Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.338 Lapua Magnum - til Vildsvin
#1
Så er tiden kommet, hvor jeg skal til at tænke på hvilke ladninger, der skal sættes samme til en Polsk trykjagt på svin i December.

Jeg vil forsøge mig med en til lejligheden indkøbt SWS-2000 i .338 LM.

Er der nogen af jer, der har gjort erfaringer med kuglevalg?
(Har købt nogle Nosler Partition 250 grains af Rex)

Evt. ladedata med Vihtavuori?

På forhånd tak.

/P.
Flyttet af moderator 001
Svar
#2
Hej. Jeg vil ikke være gammel klog , men du må vist hellere bruge super hårde kugler , A-frame , Barns-x. Der skydes jo på korte afstande , jeg tror det kommer til at se grimt ud med den kaliber. [}Smile]Min beskedne mening , uden dog at have set resultatet af den kombination [Wink] Hilsen A-bolt
Svar
#3
Du har da et dejligt afslappet forhold til dit værktøj.

At tage en +30.000 kr.'s nyindkøbt riffel til superlangdistance med til Polen som drivjagtsriffel[:0]

Jeg mener det var Skipper som medbragte sin 300 winterbyøster - hvortil der fra Polsk side blev repliceret, da den blev affyret:

Bazookaa

Personligt tror jeg måske hellere jeg ville tage et kig på Arsenalet.com, hos Rex, hos Hatting eller andre våbenforhandlere efter en brugt men givet velskydende fx. 9,3x62 som lægger svin på stribe. (For god ordens skyld: Når jeg foreslår tre her på sitet givet velkendte profiler er det alene baseret på at jeg personligt har handlet der og følt jeg har fået en bedre og fornuftigere (læs: sund fornuft) behandling end så mange andre steder.)

Så tror jeg ville gemme min SWS-2000 ([:p][:p][:p]) til skydebanen til en start.

Men, bevares hver sin smag.[Smile]

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)