Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chronograph
#1
Kære forum,

Jeg er langt om længe nået til den erkendelse, at jeg formodentlig ikke fortsat kan leve uden en chronograph. Hvad skal man købe (fabrikat, hvor avanceret behøver den at være, skal man have interface til computeren m.v.)?

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
jeg har gået i samme overvejelser, men har tænkt på hvor stor sandsynlighed der er for at de ikke viser nøjagtigt ?

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#3
Nøjagtigheden på en kronograf i dag liger på ca. 0,5%

Det er jo en rimelig simpel proces.
En digital tæller der startes og så stoppes.
Ud fra tiden fra start til stop, udregnes hastigheden ret nemt.
En sådanne tæller styres af et quarts krystal, så det er ret nøjagtigt.

Jeg er kommet til at købe fem Shooting Chrony Beta i stedet for to.
Så de er sat ned til kr. 1.395,00 pr stk.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Min Shooting Chrony Beta er blevet skudt i stængerne 2 gange og er efterhånden snart 10 år gammel....
Det er udemærket udstyr til meget rimelig pris.[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har også Chrony med løs skærm.
Købte den med løs skærm, da den med fast skærm har flekket hos nogle af bekendte, når man skyder med hårdt ladede hagl patroner(hjemmelavede).

Gav omk. 1000 dkk for den.

Er meget glad for den jeg har, dog er den slags ikke de bedste til haglpatroner!

Den virker fint, bare lyset er i orden. Kan også bruges indendørs, med de rigtige pærer(må ikke være lysstofsrør/sparpærer).
Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Jeg skal også ha´købt en kronograf,så derfor genopliver jeg denne gamle tråd.Så kort og godt-Hvad skal man købe[?][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templa...ISO-8859-1

Denne model fra chrony er smart fordi der er en lille displaybox med som du kan have ved siden af dig når selve chronografen er placeret 3m væk. Jeg er yderst tilfreds med denne model. Gav under 1000 kr for denne model, men den er steget lidt siden kan jeg se.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
@Tommy

jeg købte nøjagtig den samme model i sin tid. Den virker fint - kan anbefales. Kunne dog ønske at ledningen til det løse display var en meter længere..

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Jeg ville købe lys-sæt med til den med det samme. På den lokale skydebane er der nogle støjdæmpende sluser de første 5 meter, og derinde er der ikke lys nok til at der kan måles. Udenfor sluserne i dagslys kan det også drille hvis det er gråvejr, eller ud på aftenen. Foreningen har en Chrony Beta Master, men for år tilbage havde jeg samme lysproblemer med min egen Prochrono, som jeg efterfølgende har købt lys til.

Mvh. Ole
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)