Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylster længde.
#1
Jeg er kommet til at lade nogle patroner hvor hylsteret er for langt. Er der en måde hvor på man kan måle hvor langt hylsteret max kan være i ens riffel?? Det drejer sig om kal 6,5x55 og max længde er 55 mm og trim længden er 54,7 mm men nogen af den ligger helt oppe på 55,5 mm

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#2
Hej

Det er en OM'er

Tillid er godt, kontrol er bedre.

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#3
Adskillige firmaer har en "Chamber length gauge" Sinclair's catalog # er G-264.

Bo
Svar
#4
Læs tidligere tråd [Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...immelængde

Swift
Svar
#5
Tak for tippet swift. Du har imponeret mig igen. Jeg havde bare ikke lige en drejebænk ved hånden så jeg måtte tænke lidt kreativt og tog en lang kugle og satte den i et meget trimmet hylster (51,5 mm til en 6,5x55) deerefter tog jeg et kalibreret hylster og satte i en boremaskine og sleb at det indvendigt med sandpapir til det lige kunne gå nedover kugle. Så savede jeg 2,5 mm af halsen og satte den ned over kugle og kamrede den og derefter kunne jeg måle max længde på hylsteret. Det er i min S&L M97 i kal 6,5x55 55,34 mm

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#6
Hej

Vi snakker her en diff hylsterlængden 0,54mm længere i forhold til f.eks Lapuas anbefalinger på 54,8 mm og endnu mere til Hornadys 2,155" 54,74 mm.

Skal man ikke passe på her, at man får hylsteret for langt, og dermed projektilet for langt frem i kammeret, sat i overgangen ingen friflugt, med for stort tryk til følge ?

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#7
Når man så har et mål på sit kammer, hvordan definerer man så sit max mål? For der skal vel være lidt plads til "begejstring" [?].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by JBN

Hej
Skal man ikke passe på her, at man får hylsteret for langt, og dermed projektilet for langt frem i kammeret, sat i overgangen ingen friflugt, med for stort tryk til følge ?

JBN


Friflugt - (kuglens afstand fra ”bommene” når patronen er ”kamret”) er jo noget andet, som kan reguleres i kuglens sættedybde.
Selvfølgelig skal man ikke ha et hylster der er så langt at det går så dybt i kammeret at det klemmer sammen om kuglen. Jeg plejer at fratrække 0,1 mm, fra det mål jeg får fra mit ”målehylster”

Så er der jo da plads til lidt ”begejstring” Uffe! [Big Grin]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)