Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VTF hacket af tyrkiske nationalister
#1
Den 12-12-07 kl. 21:09:55 lykkedes det for en "hacker" med tilknytning til ekstremistiske tyrkiske nationalister at lægge VTF ned og sende alle besøgende videre til en hjemmeside for hans sag med skinger arabisk musik i baggrunden. Årsagen til angrebet var angiveligt, at denne gruppering havde fundet uspecificeret "anti-islamistisk" materiale på VTF. Efter en lille time var vor tekniker på sagen.

[Image: Hacked forum.jpg]

Den flotte hjemmeside med al den nyttige information om den ædleste sag i verden. Kan varmt anbefales!

Da forummet atter kørte omkring kl. 23 var det fortsat uklart, præcist hvordan angrebet var gennemført. Der blev derfor udlyst "undtagelsestilstand" til forummets medlemmer gennem pm-systemet idet yderligere angreb bestemt ikke var ønskelige - både af hensyn til forumet og de virksomheder vi deler server med. Målet var at vinde tid til den gennemgribende gennemgang af sikkerheden som var nødvendig og som vi ikke anede noget om tidsrammen for. Alternativet var at lukke VTF ned på ubestemt tid.
Efter forbavsende kort tid (30 min) lykkedes det dog for vor tekniker lillebror (som i kraft af sin gunstige gentiske sammensætning er lynende intelligent), at opklare hændelsesforløbet og lukke det sikkerhedsmæssige hul. "Undtagelsestilstanden" blev straks ophævet.

Det der skete for VTF var, at en iransk hacker for måneder tilbage havde opdaget et hul i sikkerheden omkring den software, som kører forummet. På arabiske hjemmesider var der lagt opskrifter ud på, præcist hvordan man omdirrigerede al trafik fra disse fora til sine egne politiske hjemmesider. "Hackeren", som vi havde besøg af, forsøgte at følge den simple opskrift minutiøst, men måtte bruge adskillige forsøg og hele tre timer til opgaven, der med en smule computererfaring kunne klares på få minutter. Vores "ven" der i øvrigt angreb fra Tyrkiet, er altså ikke den hurtigste knallert på molen og det sikkerhedsmæssige hul, han kom ind ad, skulle nu være lukket.

Jeg har naturligvis taget konsekvensen af hele denne sag og konverteret, eftersom min sympati for tyrkiske nationalister og deres sag nu optager stor plads i mit hjerte. [Smile]

[Image: mullahjens.jpg]

Jeg går nu helhjertet ind for totalt tyrkisk verdensherredømme.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Har tyrkerne en fornuftig våbenlovgivning? [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Flot skæg....![:I]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Flot skæg....![:I]

Hilsen Ulrik



Jeg fik kun lov til at ha´det i cirka 11 sekunder [V]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Yep, men vi har jo hele tiden vist at vores staerke og helhjertede stoette til PKK maette falde tilbage tilbage i hovedet paa os en dag...

"You learn something new and depressing every day"
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#6
Citat:quote:

Jeg fik kun lov til at ha´det i cirka 11 sekunder



Dét var da vist også rigeligt!! Du skal vist være glad for at du har en personlig stylist[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Det er et virkeligt et yndigt billede![:X]

Bare du ikke begynder at gå med tørklæde[Big Grin]

P.S.
Og husk, muslimer tør aldrig numsen med toaletpapir, den skal altid vaskes, helst med bar hånd!!!
(Tror jeg)
Det er det der giver den gode smag til Shawarma.

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Jeg var på forumet da det skete (jeg troede faktisk at det var vores system der blev angrebet). Alle billeder i forumet forsvandt og blev afløst af koderne - mere nåede jeg ikke at se, fordi jeg som sagt troede at det var vores eget system der blev angrebet og derfor skyndte mig at slukke routeren.
hvis man søger på Turkish Nationalist and Republican Hacker Group vil man se at de har hacket ganske mange hjemmesider og fora.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#9
For vores" hacker" venner....

[Image: 80yyo3d.jif]
[Image: 8g57z7n.jpg]

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)