Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Formel 1 Labrador hvalp købes
#1
Da jeg igår mistede min kære jagthund i trafikken,skal jeg op på hesten igen.[xx(]

Hvis I har kendskab til en Kennel med salgsklare hunde, høre jeg meget gerne fra jer.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#2
Hej

Det gør mig ondt at høre for dig...
Prøv Dansk jagthunderegistrering her: http://www.djr.dk/hvalpelister/hvalpeliste-RJK.pdf

Hvis du scroller lidt ned er der flere labradorkuld, som er ved at være salgsklar. Det fremgår dog ikke om det er F1 eller standard.
Held og lykke med det

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#3
Hej Jimmy

Jeg var godt nok faldet over listen.

Det jeg tænkte på var; der er jo somme tider nogen der har gode erfaringer med en kennel.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#4
Hej mp!

ØV! Det var ærgeligt med din gamle hund.
I Dansk Jagthunde Registrering stambogføres jagthunde efter rene markprøvelinier - kald det formel 1, hvis du vil.

Jeg kender Vagn Ovesen fra Struer. Så vidt jeg ved har han een hvalp tilbage. Du kan kontakte ham på mandag, da han er til markprøvemesterskab i Retrievernes Jagthundeklub med een af sine hunde denne weekend.
Endvidere har jeg truffet Jens Olsen, Kennel Nykilde www.kennel-nykilde.dk/wm1, fra Haarby på vinderklasse markprøver nogle gange.
Begge opdrætter fine hunde. I begge kuld har man anvendt en hanhund fra Niels Henrik Hansens "Kennel Beechbrook" www.beechbrook.dk/hovedsiden.htm - han er også bortrejst denne weekend, hvor begge ovennævnte hanhunde bliver ført på markprøvemesterskabet [8D]

Jeg håber, at det var en lille hjælp - ellers kan du sende en pm.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Tak for hjælpen.
Så er der kommet en lille ny.[Smile]

[Image: 01010034.jpg]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#6
Hej Lars

Jeg kiggede lige på denne:

Citat:quote:

I Dansk Jagthunde Registrering stambogføres jagthunde efter rene markprøvelinier - kald det formel 1, hvis du vil.


Hvad er fordelen ved denne frem for Dansk kennel klub?

Der er hunde på denne liste http://www.djr.dk/hvalpelister/hvalpeliste-RJK.pdf som jeg ikke ville avle på.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by mp

Hej Lars
Hej mp!

Tillykke med hvalpen!

Jeg kiggede lige på denne:

Citat:quote:

I Dansk Jagthunde Registrering stambogføres jagthunde efter rene markprøvelinier - kald det formel 1, hvis du vil.


Hvad er fordelen ved denne frem for Dansk kennel klub?
Dansk Jagthunde Registrering (DJR) og dermed Retrievernes Jagthundeklub (RJK) blev dannet for cirka 10 år siden som protest til de gældende regler i Dansk Retriever Klub (DRK), hvor det var/er et krav, at hunden har opnået præmiering på udstilling inden parring. I DRK findes der idag både rene udstillingshunde, rene jagthunde (formel 1) og diverse blandinger derimellem. Markprøverne foregår primært på aflivet koldt vildt. I RJK arrangeres der ikke udstillinger og hundenes jagtlige egenskaber bedømmes udelukkende på markprøver, hvor der nedlægges vildt (klapjagt eller trampejagt).

Der er hunde på denne liste http://www.djr.dk/hvalpelister/hvalpeliste-RJK.pdf som jeg ikke ville avle på. Det kan du for så vidt have ret i. De to ovennævnte opdrættere har jeg begge set føre hund på markprøver og Vagn kender jeg også fra træning og opsamlinger på klapjagter. Derfor kan jeg med god samvittighed stå inde for deres opdræt.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]



Jeg håber, at det var tilstrækkelig uddybning af mit udsagn. Hvor købte du hunden?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Tak for det.

Der var desværre ingen af dem der havde en tæve til salg.
Nykilde havde en hanhund tilbage.
Beechbrook havde en tæve der lige var blevet parret.

Jeg måtte længere mod vest (Give)http://www.labradorhvalpeliste.dk

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)