Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Skotland
#21
Knæk og bræk!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#22
Knæk og bræk (også selv om du så ikke kommer til Ulfborg [Wink]) og håber du får en fantastisk oplevelse [Smile]

Mvh Annelise/farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#23
Det lyder spændende. Hvad koster sådan en historie?

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#24
Hej Ujensen
Jeg håber at du har/har haft en god tur.
Jeg kender udmærket Strone Estate(Cairndow Estate) som det hed tidligere og da var det på ca 30000 acre.
Hvis du er derover nu ,har du prøvet whiskyshoppen i Inverary?
Du skulle også prøve at spise på Oister bar ( nej ikke den fra frækkere end politiet).
Hvem er stalker der nu .

Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#25
Så er jeg tilbage efter en fantastisk tur til Skotland.
Vores tur derover med BMI gik glat og vi havde god tid til at se os lidt omkring i området (Oban Destilleri). Enhver lejlighed til at lufte kikkerterne blev udnyttet og vi så da også nogle hinder. Vi ankom til Estaten og fik pakket ud og indskudt riflerne. Ingen problemer selvom kikkerten havde været pillet af (S&L med Slide and Lock montager). Vi kørte rundt langs foden af bjerget hver morgen for at danne os et overblik over hvor dyrene opholdt sig. Første dag var meget vanskelig på grund af lavthængende skyer. Det blev dog til en halv chance, som mislykkedes på grund af en opmærksom hind.
Anden dag bød på en masse vandring med flere små hjorte og en del hinder i kikkerten. Sidst på eftermiddagen spottede vi en hjort, som vores stalker mente var "shootable". Efter en spændende stalk på ca. 300 meter gennem flere bække, lykkedes det at komme til skud. Hjorten løb ca. 50 meter op af bjerget før den sank sammen. Den løftede hovedet en sidste gang hvor jeg så den i siluet mod himlen. Et blik der har brændt sig fast på min nethinde. Hjorten er en fin højlandshjort og en god representant for området.

[Image: P9200091_lille.JPG]

Tredjedagen startede med stærk vind og masser af regn. Det udviklede sig til hagl da vi kom på toppen og vores gillie var noget tvivlende da han forlod os på toppen og kørte argoen tilbage. Den tvivl blev gjort til skamme et par timer senere da min rejsemakker Søren skød en fin hjort i samme klasse som min. Hans havde dog 8 spidser mod de 7 som min fra dagen før havde [B)]. Under Sørens stalk var jeg parkeret i en bæk uden læ. Både Søren og jeg rystede af kulde og frokosten i sol og læ var meget velkommen. Bagefter slæbte Søren sin hjort ned mens jeg fortsatte med vores stalker Tom. Efter at have gået adskillige kilometer uden at have set andet end et par hinder og en kalv, fik vi øje på en gruppe dyr med 3 hjorte i. Desværre lå der tre hinder på en afsats mellem os og hjortene. De blev så nervøse at de valgte at søge ned til gruppen med hortene og få dem til bevæge sig mod venstre. Tom fulgte dem forsigtigt fra oven, mens jeg blev på stedet og holdt øje med de tilbageværende dyr. Pludselig var der et der så større ud end de andre og der sad ganske rigtigt et stativ på hovedet. Tom kom tilbage og var nedtrykt over at hjortene bare var fortsat uden tegn til at ville standse. Jeg viste ham hjorten og han var med på en stalk. Han var dog ikke alt for sikker på at det ville kunne lade sig gøre da vi ville være i "full view" en del af tiden. Jeg endte dog med at få hjorten i kikkerten og efter at han havde taget det skridt til venstre, som jeg havde ventet på i ca. 10 minutter, fik han også en 125 grains Nosler Partition fra min 6,5x55. Han var noget større end den første, men stadig en "hill stag".

[Image: P9210103_lille.JPG]

Der kommer en del hjorte fra de nærliggende skovområder i brunsten for at få del i hinderne på bjerget. De er mørkere i gevirene da de fejer på træer i stedet for græs. Sådan én fik Søren dagen efter efter en fantastisk stalk op gennem en bæk.
Forplejningen var i top og vi var omgivet af venlige mennesker med humor.
Alt i alt en fantastisk tur hvor alle mine forventninger blev indfriet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Foto

Det lyder spændende. Hvad koster sådan en historie?



Det er ikke regnet helt færdigt, men det bliver tæt på 18.000 pr. mand incl. alt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by carlsen

Hej Ujensen
Jeg håber at du har/har haft en god tur.
Jeg kender udmærket Strone Estate(Cairndow Estate) som det hed tidligere og da var det på ca 30000 acre.
Hvis du er derover nu ,har du prøvet whiskyshoppen i Inverary?
Du skulle også prøve at spise på Oister bar ( nej ikke den fra frækkere end politiet).
Hvem er stalker der nu .

Mvh
Carlsen



Den første aften stoppede vi faktisk ved Oyster Bar, men vi syntes ikke at vi passede ind (vi havde rejst i vores jagttøj for at holde bagagevægten nede). Dagen efter var vi på rundvisning på Oban og derefter nåede vi ikke ret meget andet end jagt.
Vores stalker (og ejer af stedet) hedder Tom Turnbull. Et meget behageligt bekendtskab med masser af humor og stor jagtlyst. Han havde julelys i øjnene når han havde kravlet op gennem en bæk (helst med en klient eller ghiillien i hælene [Big Grin]) og han ville have skytten så tæt på som det var muligt, helst ind på 100 meter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
Det lyder som en rigtig god tur!
Tillykke til jer begge to.

Jeg er nysgerrig efter om brunsten var gået i gang for alvor eller om den var på trapperne? Brunsten er først for alvor gået i gang nu i dette område.

Din hjort (7-ender) har vi en stort set magen til ude i kølerummet [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by carlsen

Hej Ujensen
Jeg håber at du har/har haft en god tur.
Jeg kender udmærket Strone Estate(Cairndow Estate) som det hed tidligere og da var det på ca 30000 acre.
Hvis du er derover nu ,har du prøvet whiskyshoppen i Inverary?
Du skulle også prøve at spise på Oister bar ( nej ikke den fra frækkere end politiet).
Hvem er stalker der nu .

Mvh
Carlsen



Den første aften stoppede vi faktisk ved Oyster Bar, men vi syntes ikke at vi passede ind (vi havde rejst i vores jagttøj for at holde bagagevægten nede). Dagen efter var vi på rundvisning på Oban og derefter nåede vi ikke ret meget andet end jagt.
Vores stalker (og ejer af stedet) hedder Tom Turnbull. Et meget behageligt bekendtskab med masser af humor og stor jagtlyst. Han havde julelys i øjnene når han havde kravlet op gennem en bæk (helst med en klient eller ghiillien i hælene [Big Grin]) og han ville have skytten så tæt på som det var muligt, helst ind på 100 meter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hvis det er den samme Oyster Bar som den jeg har været på efter keepers-day og adskille andre lejligheder, så kunne i nemt være kommet ind i jagttøj. Om ikke andet så for et bar-meal.
Ligger den ikke ved Ballimore estate, helt ned til vandet?

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by carlsen

Hej Ujensen
Jeg håber at du har/har haft en god tur.
Jeg kender udmærket Strone Estate(Cairndow Estate) som det hed tidligere og da var det på ca 30000 acre.
Hvis du er derover nu ,har du prøvet whiskyshoppen i Inverary?
Du skulle også prøve at spise på Oister bar ( nej ikke den fra frækkere end politiet).
Hvem er stalker der nu .

Mvh
Carlsen



Den første aften stoppede vi faktisk ved Oyster Bar, men vi syntes ikke at vi passede ind (vi havde rejst i vores jagttøj for at holde bagagevægten nede). Dagen efter var vi på rundvisning på Oban og derefter nåede vi ikke ret meget andet end jagt.
Vores stalker (og ejer af stedet) hedder Tom Turnbull. Et meget behageligt bekendtskab med masser af humor og stor jagtlyst. Han havde julelys i øjnene når han havde kravlet op gennem en bæk (helst med en klient eller ghiillien i hælene [Big Grin]) og han ville have skytten så tæt på som det var muligt, helst ind på 100 meter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hvis det er den samme Oyster Bar som den jeg har været på efter keepers-day og adskille andre lejligheder, så kunne i nemt være kommet ind i jagttøj. Om ikke andet så for et bar-meal.
Ligger den ikke ved Ballimore estate, helt ned til vandet?

//Bo



Har da godt set folk i læderoutfit til jagt, men nu strammer i den sku[:0]
[Image: n46362274529_1184349_721.jpg]

Mvh. Loft
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by BoryxHvis det er den samme Oyster Bar som den jeg har været på efter keepers-day og adskille andre lejligheder, så kunne i nemt være kommet ind i jagttøj. Om ikke andet så for et bar-meal.
Ligger den ikke ved Ballimore estate, helt ned til vandet?

//Bo



Det er den. Vi skulle bare have noget at spise og da vi kiggede ind af vinduerne, så vi to par i deres søndagstøj. Vi fortsatte bare til Invararay og spiste fish and chips. Det behøver jeg ikke spise igen [V].

Har du snakket med ham stalkeren om hjemtransport?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Det lyder som en rigtig god tur!
Tillykke til jer begge to.

Jeg er nysgerrig efter om brunsten var gået i gang for alvor eller om den var på trapperne? Brunsten er først for alvor gået i gang nu i dette område.

Din hjort (7-ender) har vi en stort set magen til ude i kølerummet [Smile]

Mvh.
Boldsen



Brunsten var desværre ikke igang. Det havde vi heller ikke regnet med, men man kan jo altid håbe. Jeg tror at jeg kører en tur i Jægersborg Dyrehave med familien i weekenden for at høre på hjorte.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by BoryxHvis det er den samme Oyster Bar som den jeg har været på efter keepers-day og adskille andre lejligheder, så kunne i nemt være kommet ind i jagttøj. Om ikke andet så for et bar-meal.
Ligger den ikke ved Ballimore estate, helt ned til vandet?

//Bo



Det er den. Vi skulle bare have noget at spise og da vi kiggede ind af vinduerne, så vi to par i deres søndagstøj. Vi fortsatte bare til Invararay og spiste fish and chips. Det behøver jeg ikke spise igen [V].

Har du snakket med ham stalkeren om hjemtransport?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



@uffe

Jeg har forsøgt, men indtil den 20 oktober er han nærmest umulig at træffe - jeg skal nok fange ham, han bliver bare så sur hvis det er til middag når han sidder i sin lænestol og sover[Big Grin].

Men det skulle ikke give nogle problemer[^].
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by BoryxHvis det er den samme Oyster Bar som den jeg har været på efter keepers-day og adskille andre lejligheder, så kunne i nemt være kommet ind i jagttøj. Om ikke andet så for et bar-meal.
Ligger den ikke ved Ballimore estate, helt ned til vandet?

//Bo



Det er den. Vi skulle bare have noget at spise og da vi kiggede ind af vinduerne, så vi to par i deres søndagstøj. Vi fortsatte bare til Invararay og spiste fish and chips. Det behøver jeg ikke spise igen [V].

Har du snakket med ham stalkeren om hjemtransport?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



I blander lidt rundt på to forskellige steder.

The Oyster Bar eller Loch Fyne Oysters ligger i bunden af Loch Fyne fjorden.

The Oystercatcher ligger ved Otter Ferry og ejes af Balliemore Estate.

Der er små 50km imellem de to steder.

Hilsen Renegade
Svar
#35
Hej renegade
Jeg mener at huske at Oyster bar er/var ejet af Loch Fyne Oyster og til oplysning kan man sagtens gå derind i jagttøj, specielt hvis Greta stadig er manager.
Hun er vores gamle skyttes eks, og hun er vant til lidt af hvert.
Loch Fyne Oyster ligger på sydsiden og Oyster Bar ligger på nordsiden.
Loft tjek hvad jeg skrev tidligere ( NEJ IKKE DEN FRA FRÆKKERE END POLITIET) så please ikke flere fotos fra dit eget album Wink
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by carlsen

Hej renegade
Jeg mener at huske at Oyster bar er/var ejet af Loch Fyne Oyster og til oplysning kan man sagtens gå derind i jagttøj, specielt hvis Greta stadig er manager.
Hun er vores gamle skyttes eks, og hun er vant til lidt af hvert.
Loch Fyne Oyster ligger på sydsiden og Oyster Bar ligger på nordsiden.
Loft tjek hvad jeg skrev tidligere ( NEJ IKKE DEN FRA FRÆKKERE END POLITIET) så please ikke flere fotos fra dit eget album Wink
Mvh
Carlsen



Nå for den, så kan jeg lære at følge med [:I] fulgte med i starten, så gloede jeg billederne, og så begyndte i at snakke om Oyster Bar. Og så kunne jeg ikke lade være. (Og der er nu altså fra politiskolen).

Mvh. Loft

Ikke mere off topic i denne tråd fra min side af [B)]
Svar
#37
Hey Uffe!

Tillykke med det fine resultat!

Sådan en historie og billeder giver godt nok en lyst til at komme afsted!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Hey Uffe!

Tillykke med det fine resultat!

Sådan en historie og billeder giver godt nok en lyst til at komme afsted!



Takker.

Og ja. Jeg er allerede i gang med at små-planlægge en hindjagt oppe i hovedet.

Og den Oyster Bar som jeg ikke har været inde på ligger i bunden af Loch Fyne fjorden.

P.s. Ærgeligt at du ikke vil skyde gris, så der kunne komme til at stå DRALF på pokalen igen http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=23978 [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ujensen
P.s. Ærgeligt at du ikke vil skyde gris, så der kunne komme til at stå DRALF på pokalen igen http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=23978 [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Der er nogen ting man ikke behøver træde rundt i[B)]

Skal i øvrigt selv der op i uge 45 og reducere bestanden af hinder og kalve[:p]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by ujensen
P.s. Ærgeligt at du ikke vil skyde gris, så der kunne komme til at stå DRALF på pokalen igen http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=23978 [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Der er nogen ting man ikke behøver træde rundt i[B)]

Skal i øvrigt selv der op i uge 45 og reducere bestanden af hinder og kalve[:p]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Knæk og bræk. Glæder mig til at høre om det.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)