Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Impulsstøjmålinger
#1
Jeg skal i løbet af vinteren/foråret have målt effekten af forskellige mundingsbremsere og lyddæmpere. Spørgsmålet er hvordan jeg kommer i nærheden af det relevante målingsudstyr til impulsstøjmåling.

Hvad skal jeg bruge?

Hvor findes det?

Kan det lejes/lånes evt. med en tekniker? - og hvad koster det?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej Jens

Mit umiddelbare bud vil være Delta, hvis jeg skulle have lavet støjmålinger - Det er sikkert ikke billigt ;-)

Mvh.

Jørgen
Svar
#3
Prøv at kontakte DDS i Vingsted, enten har de udstyret, eller også ved de hvad der skal bruges.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
hej jens

snak med bst

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Hej Høgh
Ja det ville også være mit bud, snak med Avidenz (det gamle BST), har lige snakket med en af deres konsulenter som skal komme her i vores firma og lave en støjmåling af forskellige arbejdsplsdser.

Han hedder Morten Staal og har nummer 24668755 eller mail ms@avidenz.dk

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#6
tak[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Hej høgh Hvis ikke Morten staal har en lydmåler Har jeg en du muligvis kan bruge kan lige prøve den imorgen og se om den er hurtig nok Men efter papirerne skulle den virke på 123mS
Svar
#8
Hej Høgh tilsyneladende kan min lydmåler bruges har lige testet den og den viste 104 Db ca 20 cm fra munding med cal.308 så hvis det har interesse så send en PM med adresse så sender jeg den .

Glædelig jul
Festus
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by festus

Hej Høgh tilsyneladende kan min lydmåler bruges har lige testet den og den viste 104 Db ca 20 cm fra munding med cal.308 så hvis det har interesse så send en PM med adresse så sender jeg den .

Glædelig jul
Festus


Den måler som de fleste alm DB målere, et lydgennemsnit over alt for lang tid.
Ca 1 m fra mundingen giver en 308 en lydimpuls på ca 155DB

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)