Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tysk jagtterrier?
#1
Hej forum. Er der nogen som har erfaring med denne hunderace? Jeg har en drøm om, på et tidspunkt, at anskaffe mig een når min gamle lab går bort.
Den skal supplere min nye lab og jeg regner med den evt kan lære at apporterer til husbehov! Den skal selvfølgelig også med på rævejagt. Er det muligt med denne hunderac eller skal jeg hellere vælge en anden?
Svar
#2
Hej

Jeg har både en Tysk Ruhåret hønsehund og en jagterrier (Lacy), hun er nu godt 8 mdr. og er en dejlig familehund og en hund der nu er ved for alvor at vågne på jagt. I dag var vi 5 mand på jagt og hun viste rigtig gode evner på jagten. Hun fandt råvildt desværre kom det ud for langt væk fra skytterne med haglgeværer, men hovedsagen er jo at hunden her i starten få en god oplevelse af at være på jagt.

Lacy er så småt ved at lære at apportere og det skal hun nok blive ferm til.

Men sammenlignet med at have en labrador skal du være helt med på at en jagtterrier er en hund af en helt anden støbning, min er en hård pige der kræver en meget fast hånd for at accepetere når jeg siger NEJ.
Men ellers er det en skøn race, dejlig rolig og mild hjemme, og ikke så lidt af en vildbasse med masser af energi på jagt. Fordelen for mig ved en jagtterier kontra min ruhår er, at det går ikke så stærkt og hvis der er råvildt er det sikkert at hunden nok skal få fundet det.[Smile]

Gravtræningen er jeg gået igang med, og det glæder jeg til senere at kunne afprøve i vikeligheden når hunden er klar til det.
Troels Gundlach
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)