og kun skudt måske 2 eller 3 bukken at stor hjemmher i michigans nord skoven,skudt omkring 60 whitetail bukken i min levetid.[Wink]

Næst gang du komme til Wisconsin,have jere venner sang..Jon Johnson fra Wisconsin...en Sverige-Americanisk song omkring lumberjacks i Wisconsin..ha ha[:o)][Big Grin][Big Grin]

PS.. hvad kalibre[?]og hvad by var dig nær eller del af Wisconsin f.eks. nord eller syd eller nordøst.[?]

Mvh...Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

Hej Lasse

Du har skudt en very fin whitetail bukken der!![:p][:p] Tillykke til dig!...Jeg er 55året gamle og kun skudt måske 2 eller 3 bukken at stor hjemmher i michigans nord skoven,skudt omkring 60 whitetail bukken i min levetid.[Wink]

Næst gang du komme til Wisconsin,have jere venner sang..Jon Johnson fra Wisconsin...en Sverige-Americanisk song omkring lumberjacks i Wisconsin..ha ha[:o)][Big Grin][Big Grin]

PS.. hvad kalibre[?]og hvad by var dig nær eller del af Wisconsin f.eks. nord eller syd eller nordøst.[?]

Mvh...Eric



Hejsa Eric,

Tak for din begejstring om min hjort.

jeg var på jagt i Buffalo County nær Eau Claire.

Jeg havde lånt en Remington 700 der ovre, som var en .270 med en Leupold kikkert.... efter min mening for lille kaliber da der ikke var gennemskud (ved godt du bruger denne, og mine dyr faldt også pænt, men alligevel).
Riflen var desværre left handed, så det var lidt akavet at skyde med den, men jeg tænkte at hvis første skud bare er godt, så går det nok - og det gjorde det[Big Grin]
Svar
#6
Hej Lasse
Kanon whitetail du har skudt, det er absolut mit favorit stykke klovbærende vildt, den for alle de andre hjortearter til at virke klodsede. Jager selv meget i USA i staten Maine,

Det med 270 w og gennemskud kan sagtens lade sig gøre, med en hårdere kugle, med kontrolleret expansion.

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)