Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad skal man vælge?
#21
Jeg har selv haft to rifler med vekselpiber i 9,3x62 og de er blevet skiftet ud til to rifler i hver sin kaliber (6,5 og 9,3) hvilket jeg ikke har fortrudt, det er meget rarere med to rifler man ved der er 100% indskudt hele tiden. Ang. rekylen i 9,3eren er den da til at mærke men med nogen træning på skydebanen kan man nu nå langt, den kikkert jeg har på har en øjenafstand på 9 cm og den har aldrig været inde og kysse mit øjenbryn.
9,3eren er en perfekt kombination med en 6,5 og den har faktisk ikke så ringe en kuglebane med en 250 grains kugle.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#22
Hvad med en S&L Classic i 9,3x62...ja rekylen er nok lidt værre med det rette skæfte, men det klarer du nok med lidt træning!!! Jeg er sikker på, at du kan lave en god handel i Bording inkl. kikkert...

J.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hvad med en S&L Classic i 9,3x62...ja rekylen er nok lidt værre med det rette skæfte, men det klarer du nok med lidt træning!!! Jeg er sikker på, at du kan lave en god handel i Bording inkl. kikkert...

J.


Tvivler på at Bording kan skaffe den[B)]

jbn
Svar
#24
Citat:quote:

Yeti skrev:
Det kommer vel an på hvad man ønsker at opnå. Hvis man gerne vil have flad kuglebane og højhastighed, så er en let kugle fin indtil man kommer ud på lange afstande hvor det kan blive problematisk at få nok energi med. Performance Bullets Production laver fx en 185 gr i 9,3 mm og med den i en 9,3x62 så ville man have en 3006 med lidt ekstra kraft, men BC'eren på en sådan kugle må være rimeligt håbløs.



Det er nok de færreste der køber en 9,3er med henblik på på flad kuglebane og høj hastighed, med mindre den bliver købt til bjergjagt
Hvad mener du med kraft? Husk at de næsten har ens hylstervol.!

@Halvautomat
Du må hellere få søvnen ud af øjnene. Med en kikkert til hver pibe
og QR-system er den da altid skudt ind!

Søren[/quote]
En 9,3x62 er i stand til at aflevere ca 25% mere energi fra samme hylstervolumen i forhold til en 30.06.
Dette er på grund af en markant mere effektiv udnyttelse af krudtgassen, primært pga den meget større trykflade i rø*en på kuglen

jbn
Svar
#25
Tak igno,man bliver klogere hver dag![:o)]

Søren, uden studenterhue
"Once upon a time in the West"
Svar
#26
Citat:quote:

Tvivler på at Bording kan skaffe den

jbn


Ok hvad så med en S&L Classic 9,3x62 fra Rex (gunsandpowders.dk)...Han må da kunne lave den god deal på både riffel og kikkert [Big Grin]

J.
Svar
#27
Jamo´s forslag kan klart anbefales herfra [^]

Jeg har selv en 97 DL i 9,3 x 62, og har lige været på drivjagt i Polen. Både kronvildt og svin går lige på snuden - og så skyder man allerh......s hurtigt.

Selv en amatør som mig kan nå at snuppe 3 ud af flokken, selv om de
kommer ud som kanonkugler [Big Grin]

Jeg handler selv hos Rex, og det kan klart anbefales - jeg har ikke samme holdning til det andet firma.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#28
Kig evt. på .375 Ruger, denne passer til 30-06 lås og bundstykke, og giver .375H&H performance. Vist nok i en 20" pibe.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Stanton

Det er jo altid svært at fortælle andre hvad de skal vælge, men jeg ved hvad der virkede for mig, da jeg stod i en
tilsvarende situation.
Jeg byttede min Tikka 308W (og en pose penge), for en S&L M97DL med veksel pibe hhv 6,5x55 og 300WinMag, og jeg er super tilfrds. [Big Grin][Big Grin]
Kaliber valg går let hen og bliver lidt af en "religions sag", specielt i den lidt større ende, og det er i udpræget grad et temperament spørgsmål, men også afhængig af ønsket kuglevægt, skud afstand og rekyl.
S&L giver mulighed for et rimeligt stort udvalg af kaliber, her iblandt 300WM, 338WM og 9,3x62 mere info her: http://www.schultzlarsen.com
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig det YETI siger, Prøv at skyde med kaliberet inden du køber.



hvordan skyder en S&L 300wm, er der meget rekyl...?

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)