Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell vs. Leupold
#1
Ja jeg kan se at der lige har været en tråd om emnet, men jeg laver lige en mere.

Jeg har besluttet at jeg vil have en ny kikkert til min riffel, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken jeg skal købe, som det står lige nu, står valget mellem en Bushnell Elite 4200 4-16x40 og en Leupold VX-II 6-18x40mm, måske en VX-III 4.5-14x40mm.

Lige nu sidder der på min riffel en Simmons whitetail classic 3.5-10x40, er også okey at skyde med, men jeg var i Sverige sidste år og der tidlig morgen fik jeg en buk for på ca. 170m, jeg kunne uden problemer have skudt den, men jeg havde problemer med at se om det var en buk eller en rå, pga. det dårlige lys tidlig morgen, den gik lige op af skovkanten, så det var også en mørk baggrund.
Jeg sad og kikkede på den i over 20min, men jeg havde kæmpe problemer med at se hvad det var, så der gik jeg måske glip af min første buk. Jeg blev så gal over den kikkert jeg har, så jeg besluttede at det bare ikke måtte ske igen, derfor er jeg interesseret i en kikkert med en bedre optik end den jeg har nu og der skal også være en bedre lysgennemgang, end der er i den kikkert jeg har nu.

Jeg har så kigget noget på både Bushnell og Leupold, men jeg er lidt i tvivl om lysgennemgangen i dem, nogen der har nogle erfaringer med dem i de tidlige morgen timer? Måske bør jeg købe en med 50mm optik i stedet for 40mm, da det nok er det der betyder mest for lysgennemgangen.

Hvad tror i jeg vil få mest ud af? Hvad vil være det bedste køb?

Jeg ønsker en kikkert med mere end 10x forstørrelse, da jeg bruger en del tid på at skyde på bane på lange mål og jagtfelt skydninger, hvilket jeg finder ret sjovt.

Mvh Glock
Svar
#2
Hejsan

Dem du nævner er IKKE lysstærke så de vil ikke hjælpe dig når der er dårlige lysforhold. Så vidt jeg ved er 1. kl. kikkert i den forstørrelesgrad dyre af *** til i 1. kl. kvalitet så det er spørgsmålet om du vil bruge så mange penge når du nu nævner de 3.
Måske denne her ville være anvendelig og alligvel til fornuftige penge...

Zeiss Zielfernrohr Conquest 6,5-20x50 AO MC stainless ohne Montageschiene

wie vorher Parallaxausgleich einstellbar von 50 yards (ca. 47,5 m) bis unendlich inkl. Absehen-Schnellverstellung

Euro 1201,00

[Image: 521450.jpg]
[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
1. kl. kvalitet??? Er de delt op på en eller anden måde? Ja du har nok ret i at de vil koste en brækket arm hvis de skal være så gode. Men jeg tror også at det vil hjælpe betydeligt hvis bare optikken er bedre end den optik der sidder i min gamle simmons.
Svar
#4
Hej - nogen gange er der ikke billige og samtidig gode løsninger her i tilværelsen.

Kl.1 kikkerter er Zeiss, Swarowski, Kahles, S&B - sådan ser verden stadig ud uanset undersøgelsesresulater og folk som påstår at deres kikkert er så ***s god...
Prøv at låne /prøve forskellige kikkerter og du vil se at der ER forskel når det handler om lys - læs i øvrigt den svenske test i Jæger i dec. udgaven... og minimum 50mm er godt hvis der skal meget lys frem til dit øje og gerne mere...

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Hej Glock
Kan kun tilslutte mig Halvautomat's anbefaling [Smile]
Køb en Zeiss Conquest 6,5 - 20 X 50, jeg bruger den selv på en 22-250, og kan kun anbefale den[Big Grin]

Speedy
speedy@dralf.dk
Gode råd er noget man giver, hvis man er for gammel til at gå forud med et dårligt eksempel!
Svar
#6
hej glock
vis du vil have en leupold så kik lidt på rex`s side
http://www.gunsandpowder.dk der får du de skarpeste priser i dk
hilsen hatting

(så gode er zeiss sku heller ikke)[}Smile]

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
hej glock...
jeg har også en 6,5-20x50 zeiss conquest... en super kikkert, som stod i ca. 6.100- efter hjemkomst fra U.S.A. [Big Grin]

du kan også vælge 4,5-14x50 zeiss conquest.

generelt må siges om conquest serien, at det er rigtig gode kikkerter til prisen... står rigeligt mål med b&l, samt leupolle...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

jeg har også en 6,5-20x50 zeiss conquest... en super kikkert, som stod i ca. 6.100- efter hjemkomst fra U.S.A.



Kan du sige noget om hvor meget der ryger på i fragt og told? Kan man undersøge det nogen steder?
6.100,- er jo ikke så galt.

Mvh Glock
Svar
#9
6,5-20x50 Zeiss Conquest ved jeg kan skaffes for mellem
kr. 5.995 og kr. 6.395 alt afhængigt af hvilke sigte der vælges.

Jeg er ikke sikker på om jeg selv må sælge dem for Zeiss, men ring
så kan jeg henvise dig til et sted hvor du kan få dem til ovenstående pris i Danmark.

Tlf.: 40 56 23 15
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Glock...

Uanset hvad du vælger, vil det gøre mig rigtigt glad hvis du gad ofre to minutter på Rex - send en forespørgsel til ham. Han kan jo give et bud på både en Leopold 6,5-20x50 og en tilsvarende Zeiss. Jeg og en del andre har brugt ham til importen, da det i sidste ende ved egen import kun har været 30 kroner der adskilte Rex import fra egen import[xx(] Træk så lige al besværet fra, sure dumme toldere der ikke mener du må importere slige farlige sager og andet skidt.

http://www.gunsandpowder.dk

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#11
Hejsan Rex

Nu vi er i gang hvad vil den "rigtige" pris så være for en Zeiss eller Swarowski i håndkikkert 8x56?
JensLP påstår at man for dem smidt i nakken i Livigno i Italien til små penge[?]
http://www.fotogino.com/fotogino3/?rep=Binocoli

Zeiss Victory 8 x 56
Swarovski SLC 8 x 56

Det skal være modellen til brillebærere

Jeg vil godt have en men måske rækker pengene kun til en brugt.

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#12
Er der ikke noget med at en Zeiss Conquest er en amerikansk/mexikansk samlet Zeiss, med 1"rør, hvor forstørrelsesfaktoren kun er X3. Jeg synes jeg har set dem på tilbud rundt omkring til 4800kr. Hvis i vil købe Zeiss, og vil have reel topkvalitet, er der vel kun victoryserien som virklig gælder[8D]
Jeg tror at REX's priser på leupold burde fjerne enhver tvivl om hvad man skal vælge i mellemklassen[Wink]

jbn
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Jeg tror at REX's priser på leupold burde fjerne enhver tvivl om hvad man skal vælge i mellemklassen[Wink]

jbn



Helt enig...Bedre kunne det ikke skrives [Smile]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#14
Ja jeg har også været inde og se på Rex's priser og syntes at det er nogle rigtigt gode priser. Så jeg kunne nemt finde på at købe gennem ham for at undgå alt besværet.
Men tror i at Zeiss Conquest er den amerikansk samlede model, for jeg har hørt at den ikke er helt samme kvalitet som de tyske modeller.
Hvis valget står mellem Zeiss Conquest 6,5-20x50 og Leopold 6,5-20x50, prisen er jo stort den samme, hvor tror i så jeg får mest for pengene?

Mvh Glock
Svar
#15
Jebs- Zeiss Conquest er samlet af mexikanske grænseoverløbere.[V]

Go for the Leupold - if you ask me[:p]

--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:


Go for the Leupold - if you ask me[:p]

--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!![/green]



Og det er der så ikke lige nogen der har gjort[^]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#17
Både Zeiss MC og Conquest er produkter som er lavet til konkurrencen på det amerikanske marked. Konkurrence går både på pris, men også vægten vil amerikanerne have ned. Kvaliteten kan slet ikke sammenlignes med de dyre Zeiss modeller. Det siger sig selv, at der bliver klippet en tå og hugget en hæl, for at lave en kikkert til de priser.

mvh. JOhannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)