Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæt dig og BLIV siddende
#1
Det var noget af det første jeg lærte da jeg begyndte at gå på jagt, idag glemte jeg det og Diana tog hurtigt sin grusomme hævn[}Smile].
Jeg var til julefrokost iaftes og trængte til lidt frisk luft da jeg stod op imorges og er der en bedre måde at få det på, end ved at tage på hjortejagt?
Nå, jeg startede med at finde 9,3eren, idet jeg tager den ud af skabet skubber min store hund til mig og jeg ramler kikkerten imod våbenskabet, ind med skyderen, ud med hunden og fat i min trofaste 308[^].
Da jeg ankommer til jagten tager jeg bestik af vindretningen og bliver enig med mig selv om at jeg nok ikke kan sidde hvor jeg plejer, jeg lusker lidt rundt og finder et, synes jeg, godt sted.
Efter en times tid hører jeg et par skud længere nordpå og et par minutter senere kommer der noget løbende bag mig, jeg kigger over skulderen og ser en spidshjort, den kommer skråt og går gennem hegnet ca. 150m til højre for mig og forsvinder ind i krattet, jeg sidder lidt og kigger, der lyder et skud mere oppe nordpå, jeg flytter lidt tættere på krattet, det kunne jo være at der kom flere.
Efter et kvarters tid opdager jeg 2 dyr på marken ca. 500m ude, de kommer fra venstre mod højre, op med kikkerten, den bagerste er en spids, frem på den forreste og så steg blodtrykket, den havde ihvertfald mindst 8 takker, ned med kikkerten, de lunter videre og drejer ind mod mig, op med riflen, krydset på den store, så godt som jeg nu kan med den puls, et par hundrede+ meter ude drejer de og løber skråt op mod krattet, jeg vil ikke skyde på den afstand og med den vinkel og må se dem forsvinde.
Efter en halv times tid er jeg nødt til at pakke og tage hjem, pga. en julefrokost til.
Havde jeg bare husket hvad jeg lærte engang havde chancen været bedre da jeg havde været tættere og vinkelret på dem, endnu bedre havde det været hvis jeg havde sat det sædvanlige sted, de ville isåfald have passeret på ca. 25m.
Nå, jeg lavede ikke noget galt og han var sgu flot, det kunne jo være at chancen kom igen[:p], men Diana kan altså være ondskabsfuld, jeg vil helt sikkert drømme om ham de næste par nætter.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Der er mange inkarnerede pyrschjægere der løfter på øjenbrynet af anstandsjagt. Det er fordi de ikke ved hvor svært det er.

Det er meget meget svært at vælge et sted, og så tro nok på det til at blive siddende.

Men som du siger; der er intet galt gjort, og den chanse kommer nok igen en anden dag. I så fald; K&B

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)