Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
223 rem
#1
Jeg har lige købt en remington 700 vs i kal 223rem

Er der nogen herinde der har erfaringer om ladninger til denne kal? Hvor tungt og hvilke projektiler kan anbefales?
Svar
#2
Prøv at skrive: 223 data, i searchfunktionen og søg i genladning, så har du læsestof ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Dalby

Jeg har generelt gode erfaringer med genladning af 223, lige blot med undtagelse af noslerpartition - Der opnåede jeg aldrig den ønskede samling på grupperne....

Skriv lidt mere om hvad du er ude efter...

Mvh.

Jørgen
Svar
#4
Havde ikke nogle specielt i tankerne. Er ude efter en god kugle der er presis og som slår vildet ihjel uden at smadre for meget kød. Har ikke den store erfaring med de små kalibere, så derfor søger jeg lidt gode råd og hjælp herinde.
Svar
#5
Hej!

Du skal nok ikke meget over 55 grains, da din riffel har 1:12" stigning (såfremt det er en 700 VS SF II du har købt dig). Jeg har dog hørt om nogen der har fået det til at fungere med tungere kugler i en 1:12" pibe, så du må prøve dig frem. Min 700 LTR har 1:9" - jeg har dog ind til videre ikke prøvet andet end 55 grains kugler. Til jagt bruger jeg Lapua 55 grains. De går virkelig godt i min riffel! Jeg har ladet mig fortælle, at de også virker godt i vildtet - jeg har endu mit første stykke råvildt tilgode med denne kugle/kaliber! [Big Grin]

En gut på et andet forum lavede på et tidspunkt et test af forskellige kugler i .223R. Jeg mener han fandt frem til, at det var Sierra GameKing i 60 el. 65 grains, der virkede bedst (præcision og restvægt)...men helt tilfreds blev han vist aldrig.

håber det hjalp lidt

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)