Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt I spanien
#1
Er der nogen der har erfaring i jagt i Spanien?
Er det muligt at jage privat, som i Sverige/Tyskland eller er det udelukkende forening/stat?

Jeg skal et smut derned med min kæreste, men tre hele dage i Barcelona[xx(][xx(]
Svar
#2
Moin Trigger..[Smile]

Du ved jeg taler spansk - skal nok lige tjekke tingene for dig.[8D]
( kun du så ikke lave til recon` på jagt i nordøst Tyskland for mig..?[Big Grin]

Du hører fra mig.

DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#3
Du har PM..

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#4
Hvorfor må vi andre ikke få at vide om man kan jage i Spanien[?][?][^]
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
...[Big Grin]..yes..yes point taken...[Big Grin]...men der er ikke så meget "good stuff" i det her`..at jeg ville "offentliggøre" det..[:I][Sad]

Jagten i Spanien er efter samme model, som Polen, foreningsreviere og statsreviere. Dog kan jeg ifølge den unge dame, som venligt besvarede mine spørgsmål ( dog med en gran af usikkerhed, eller mistro [:I])..udrede, at der er undtagelser, feks bønder, landejere som ønsker kun at sælge deres Ibexjagt til bureauer - men holder deres småvildt m.m. for dem selv. (!?)
Det ville ifølge hende være umuligt at opdrive noget Ibex jagt udenom bureau. ...?...
Mine spanske kontakter på Mallorca - aner rent ud sagt ikke en dyt om jagt, så jeg har desværre ikke kunne trække på dem ..[V]
Jeg har her måtte ty til en spanier INDENFOR jagtrejsebranchen..[:I]

Jeg kender intet til Spanien som jagtland. Jeg har boet dernede i 4 år og arbejdet i et dansk/spank rejsebureau og selvom jeg gik på "jagt" hver weekend - så var det ikke med riffel..[Wink]. Omvendt kender jeg også spanierne så godt, at alt kan lade sig gøre, med de rigtige forbindelser og en omgang benarbejde ! Specielt i Andalusien hvor Sierra Nevada bjegkæden ligger, som rummer meget jagtbart - der kunne man sikkert godt få sat noget på benene..[Wink]

Omend jeg ikke lige regnede med, at kunne trylle en direkte kontakt frem til Trigger, så havde jeg da håbet på lidt mere konkrete informationer...[B)]

Sorry..

Hilsen DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#6
Uden at vide noget om det, kunne man godt blive positivt overrasket, hvis man først begynder at grave i det...

Den tidligere diktator i Spanien var naturmenneske, og have interesser - i hvert fald indenfor laksefiskeri. Han organiserede udsætninger af atlanterhavslaks, der ellers ikke findes meget sydligere end Danmark, med det resultat, at der rent faktisk er to lakseførende floder i Spanien. En velbevaret hemmelighed indtil for et par år siden, hvor der var en artikel i Sportsfiskeren om floderne... Sådan kan man blive overrasket! Det kunne jo være der også var gjort noget specielt for jagten... man kan aldrig vide.

Men jeg er også interesseret i at høre mere. Er kommet til at love fruen en tur til Spanien i bjergene engang... det kunne jo evt. kombineres med et par dages jagt, men hun kigger flamenco dans eller gammel spansk arkitektur...[:p]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
...så må du ud i campo`en (ud på landet) og se om du kan træffe nogle
lokal cazadores (jægere) og høre om de kan hjælpe dig med noget caza (jagt)...[Big Grin][Big Grin]..
Ellers skulle du blive sammen med konen og gå på tapas bar, med savsmuld på gulvet, serrano´er hængende under loftet, gamle mænd med voks i håret som fandme ka spille guitar og smukke kvinder med temperament og udstråling, som ligger en flaminco på gulvet, på en måde, som får dit blod og dine fantasier ud i nogen kroge at dit indre, du ej troede eksisterede...

vups..så rendte det lige af med mig...[:I]...det var vist mere off topic.[B)]
( min eks var flaminco danser på Mallorca, Son Amar..ak..ja..)

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#8
Fandt lidt her...

http://www.spanish-living.com/regional/sports/sports-spain/sports-spain_hunting.php

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Her er telefonnumre mm..

http://www.andalucia.com/rural/hunting.htm

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Moin ran..[Smile]

...det lader til, at du alligevel ikke skal tilbringe tiden dernede,
med arkitektur og tapasbar..[Big Grin][Wink].
Specielt bjergene omkring Ronda huser megen forskellig vildt. Jeg har vikarieret i byen i 2 måneder ..der` er helt klart noget for din kones ...og DINE interesser i området !.[8]

Hvis i har spørgsmål så send en PM.

hilsen DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)