Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tumbling af hylstre
#1
Jeg har i dag bygget en tumbler af en rystepudser og en spand. Det virker sådan set også godtnok, men halvdelen af de hylstre jeg puttede i blev temlig ramponerede, men det var nok en kombination af for mange hylstre og for lidt medie, resten af hylstrene var faktisk fine nok.
Problemet er bare at den tumbler jeg har lavet larmer helt helt vildt, jeg kunne slet ikke holde ud til at være i nærheden af den. Så nu var jeg inde på Midway for at se undersøge hvad en "rigtig" en koster, man kan få en til 665kr og nogle der koster i nærheden af de 2000kr, ved i hvad forskellen er på dem? er det noget med hvor længe de kan holde eller er det mere mærket man betaler for? Det er klart at man nok betaler mere for en der kan indeholde flere hylstre.

Hvor meget larmer sådan en tumbler normalt, mindre en en rystepudser eller hva siger i? Kan man holde til at være i nærheden af den når den kører?

Når i tager hylstrene ud af tumbleren, hvor meget gør i dem så rene derefter, der vil jo altid komme noget medie ind i hylstret, ryster man bare det værste ud og så fylder krudt på hylstrene, eller skal man gøre med helt rene indvendigt og i såfald hvordan kan det gøres?

Mvh Glock
Svar
#2
Køb du roligt den billige tumbler fra Midway, her går jeg ud fra at du mener den fra Frankford Arsenal ? Jeg har selvsamme model og den funker fint, med hensyn til støjniveauet vil jeg mene at Hannepigen (min forlovede) snorker højere [Big Grin] (Jens Ulrik, Dr. Strange...Hvis i læser dette, må i under ingen omstændigheder sladre til Hanne[V][xx(])

Efter endt tumbling sier jeg hylstrene, for derefter at inspicere samtlige - ellers får du sjove patroner der klikker hver gang der sidder et media korn i ildkanalen på hylstret - sur *** når du forsøger at nedlægge en 18 enders hjort [xx(][V][:o)]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Jeg lavede samme opstilling med rystepudser og fastskruet spand.

Nå den kørte ude i skuret, kunne den høres inde hos naboen.

Midway's Frankford tumbler fungerer fint. Selv bestilte jeg en Hornady tumbler fra Lockstock.

Jeg bruger Hornady's media, der sætter et lille lyserødt "korn" i ildkanalerne på stortset samtlige hylstre.

(Disse fjernes dog nemt med spidsen fra en "El-hegn tester" fra Harald Byttefår.[8D]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk [Image: a1071.gif]
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#4
Ja det var lige nemlig den tumbler fra Frankford Arsenal jeg tænkte på, så køber jeg bare den.

Men hva med rengøringen, er det bare at fjerne de korn der sidder i ildkanalen og så fylder man bare krudt på? Ja jeg plejer nu at sætte en ny fænghætte i inden krudt påfyldning, men i ved hva jeg mener.

Mvh Glock
Svar
#5
min procedure er at tumble hylsterne direkte fra banen og derefter bruger jeg et decapping die, der kun udstøder den brugte fænghætte. dermed er der ikke noget granulat tilbage i ildkanalen og intet granulat der sætter sig i sizer dien... granulat i sizerdien giver kedelige buler i hylsteret, fordi lufthullet i værktøjet bliver blokeret...
hylsterne er også nemmere at inspicere for fejl, når de er renset og klar til bearbejding...

og intet grus og møgrester til at ridse værktøjerne...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

min procedure er at tumble hylsterne direkte fra banen og derefter bruger jeg et decapping die, der kun udstøder den brugte fænghætte. dermed er der ikke noget granulat tilbage i ildkanalen og intet granulat der sætter sig i sizer dien... granulat i sizerdien giver kedelige buler i hylsteret, fordi lufthullet i værktøjet bliver blokeret...
hylsterne er også nemmere at inspicere for fejl, når de er renset og klar til bearbejding...



Samme procedure her og har aldrig haft en klikker.
Okay det skulle da lige være da jeg tog til Skotland. Lavede ammunitionen dagen før, i huj og hast, og glemte at sætte fænghætter i en 3-4 stykker [xx(] Jeg er blevet en del mere nøjeregnende siden da og helt galt gik det da heller ikke.. jeg fik 6 gode hjorte.
Men altså....klikkere pgr. af media rester i fænghuller. Det har jeg aldrig haft.
Iøvrigt.. årsagen til at din hjemmelavede tumbler larmer meget, er nok den, at der ikke er et låg spændt på spanden til at dæmpe vibrationerne. Det plejer at hjælpe her, hvis låget er spændt hårdt.

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)