Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forreste sigte BRNO
#1
Jeg har lige pillet mit rødpunktsigte af min BRNO BBF, da det ikke var monteret alt for fantastisk [V]. Da jeg så prøveskød med riffelløbet, viste det sig at den skød for højt (ca. 20 cm på 100 m). Inden jeg monterede rødpunktssigtet skød jeg med nogle fabriksladede 162 grains RWS KS Efter jeg har montreret rødpunktssigtet har jeg ladet nogle Hornady SST 162, som kun er blevet afskudt med det. Jeg har nu opdaget at man let kan udskifte det forreste sigte, men jeg har kun det ene. Kan man få et sortiment af forskellige højder eller hvordan ligger det med det?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Når der nu ikke er store mængder af viden tilgængelig omkring sigtekorn til en BBF, må jeg jo prøve på en anden måde [Wink].
Hvordan får jeg den til at ramme der, hvor jeg sigter? Kan jeg bruge en hvilken som helst kugle med mere traditionel form, ellet skal jeg bruge den kugle, som den kunne ramme med (RWS)? Vægten af de to kugler er ens.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Hej. hvis det ikke går at skaffe et originalt, kan en "METALMAND" jo let lave et til dig i den rigtige højde, eller du kan gøre det selv.
lav det lidt for høj og så kan dy skyde og file, sktde og file til det passer.
L.R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
jeg havde samme problem og har nu en ekstra liggende et eller andet sted. Har du en ide om hvilken højde det drejer sig om.[?]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

jeg havde samme problem og har nu en ekstra liggende et eller andet sted. Har du en ide om hvilken højde det drejer sig om.[?]


Det kan jeg finde ud af. Hvor fik du din fra?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Jeg købte min i sverige hos en forhandler udenfor gøteborg. Men inden da havde jeg planer om at slaglodde et stykke på den gamle for så at slibe af til det passede, men det er også en ret speciel kaliber uden de store muligheder 5.6X52R.Min skød ca. 30 cm for højt.Nu kan jeg sætte 3 skud inden for pointskiven på buk på 100m over korn og kærv.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)