Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Worst case scenario ?
#1
Se lige den pressemeddelelse her:

"'Nordön' forventes udlosset torsdag aften

Royal Arctic Line forventer losning af charterskibet Nordön afsluttet torsdag aften. På nuværende tidspunkit mangler der stadig at blive losset ca. 60 containere fra lastrum 1 og 3. Der er sket alvorlige skader på dele af lasten, og losningen af skibet er vanskelig og tidskrævende, da gods og maskiner er væltet af flatracks og adskillige containere har så svære skader, at de ikke kan frigøres i lasten og løftes på normal vis. Samtidig har det nederste lag containere i lastrum 1 været under vand, som følge af lækage fra en ballasttank.

Der kan forekomme beskadiget gods inde i containere, der tilsyneladende ser ubeskadigede ud. Ladningsejere bedes i disse tilfælde kontakte det lokale godskontor for optagelse af skadesrapport

Royal Arctic Kundeservice og Reklamationsafdelingen har løbende kontakt til berørte ladninsgejere med status på godset og den kommende skadesbehandling. Formular til skadesrapportering kan printes fra http://www.ral.gl under Serviceydelser.

For yderligere oplysninger kontakt underdirektør i Royal Arctic Line A/S John Rasmussen eller marketingchef Ivalo Egede på telefon +299 34 91 00."

Nu er det sådan, at min våbenpusher sandsynligvis har en 376 Steyr Scout til mig med det skib[xx(]. Han tager den hjem specielt til mig, for han regner ikke med der er mange kunder til sådan en. Hvad gør jeg, hvis riflen har ligget og skvulpet i saltvand hele vejen over atlanten ? Kan den vaskes ren og efterbehandles med WD 40 eller er der finmekanik i aftrækket som begynder at drille senere ? Skal jeg bare nægte at købe den, og så få en anden sendt op ? Jeg må have lidt hjælp her [?][?][?]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Kære Lasse,

Nu må man jo ikke være skadefro, men mon dit motto holder vand[Big Grin][Big Grin][Big Grin] (Jeg ku ikke la vær[Big Grin])

Hvad riflen angår: Tjaa, det er jo egentlig ikke dit problem hvis du ikke har fået den leveret endnu - hvad jeg går ud fra når du siger din våbenpusher tager den særligt hjem til dig. Han må tage en ny hjem til dig og anmelde det til sin forsikring. Alternativt bør du have en rigtigt, rigtigt go pris. Og hvis jeg ikke fik sagt det: En rigtigt god pris. Købeloven gælder jo også deroppe mod nord.

Jeg vil gætte på, at den ikke helt ruster så voldsomt så længe den ligger under vand - det må kræve luft før det går rigtigt hurtigt. Men så snart den ikke længere ligger under vand [Sad][V][xx(]

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#3
Hvis den har været i noget der ligner nærheden af saltvand, ville jeg lade Arctic Lines forsikring æde den. Det må da være dem den hænger på. Man køber jo ikke en sprit ny riffel for at få en der ligner en fangerriffel efter et halvt år [xx(].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Jamen hvis du er i tvivl - så er det jo din 6` sans, der fortæller dig, at du skal lade være [8D]

Men tag nu ikke sorgerne på forskud. Der er jo en god chance for, at den har det fint [^]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
LasseScout

Bare tag det helt roligt. Jeg har selv fået læs møbler beskadiget på vej til Nordgrønland for snart mange år siden. Lasten er jo forsikret og KNI (som stod for det dengang) var meget fair i deres værdiansættelse og jeg vil sige vi blev fuldt kompenseret for skaderne. Hvis din riffel har ligget i saltvand er det ikke det værste der kan hænde. Med de lave søvandstemperaturer I har på de breddegrader sker der ikke noget ved det. Men - har den ligget i vand og derefter været udsat for ilt vil den sikkert være begyndt at korrodere og så vil jeg ikke tøve med at bede om en ommer. Bare ærgeligt at den så bliver nogle uger forsinket. Hvad med luftfragt - de har forhåbentligt ikke så meget vand i lasten - for de er vel stoppet med at flyve med catalinas?

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Lasse har ikke tid. Han står nede på havnen med sin fiskestang [}Smile].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Citat:quote:

Nu må man jo ikke være skadefro, men mon dit motto holder vand


Hæ-hæ, den var jeg selv ude om. Nej det er rigtigt, den har det sikkert fint. Og hvis ikke kan jeg jo nok købe den billigt af forsikringsselskabet, man er vel jydekrejler [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Men lad os nu antage, at den har ligget i saltvand, og jeg køber den til x kr., hvad vil så være nødvendigt at gøre ? Skal den adskilles i atomer, eller kan jeg nøjes med at adskille den i hoveddelene og vaske og smøre ? Det kan jo også tænkes den fortjener nogle bøssemagertimer med ombrunering hvis det er helt galt. Jeg kan ihvertfald oplyse, at den Scout jeg allerede har, ruster som død og helvede bare den lugter til saltvand.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
LasseScout,

Nu ikke så pesimistisk. Der ligge mange rifler og svømmer i en sjat havvand i bunden af en jolle deroppe. Har du nogenside hørt at de ikke har være i stand til at skyde en sæl? [Big Grin]

Såfremt den ikke er begyndt at ruste (anden end overfladisk rust som kan fjernes med lidt olie på en klud). Vil jeg adskille den så meget det kan lade sig gøre og putte alle delene i badekaret i varmt vand.

Tag dem op en ad gangen, tør (her vil trykluft en god hjælp til alle "krogene")og olier. På den måde tror ikke den vil tag skade af lidt saltvand. Er den derimod begyndt at ruste for alvor, vil jeg som før nævnt nok bede om en ny.

Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
O.K. Tak for input.

Nu må vi se. Jeg var blevet lovet, at den ville være med dette skib, men der var ikke kommet bekræftelse fra Steyr, så måske er den slet ikke sendt endnu. Måske har den ligget trygt og godt i lastrum 2. Måske bekymrer jeg mig for meget, og skulle hellere tegne en forsikring hos Tryg [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Så er den ankommet. Den kom trygt og godt frem med skibet lige efter. Nogen gange kan man vre heldig med lidt forsinkelse.

... og så krejlede jeg den alligevel lidt mere ned i pris, hæ-hæ [8D]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Held & lykke med våbnet, og den kommende skulder-transplantation[Big Grin]

Hvilken kikkert smider du på den?

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#12
Jeg var lige ved at tilbyde dig at handle den cal .30-378WeatherbyMagnum som jeg har støvet op i Dk... men den er sikkert for lille i kaliber til dig.

Er dog ret sikker på at den har noget nær samme energi. [8D]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
I første omgang smider jeg en aimpoint på jeg havde liggende i skuffen. Går og overvejer noget mere optimalt til drivjagt/anstandsjagt på forholdsvis korte afstande, det er jo ikke nogen langdistanceriffel.

Jeg har skudt en del skud med en Sako i kaliber 375 H&H, det var ikke specielt afskrækkende mht.rekyl. Denne riffel er kortere og lettere, men hastigheden på projektilet er lavere, så jeg regner med rekylen bliver håndterbar. Ellers er der jo flere forskellige metoder til at reducere den.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

I første omgang smider jeg en aimpoint på jeg havde liggende i skuffen. Går og overvejer noget mere optimalt til drivjagt/anstandsjagt på forholdsvis korte afstande, det er jo ikke nogen langdistanceriffel.

Jeg har skudt en del skud med en Sako i kaliber 375 H&H, det var ikke specielt afskrækkende mht.rekyl. Denne riffel er kortere og lettere, men hastigheden på projektilet er lavere, så jeg regner med rekylen bliver håndterbar. Ellers er der jo flere forskellige metoder til at reducere den.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Du skal bare have en BR Reflex-lyddæmper monteret på den.!!

Lyddæmpere tager jo en del lyd - men også rekyl !!

Kilde : http://www.soundmoderators.co.uk
[Image: t4ssr-gr.jpg]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Hej "double-scout"[Big Grin]

Jeg har efterhånden vænnet mig til min 376Scout, men jeg er nødt til at sige at den har en "rekyl-signatur" der ikke er elsket af de fleste af dem der har prøvet min..[Smile]
Kombinationen af lav vægt (ca. 3,5 kg med kikkert) og tungt projektil giver en "skarp" rekyl (høj rekyl-hastighed)

Men den er slet ikke så jeg vil gå til yderligheder som f.eks. ekstra vægt eller (gys) mundingsbremse
(En "dæmper" vil dog nok være acceptabel, for en 376steyr er ikke verdens mest lydløse riffel[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Ja, det kunne være interessant at udstyre den med lyddæmper, men jeg vil lige skyde lidt med den " in its virginity" før jeg begynder at modificere. Jeg husker med gru en 300 win mag jeg prøvede, men det der generede mig ved den var mest at få et skarpt kikkertsigte smadret ind i fjæset [xx(]

Med en aimpoint foran låsen får jeg ikke det problem, og et kontant klap på skulderen skulle vel ikke vre det store problem. Kunne se i JVV at der skal komme en artikelom brug af lyddæmpere. Nogen der ved om det nummer er udkommet ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
hej og tillykke med riflen

næste nummer af jvv udkommer den 17. jan.
det står i toppen af sidden hvor der også står noget om indholdet i næste nummer [:o)][Big Grin]

mvh. Loft
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Kunne se i JVV at der skal komme en artikelom brug af lyddæmpere.


Der er endda en enkelt her på siden der påstår at artiklen er skrevet af en kompetent forfatter [:0][Wink].

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=10550

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)