Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hundefører riffel
#1
Jeg har fået en opgave, at lade til en hundefører, som har en 30-06 riffel som er afkortet ca. 10-15 cm på løbet.
Min spørgsmål er nu, hvilken kugle ville i vælge, der er jo tale om skud på forholdsvis tæt hold, så der er jo en del energi i projektilet, omvendt må det afkortede løb vel også betyde noget for hastigheden, eller hvad.
Og har kuglen det hele at sige, hvad med krudt, skal man vælge standart til 30-06 eller skal man lidt op eller ned i brændhastighed.
PS. den skal fortrinsvis bruges på vildsvin.

MVH

Bomba
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#2
Norma 202 eller tilsvarende og tunge kugler. Forvent et højere knald og mundingsglimt. En .308 havde været et bedre valg til afkortning af piben.

Der vil være rigelig energi til aflivning af Høgen[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: 63256_def30fe550ab487d6a3c51bc7d-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Bomba... Jeg har en Browning BPR med 51 cm løb , og bruger denne ladning ; 30.06 : Norma 202 44,5 gr ; med Oryx 200 gr . Der er ikke nogen stor mundings flamme og virker udmærket [^]... Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)