Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning 325 og stålhagl?
#1
Hej. [Smile]

Jeg har netop købt mig en brugt Browning 325.
Jeg har opdaget at der er en svag udposning i det underste løb, som er 1/4 boret.
Jeg går ud fra at dette skyldes brug af store stålhagl,men kan dog ikke rigtig forstå det da løbet ikke har en særlig hård boring.

Jeg kom så forleden til at læse i en Browning manual hos en kammerat, hvor der stod at våben med "Fixed chokes" ikke måtte anvende stålhagl overhoved.

Kan dette virkelig passe,[?] eller skal jeg bare bruge lette stål ladninger 24-28 gram.Med små hagl, eller skal jeg holde mig til Bismuth i denne bøsse. [?][?]

MVH 458wm.
Svar
#2
Svage udposninger er blot kosmetiske ...

Jeg har en Miroku trap 800w, som er fra først i 70'erne. Den har også en "skønhedsbule" før trangboringen på underste løb, men den er med fast full choke.

Det er den også på det øverste, men det har jo ikke skudt så mange stålhaglsskud.

Jeg ville ikke være bekymret over at anvende stålhagl i en 325'er ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Claxel.

Jeg vil jo også mene at det skulle være et solidt våben, som skulle kunne klare stålhagl.

Den udposning der er i løbet kan kun ses og ikke mærkes, så det har jo nok ikke nogen betydning.

Jeg skyder nomalt også kun med 28grams 4er. i den, så det er nok ikke noget som gør skaden værre.[Smile]

MVH 458wm.
Svar
#4
Hej 458
Den udposning,sidder den på siden af løbet?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Hej.

Den er størst i venstre side af løbet, set fra mundningen.

MVH 458wm.
Svar
#6
Det var bare af nysgerrighed-jeg har hørt en teori om,at den form for buler altid opstår på siden af løbet,og ikke under??

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)