Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
montage af kikkert
#1
Hej

Jeg har flyttet min Zeiss 3-12x56 over på min 338wm, men kikkert montagen er ikke særligt høj på min 338wm, godt nok skal kikkert gerne så tæt på riffelløbet så muligt, men dette her er meget tæt. Vil gætte på der max er 0,5 mm fra løbet op til kikkert, 0,2 mm er nok tættere sandhenden( check billed). Er der noget problem i kikker sidder så tæt på riflens løb?

[Image: kikkertci3.jpg]

MvH
Christensen

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#2
du kunne jo file lidt af overkant af løbet[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg har set en slowmotion optagelse af en sigtekikkert i affyringsøjeblikket – der forekom ret store svingninger, men er ikke klar over konsekvenserne af, at riffelløbet rammes af kikkertsigtet.
Prøv at sværte kikkertens underside med en sodet korkprop, klæb så en af de der hvide labels på riffelløbet. Skyd 5 skud og se efter om der er afsat et sodmærke på labelen, så er du klar over om løb og kikkert har kontakt.

Hilsen JM
Svar
#4
Der er intet problem i det. Den video med den flexende ikikkert er så vidt jeg husker en 50BMG og med mindre du skyder med noget hvor rekylen er i nærheden så bare skyd. Jeg har selv under 0,1mm mellemrum i min 35 Whelen og der er aldrig kontakt.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Men det kan godt drille lidt med Butler Creekén [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Der er Lotutec på min kikkert, så jeg behøvs ingen "bra" til min.....[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Holda op lotutec er det midlet !!! Så gider jeg sgu ikke tænke mere over det [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#8
Giv linserne noget silicone[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Giv linserne noget silicone




Ja,heller ikke med silicone behøves nogen "bra"[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Der er Lotutec på min kikkert, så jeg behøvs ingen "bra" til min.....[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]



Hej Max

Er det lotutec, som du selv har påført?
eller er kikkerten født med det?

Hvis du selv har påført det (eller fået den påført et eller andet sted) vil jeg gerne høre lidt mere om det...haqr siddet et par dage i støvregn med riffelen og bandet over vand på mine zeiss linser..[xx(]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Bare sådan for en sikkerheds skyld, vil jeg lige advare - hvis nogen nu skulle få den gode ide, forsøge sig med silicone [xx(]
Ikke fordi, at det ikke virker, men med tiden kan/vil siliconen stille og roligt bane sig vej,forbi pakningen, og forurene indersiden af linserne.

Med hensyn til LotuTec, så har jeg haft kontakt med importøren, der
oplyste at prisen for påførelsen, vil komme til at koste tæt på kikkertens nypris.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#12
Hmm så blev det afprøvet. Tror det fungerede fint nok, men mig og en kikkert på min 338wm fungere åbenbart ikke. Kunne være man skulle prøve en aimpoint.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Hmm så blev det afprøvet. Tror det fungerede fint nok, men mig og en kikkert på min 338wm fungerer åbenbart ikke. Kunne være man skulle prøve en aimpoint.



Var den inde og "kysse" dig i panden[?]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt at man kan få optikeren til at behandle linserne med det samme stof som de behandler brillegas med så de ikke dugger, det kunne da være værd at prøve..
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#15
Sidder i og ånder på jeres linser når i er på jagt eller hvad sker der???
Er lidt interesseret i at vide om det eventuelt var et problem der kunne opstå på et eller andet tidspunkt[?][?]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Du har ret Gammeltoft, det er jo mest når man skifter fra varm jagthytte til udendørs kulde, at det dugger, men med hensyn til regndråber det er vel der at lotutec og andre lignende præparater kommer til sin ret.
L.R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Du har ret Gammeltoft, det er jo mest når man skifter fra varm jagthytte til udendørs kulde, at det dugger,
De dugger vel primært når du kommer ude fra kulden og går ind i den varme jagthytte(hvad er det lige du jagter inde i den varme jagthytte, eller har du varme på under autopürshen[Wink][Smile])
men med hensyn til regndråber det er vel der at lotutec og andre lignende præparater kommer til sin ret.
L.R.

The Shootist
.45 forever



jbn
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Hmm så blev det afprøvet. Tror det fungerede fint nok, men mig og en kikkert på min 338wm fungerer åbenbart ikke. Kunne være man skulle prøve en aimpoint.



Var den inde og "kysse" dig i panden[?]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]



skød 18 skud med den. Den var inden og røre en enkelt gang. Ikke noget jeg kan mærke bag efter, men med den tidligere kikkert der sad på smadrede den mit øjenbryn rimeligt gedingt så det er mest psykologisk det ikke køre for mig. Så skal have en kikkert jeg ved ikke kan ramme mig jeg kan skyde en 300-400 skud med før jeg skal have kikkert på igen.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#19
Spurgte kun fordi jeg selv har prøvet den galej ...

Det er noget opreklameret lort, at få kikkerten i skallen ...[B)]

Det var blot for at fortælle, at der er flere muligheder, for at undgå nærkontakt.

1) Forlænge skæftet, det måtte jeg på min .375'er

2) Rykke kikkerten frem.

3) Støbe bly i skæftet, det gjorde jeg på min 30.06'er

4) Sætte en skæfterygsforhøjning på, der støtter under kindbenet.
Den flytter hovedet med bagud, så kikkerten ikke rammer øjenbrynet.

5) Monter et kickstop i bagskæftet.

6) Monter en kikkert med længere eyerelief

7) Få ladet nogle lettere projektiler, til at skabe tillid til grejet.

8) Få portet piben, eller få monteret en mundingsbremse.

9) Kombiner det hele og få noget du kan skyde med, uden at blive generet.

10) Sælg det hele og få noget du kan bruge fra starten, det virker bedst for psyken ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#20
jeg siger mange tak for dine forslag. Lige tror jeg det bliver en aimpoint når jeg får råd, dejligt med ubegrænset øjenafstand[Big Grin]
Jeg har andet "legetøj" så tror jeg beholder riffel. Lige nu er det ligesom også endt i jeg VIL have det skal fungere [8)]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)