Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
let kikkert
#1
hej forum

jeg overvejer at lave en lille let bukkeriffel. Hvilken kikkert er den letteste og mest allrounde til en let bukkeriffel

hilsen H.S.Jensen
Svar
#2
Hvis det kun er til jagt i DK, vil en 3-9 Leupold med lille objektiv være et godt valg. Den er let og robust [:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Jeg har selv et par stykker af denne, Leupold VX3 2,5 X 8 en dejlig kompact kiggert passende til en lille riffel lås a´la CZ, Sako eller Remington mini Mauser.
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
tak for svarende

jeg har kigget lidt på leupold.de har en der hedder noget med ultralight er det godt eller skidt

jeg regner med at den bliver montere på en cz 527, hvis det går efter min plan

hilsen H.S.Jensen
Svar
#5
Hej h.s. jensen
Kender en der har en spritny VX3 2,5-8 til fornuftig pris hvis det er den du bestemmer dig for.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Jeg går med samme planer om at lave en lille let bukkerifel. CZ 527 carabin er for et god bud på det der skal side under kikkerten. Jeg ville dog gerne have den i .243 men 527 serien går kun op til .204 ruger. Jeg havde også kigget lidt på Ruger Compact/Scout og remington seven som også er små handy rifler på under en meter og under 3 kg. Er der nogen der har en holdning til disse rifler?

Mht. kikkert havde jeg tænkt en VXI 3-9x40 (340g) og enentuelt VXII 3-9x33 Ultra Light (250g). Lidt afhængig hvor patentlig man er med projektet.

Mvh
Simon
Svar
#7
jeg vil også klart gå efter leupold VX-III eller en brugt vari X-III i 2,5-8x36. Har selv brugt sidstnævnte kikkert på mine bukkerifler i 15 år. Leupolds livsvarige garanti går man ikke fejl af[Smile]
Skal det være ultralet, kunne man overveje VX III i 1,5-5x20. Jeg har selv overvejet at sætte en på en lille bukkeriffel.
Mvh Søren
Svar
#8
Jeg har en Ruger #1 cal .223 hvor der sidder en VXII 3-9x33 Ultra Light på toppen. 2,9kg med patron og rem og så er den under 1 meter lang.

Kikkerten er fuldt tilstrækkeligt til dansk bukkejagt. Jeg gik selv efter vægten da jeg købte den.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)