Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vilsvine udslip på Nordsjælland
#1
Vildsvin

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Tjaa, udslippet er sket få kilometer fra hvor jeg boede indtil 1/8 i år, og havde jeg observeret dem, havde jeg holdt min kæft og ladet dem passere. Hr Worm er ellers glad for udslip, da han var hovedmand for at få bæveren til Nordsjælland, men han kan nok ikke lide grissejagt.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#3
Jeg er af den opfattelse at rigtige mange jæger, gerne ser vildsvin i den danske natur igen, inklusiv undertegnede, så jeg tænker sådan rent hypotetisk. Hvis nu at man holdt op med at skyde de 10 svin hvor mange vil de blive til i løbet af 3 år. Vi jægere kunne jo kikke den anden vej hvergang, vi stødte på vildsvin, og håbe på det bedste. [}Smile][}Smile]

one shoot one Hit
Nothing comes from doing nothing.
Svar
#4
DET kan Danske jægere desværre ALDRIG blive enige om.Tænk bare på historien med de 7 slagtede kronhjorte i jylland, så det tror Jeg ikke på.
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Ja, det er deprimerende, at der altid er frivillige til at skyde de få eksemplarer, der kunne danne grundlag for en med sikkerhed sygdomsfri bestand. SNS skriver i artiklen:

"De vildsvin, der findes i Danmark, lever i fangenskab – og hvis de slipper løs, skal de ifølge reglerne skydes så hurtigt som muligt. Det gælder også de vildsvin, der af og til vandrer fra Tyskland"

Man understreger med andre ord, at naturligt indvandrede vilde vildsvin skal skydes så hurtigt som muligt. Jeg undrer mig i den forbindelse over hvorfor man i så tilfælde har en jagttid på vildsvin, der IKKE omfatter alle dyr hele året?

Denne holdning fra det officielle Danmarks side er hamrende dobbeltmoralsk. Vi blander os mere eller mindre direkte i diverse u-landes vildtforvaltning, forsøger (for danske skatteyderes penge) at lære dem, at man skal lære at leve side om side med tigre og elefanter, der æder ens husdyr, børn og afgrøder. Men et vilsvin i DK, har man åbenbart pligt til at nedkæmpe.

Hvad er det for øvrigt for regler, der påbyder at alle fritlevende vildsvin i Danmark skal "aflives"???? Underligt at det ikke fremgår af jagtloven.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by y343

Jeg er af den opfattelse at rigtige mange jæger, gerne ser vildsvin i den danske natur igen, inklusiv undertegnede, så jeg tænker sådan rent hypotetisk. Hvis nu at man holdt op med at skyde de 10 svin hvor mange vil de blive til i løbet af 3 år. Vi jægere kunne jo kikke den anden vej hvergang, vi stødte på vildsvin, og håbe på det bedste. [}Smile][}Smile]

one shoot one Hit



10000 stk.

ønsketækning!!!!

Mit jule ønske!

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
#7
Forøvrigt, kan jeg ikke forestille mig at de i hegn levende vildsvin i DK er sygdomsbærere, i det mindste ikke dem jeg kender til, de bliver jævnligt (skudt) og slagtet for derefter at ende op som hædersgæst ved diverse festmiddage landet rundt, og for at kunne gøre det skal de veterinær besigtiges...så find en anden undskyldning for udryddelsen af undslupne vildsvin, tak.
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Hej.. Så længe vi har sådan en stor svine-export , kan i godt glemme alt om at se fritlevende vildsvin i Danmark ! . Der er alt for mange penge på spil . Det er penge der styrer det og ikke værdi for naturen eller natur-mennesker ..... I Tyskland kan de ikke holde svinepest væk , selvom jagten er fulstændig gennem styret og kontroleret !!. Men det er jo tilladt at ønske sig noget i denne tid . God Jul til alle sammen.[Smile]
Svar
#9
Vildsvin er nedlagt

[xx(][V][xx(][V][xx(][V]

Det var en skam...

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#10
ØV!

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Der er vist for mange jægere blandt svinebønderne [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej.. Så længe vi har sådan en stor svine-export , kan i godt glemme alt om at se fritlevende vildsvin i Danmark ! . Der er alt for mange penge på spil . Det er penge der styrer det og ikke værdi for naturen eller natur-mennesker ..... I Tyskland kan de ikke holde svinepest væk , selvom jagten er fulstændig gennem styret og kontroleret !!. Men det er jo tilladt at ønske sig noget i denne tid . God Jul til alle sammen.[Smile]



Nu lærer jeg nok aldrig at forstå bønder, men det er da lidt komisk at høre dem jamre over smittefare samtidig med at mange danske svinebønder investerer millioner i store svinefarme i eksempelvis Polen..... Eller er de polske vildsvin bare en helt bestemt sjælden race der ikke gør bønder bange ;-)

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)