Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
400 stk dåvildt sluppet fri
#1
Happy hunting boys [:0]

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9620662.html

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Happy hunting boys [:0]

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9620662.html



Ikke så hurtig. Man må da ikke jage husdyr.

I Bekendtgørelse om opdræt af hjortedyr står der:

Stk. 3. Mærkede hjortedyr, der undslipper, betragtes som husdyr i to måneder efter den dato, hvor dyrene er undsluppet.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...x?id=31508

Ja Ja, jeg ved godt at jeg er en party pooper [}Smile].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
De kan jo rissikere at stå således at man ikke kan se mærket [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

De kan jo rissikere at stå således at man ikke kan se mærket [:I]


Det kan man jo ikke gardere sig imod. Det kan jo også være at mærket er helt mudret til her om efteråret. Ellers kan det blive det [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Hvem har mærket dyrene med tydelig dato[?] så man kan se, at de er lovlige[Wink]

Mvh.
Carsten
Svar
#6
Hvis man nu tilfældigvis jagter i dette område, er det nok en god ting at undlade at skyde dåvildt med øremærker i denne seson.

Glæd jer da i stedet over at de 400 stk til næste jagtseson formodentligt er blevet til 600, og dermed en reel indsprøjtning til bestanden, som nu kan få en reel overlevelseschance[:p]

jbn
Svar
#7
I hvert fald bliver det et langt drev, hvis de skal skydes, for de må ikke jages der hvor de stak af, eller i de omkringliggende kommuner [^]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

I hvert fald bliver det et langt drev, hvis de skal skydes, for de må ikke jages der hvor de stak af, eller i de omkringliggende kommuner [^]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Ja, de skal drives helt over i det gamle Århus amt før det er tilladt at jage dåvildt.
mvh Lars
Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]



"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Det er da et fantastisk held, at de tilfældigvis er fredede i området - så er der en reel chance for, at bestanden etablerer sig. Ellers er der altid i disse situationer en flok bøvehoveder, der udnytter "deres ret" til at nedkæmpe de ofte halvtamme farmhjorte (der dog hurtigt forvildes, hvis de får lov).
Tillykke Vestjylland - vi krydser fingrene for, at hjortene forbliver på fri fod!
[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Lige midt i min jagt de er sluppet løs... Nu har de bare at blive der til lokal fredningen ophører [:p]

Det er altid en dejlig med en hjorteart mere man kan jage og hvis de etablere sig, så er et stykke dåvildt i fryseren om året jo heller ikke dårligt.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#11
tilgiv mig, men dåvildt er da noget af det dummeste vildt man kan have gående på terrænet: de render ude på åben mark i fuldt dagslys og er svære at støde væk.

plus at hvis det er på bekostning af råvildtet vil jeg ikke bytte

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by STROM

tilgiv mig, men dåvildt er da noget af det dummeste vildt man kan have gående på terrænet: de render ude på åben mark i fuldt dagslys og er svære at støde væk.

plus at hvis det er på bekostning af råvildtet vil jeg ikke bytte

mvh
Strom


Jeg har altid troet at det var mig der var god til at pursche[Wink]
må vi blive fri for sådanne indlæg det er ikke godt for moralen.

ps. er det for kødets skyld du jager så er dåvildt, og vildsvin for den sag skyld noget bedre.

Dog bør man først og fremmest tjene Gud, Som ingen må glemme for jagtens skyld. Ej at forglemme uden Ham intet kan hænde.
Svar
#13
Citat:quote:

der udnytter "deres ret" til at nedkæmpe de ofte halvtamme farmhjorte


For mange år siden slap der nogle krondyr ud i nærheden af Herning hvor jeg boede den gang. Jeg havde ikke jagt der i nærheden, så jeg benyttede lejligheden til at træne lidt pyrschteknik med fotografiapparatet. Selvom der var tale om farmede dyr, var de utroligt opmærksomme, og når de fik vind af mig, var de væk. Så min konklusion dengang var, at dyrene i høj grad bevarer deres naturlige instinkter, og grundreglen med at have vinden i ansigtet, den er der bare ingen undtagelser fra.

Men bevares, jeg kunne da sagtens have skudt nogle af dem hvis jeg havde haft ret til det.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
ps. er det for kødets skyld du jager så er dåvildt, og vildsvin for den sag skyld noget bedre.

halløj Alan
næe, jeg jagter 95 % for oplevelsernes skyld og har ikke meget forståelse for argumenter for kødjagt. hvis kødet er det saliggørende, er det en dyr og besværlig måde at blive mæt på[Wink]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by STROM

ps. er det for kødets skyld du jager så er dåvildt, og vildsvin for den sag skyld noget bedre.

halløj Alan
næe, jeg jagter 95 % for oplevelsernes skyld og har ikke meget forståelse for argumenter for kødjagt. hvis kødet er det saliggørende, er det en dyr og besværlig måde at blive mæt på[Wink]

mvh
Strom



Hej Strom.

De sidste 5%, er det så for trofæernes skyld du jagter. Hvis ja, forklarer det en del.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#16
guten tag, herrn 375 Ras
den var lige ved at krybe under bæltestedet[:I]
(men også kun lige ved)

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by STROM

guten tag, herrn 375 Ras
den var lige ved at krybe under bæltestedet[:I]
(men også kun lige ved)

mvh
Strom



Kære, kære Strom.
Ja, undskyld[8D], men jeg kunne ikke dy mig, men jeg er da sikker på at nogle her på foraet kunne tænke sig en uddybende forklaring.

Strom måtte bruge to skud for at aflive en stanghjort[:I][:I]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#18
Han brugte vel et Barbie kaliber[}Smile][}Smile]
L.R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#19
Ja jeg har hørt at stanghjorte er "dyre" i afgifter dernede,
så det er med at få brugt nogle patroner, så man kan få noget for pengene. [Big Grin]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#20
Måske skal vi binde et par små pinde på panden af frk. K.Hjort til den nye og forbedrede vildmarksskydning.......sådan bare for at Hr. Strøm kan øve sig på noget realistisk pap.[:o)]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...nt/spy.jpg[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)