Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU : Nyt våbendirektiv
#1
Freder legale ejere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Det kunne være værre

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
"Utländska jägare som tar med sig vapen till Sverige måste dessutom betala 600 kronor i avgift."

Suk... endnu en skat, og denne gang får man som dansker ikke engang noget ud af pengene...

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Hvor har du det fra - prøv lige med et link til hele teksten. Såvidt jeg er orienteret, gælder denne afgift ikke for danskere, normænd og finnere!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Hele afsnittet

Citat:quote:

Sverige krävde extra koll i tullen
Kravet på ytterligare vapenkontroll i tullen gäller redan i Sverige. Utländska jägare som tar med sig vapen till Sverige måste dessutom betala 600 kronor i avgift.
Däremot ska det europeiska vapenpasset inte kopplas till avgifter när det används, anser Europaparlamentet.
Det är bland andra svenska myndigheter som aktivt kämpat för att få behålla egna krav på utländska jägare som ska ta in vapen i landet.
– I en del länder är ju inte tillståndskrav på hagelvapen. Då måste vi kunna kräva ett eget införseltillstånd, säger Carina Vangstad.



[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Der er et eller andet helt galt her - jeg tror stadig at kravet om de 600 kroner er taget ud af kontekst.
Pkt. 1 - det ville i praksis betyde, at jeg skulle betale imellem 1800 og 2400 om måneden.
Pkt. 2 - hvem pokker skulle jeg betale dem til...........der er jo næsten aldrig nogen ved de steder hvor jeg kommer ind i Sverige.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at dette 600 kroners-krav skal gælde andre skandinaver!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Tyskerner og alle andere undtagen Dk. N.jæger betaler allerede 120 Euro får at for lov til indføre våben til sverige!Og har gjort de i de sidste 20år!Dansker nordmen er også fritaget for at betale i fremtiden!!!!

Lille krengel
Hilsen Lille

Svar
#8
Godt at høre at jeg tog fejl(artiklen er ikke specielt præcis).

Håber så bare at man snart kommer på jagt derovre :-)

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Jeg spurgte hos Tullverket, her er svaret fra en venlig toldinspektør[^]

Citat:quote:

Jag har frågat en kollega om hur det är med att betala 600 kr för EU-medborgare vid införsel av jaktvapen.
Enligt honom är de 600 kr den avgift, som svensk polis tar, när de skriver införseltillstånd till jägare och tävlingsskyttar,
som inte är bosatta i Danmark, Norge, Finland och Island.
För skandinaviska medborgare är det som tidigare.





[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Så er jeg mere rolig!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)