Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forskellen på classic og M97 DL
#21
Jo [Big Grin] Ladegrebet på bundstykket har en bedre vinkel/udformning

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#22
Citat:quote:

Jo Ladegrebet på bundstykket har en bedre vinkel/udformning



...der skal nok mange skud igennem en riffel før det bliver et problem. Jeg havde begge modeller i hånden igår, og det generede mig ikke det mindste at bundstykket havde en mere ret vinkel i forhold M97DL...

Det eneste jeg står tilbage med nu er, om jeg skal ofre de ekstra basseøre på en M97 DL for dermed at kunne få min 308W-pibe i jagtmatch...men om det rent praktisk har noget at sige - det kan I måske svare på?

Hvis jeg vælger at købe 97DL med jagtmatch har jeg under alle omstændigheder tænkt mig at den skal kortes en del af. 65 cm er noget af et rør at rende rundt med på jagt...

Classic'en vinder en del på, at den er rimelig kort, og let...og billig ikke mindst [Big Grin]...det er sgu svært at beslutte sig...!!!

J.
Svar
#23
hvis du kun skal bruge den til jagt og ikke seriøs feltskydning, så har du intet at bruge jagtmatch piben til.

Jeg ved det ikke men hvis du vælger Classic modellen så kunne jeg forstille mig at det kunne blive svært at afkort piben. Jeg har svært ved at forstille mig at det ville være særligt fornuftigt at spænde en hel riffel op i en drejebænk, men jeg er jo selvfølgelig heller ikke maskinarbejder

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#24
Jeg havde heller ikke tænkt mig at korte Calssic'en af, hvis valget faldt på den - den har en ok længde. Det var udelukkende hvis jeg fik overtalt mig selv, muldvarpen og konen til at det skulle være en M97DL med jagtmatch, at den skulle kortes af...

Jeg skyder indimellem på bane - op til 200 meter, men ikke seriøs feltskydning eller noget der nærmer sig...mere for hyggen og træningens skyld...[Smile]
Svar
#25
@ Lani: Det er bare et spørgsmål om at have en stor eller lille drejebænk?
Uanset hvad er det nok bedst at afmonter "pinden" først!!![Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#26
Citat:quote:

Uanset hvad er det nok bedst at afmonter "pinden" først!!!



Man kan vel bare spænde den op i "pinden" [Big Grin] fin fin ballance

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#27
Hvis den skal være kort så må Classic være sagen for dig.

At korte en konisk pibe af er ikke nogen fordel (S&L piber er svagt koniske)

Og... hvad er der nu galt med en længere pibe - er du hundefører som trasker rundt i tæt granskov [?]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#28
Nope ikke hundefører - synes bare det virker så klodset med de lange piber...det er det enste punkt, hvor jeg kigger en smule på udseendet (uagtet at jeg godt ved, at det har noget med præcision at gøre - på længere hold)
Svar
#29
Er længden ikke primært bidragende til hastigheden? Og igen, burde længden så ikke være afpasset kalibret, så der er plads til at brænde krudtet af i. Altså burde piben til en 308 win vel være lidt kortere end til en 30-06. Eller er jeg helt gal på den?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
At korte en konisk pibe af er ikke nogen fordel (S&L piber er svagt koniske)


Der kan vel afleveres en specialbestilling, på en kort pibe med jagtmatch profil, hos "mølleren".
Men så skal man nok indstille sig på lidt ventetid.

JPL
JPL
Svar
#31
Der er ingen problemer i at afkorte piber inden for en rimelig længde.

Det første stykke af piben med den største diameter er lige langt på alle piber. Den koniske og mindre diameter er længst på de lange piber, men der er ikke problemer forbundet med at afkorte til "hundeførerlængde".

Skulle man "komme til" at afkorte så meget at den koniske del er borte, så står man jo bare med en pibe der er præcis lige som alle de andre på markedet. Og der er da nogen af dem der osse kan skyde....[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: 63256_def30fe550ab487d6a3c51bc7d-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
gad vide om "mølleren" så tager boxen for at fremstille sådan en kort pibe, eller skal jeg regne med at det med i prisen for en jagtmatch???[:p]
Svar
#33
...lige et opklarende til spørgsmål til S&L eksperterne; Leveres M97DL med integrerede baser ligesom den nye classic???

J.
Svar
#34
JA

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#35
alt afhængig af alder... min er med på monterede S&L baser - ikke fræst i låsestol
Svar
#36
Sådan ser en M@X&Ignorant model 97 ud i "fuldskuffel" [Big Grin]

[Image: 7064034001.jpg]

http://www.blocket.se/vi/14605141.htm?ca=11_s&last=1

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Sådan ser en M@X&Ignorant model 97 ud i "fuldskuffel" [Big Grin]


Det er nok ikke M@x&Ignoranten der har valgt montage til den..[?][Smile]

JPL
JPL
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Sådan ser en M@X&Ignorant model 97 ud i "fuldskuffel" [Big Grin]


Det er nok ikke M@x&Ignoranten der har valgt montage til den..[?][Smile]

JPL



Nej det er Brock & Michelsen. De sælger en ny kikkert inden længe, når den ny ejer vil flytte lidt på øjeafstanden og bulegeneratoren ikke vil give slip på kikkerten[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Sådan ser en M@X&Ignorant model 97 ud i "fuldskuffel" [Big Grin]

[Image: 7064034001.jpg]

http://www.blocket.se/vi/14605141.htm?ca=11_s&last=1

[Image: topp_vinter.gif]



Jeg har hørt nogen snakke om, at sådan en fuldskæftet riffel ikke er så præcis som en halvskæftet passer det?

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#40
Var hos jagt & Fiskerihuset i Bagsværd i dag. Fik at vide, at S & L nu produceres med - som sælgerne sagde - meget flottere skæfter.

Betyder det - i lyset af tråden - at S & L 97 nu leveres med integrerede baser og nyt skæfte?!?

Er der i øvrigt nogen af jer, der kan sige, om det er let at skifte pibe på 97'eren?

På forhånd tak

Karoma
Min næste skal være en 243'er...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)