Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 Edderkokke
#1
Jeg vil blot lige dele en super jagt oplevelse med jer jeg havde 2. juledag.

Juleaften var jeg så heldig at få mig et par nye neopren waders, da der var gået hul i de gamle, så dem måtte jeg jo ud og have indviet.

Min makker og jeg tog afsted med traktoren 2. juledag ved 0830 tiden til en sandbanke (korresand) i Vadehavet nær Mandø. Da vi kom ud på sandbanken efter lidt kørsel i vandet, stod der en kronkalv der ude!!! Underligt, men det ser vi en gang imellem at der er blevet stødt nogle dyr der ud fra enten Rømø eller fastlandet - den fortrak dog hurtigt vest på, da vi kom kørende.
Vi placerede os på kanten til en dyb rende med ca 300meter mellem os og det var bare en rigtig skøn morgen med 5-6 meter/s fra syd og en rigtig flot morgen himmel.
Jeg smed lokkerne ud og gik i vandet til livet, mens jeg havde lokkerne tættere på land, for at fuglene ikke skulle falde for langt ude (hvor jeg ikke kan bunde)
Der kom lidt fulge, men ikke overvældende - dem der kom, kom dog rigtig rigtig godt med hele landingstellet ude - de ville bare ned til mine lokkere.
Efter 1 time havde jeg 10 kokke og ikke en eneste hun. Min makker fik kun skud til en, som dog fald for langt ude - fuglene ville bare ikke hans vej (sjovt med kun 300 meter imellem os)
Det var en rigtig lækker morgen/formiddag, hvor det hele bare virkede - min nye Beretta Urika i syntetisk virkede bare og med Kent Faststeel 500m/s, faldt fuglene bare - altså sådan næsten da, var lige nødt til at give lidt fangstskud, men det var hvis skytten der ikke rigtig kom op på de fulge (for hold da op de kommer stærk, hvis de ikke vil ned til lokkerne, men bare flyver forbi).

Ville bare bare lige dele min anden juledag med jer.

Rigtig glædelig jul og godt nytår fra Lasse

Jeg har desværre ikke et billede til jer, men i ved jo nok hvordan en edderfugl ser ud
Dog er jeg lidt ked af at jeg ikke kan dele en billede med jer fra den skønne natur - men skal nok huske det næste gang jeg skal afsted, som bliver sidst i januar, hvis jeg kan få det til at gå op,
Svar
#2
det lyder som en rigtig god juledag, men hvad siget traktoren til saltvandet[?]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by STROM

det lyder som en rigtig god juledag, men hvad siget traktoren til saltvandet[?]

mvh
Strom



Det er en der bliver brugt til at med derude året rundt, så den er købt til formålet - den skal bare vaskes lidt, så går det nu nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)