Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 XT
#1
Jeg har set mig lun på en Sauer 202 XT i kal. 30.06. Jeg har en Sauer 202 Standard i forvejen men er blevet lun på plastichåndtagene og den flutede pibe. jeg har ikke set den "live" endnu - den forhandles ikke i umiddelbar nærhed af mig.

Er der nogen der har (og vil dele) praktiske erfaringer med 202 XT? Er flutningen og den lidt tykkere pibe "bare lir" eller hvordan?

(Har søgt tråde og kan se, at nogen for nyligt har overvejet at købe XT men ser ingen praktiske erfaringer...)

MVH
TG

Guns are no more responsible for killing people than the spoon is responsible for making Rosie O'Donnell fat.
Svar
#2
"Midtjyden" har vist nok lidt erfaringer med denne riffel, så vidt jeg husker.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hmmm... Åbenbart ikke en skyder der bliver revet ned af hylderne i nævneværdigt omfang?!
Svar
#4
Der står en i korsholm så vidt jeg husker, hvis du vil se den "live"

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#5
Hvis det er en .30-06 kan det være det er midtjydens, hvis han ellers nåede at komme af med den???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Nåede at komme af med den?!! Hvad ligger der i det?
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hvis det er en .30-06 kan det være det er midtjydens, hvis han ellers nåede at komme af med den???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Mener det var en sprit ny der stod der nede

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#8
Hejsa.

Jeg er den glade indehaver af en 202 extreme i cal. 270 Win. Den vejer ikke ret meget og er ret velskydende. Jeg har ikke med tidligere rifler haft skudgrupper så små som med saueren. Havde tidligere en Sako Hunter 75 i 6,5x55. Den gjorde også et fint stykke arbejde og forbedringen i skydningen skyldes også til dels ny kikkert. Men Saueren føles bare bedre når man står med den i hånden og når man har vænnet sig til sikringen er den helt genial og 100 % lydløs. Det er dog et lille minus at den ikke kan aflades i sikret tilstand, men det bliver hurtigt en vane at aflade med pipen mod jorden. Kan kun anbefale at købe dette stykke legetøj. Har i øvrigt en jagtkammerat der har en næsten identisk. Det er en Outback osse i cal 270 win. Han er også super glad for hans. Dertil er der også en anden kammerat som skal have en magen til min når han for "tid" til at køre vej af våbenpusheren. Han har skudt lidt med min og er helt solgt.
Svar
#9
Godt nytår til alle![Smile]

Jeg har ikke haft mulighed for at deltage i tråden før nu, beklager at jeg ikke har skrevet noget før....!!

Klaasehans har fået en mail....!!

Gammeltoft: Næ du,jeg har stadig min stående[Big Grin]
Jeg overvejer stadig hvilken riffel jeg vil have istedet.
Regner med en Mauser M03 Extreme med to piber.
Nu må vi se....jeg har jo lige fyret en formue af på en Sako Varmint og to kikkerter....[Big Grin]

MVH Kasper

En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
Svar
#10
Hej Kasper

Tak for din mail og dit meget grundige svar på mine bønner. Jeg synes du bør overveje at poste dine betragtninger her hvis der var andre der havde kig på XT'eren - det fortjener de.

Tak for hjælpen.

Guns are no more responsible for killing people than the spoon is responsible for making Rosie O'Donnell fat.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)