Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaseren er klar
#21
[quote]Originally posted by Claxel

[green]Treskudsreglen stammer fra klapjagter, hvor godserne/jagtarrangørerne sikrer sig mod dårligt skydende jægere.

Jeps, men flere drivjagter arrangeres/afregnes nu efter samme princip.

Igen for at der ikke skal skydes helt urimeligt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
Har lige hørt idag, om et hold der var samtidig med os i Polen. De skød 3 hjorte og 6 svin i 86 skud[:0] Med 3 skuds regel var det dælme blevet dyrt[Big Grin] Men det er et af de sædvanlige hold, med nok penge og "ingen tid til skydebane". Skydebaner er åbenbart kun for os fattigrøve[Smile] Godt vi har off topic. Ved godt at jeg er provokerende, men hvis det bare kan få en mere op fra sofaen er missionen lykkedes[Wink][Smile][Smile]
[Image: lrs.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#23
Ja - vi kender det jo også fra diverse jagtfilm som også viser at der undertiden bliver brugt mange skud.

Jeg har aldrig været på drivjagt i Polen - men klarer mig formentlig nok også uden [Wink]

Det tætteste var at skyde i Arenaen hos Korsholm - det var meget lærigt og skide sjovt.

Fik 6 årsgrise i rap - men skød så og forbi på de næste 3 [:o)]
Jeg vil mene at det er bedre træning end alm. hjorte/svinebane...

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#24
Synes arenatræningen er udmærket. Men jeg synes det er utroligt svært at skelne ,om det er en en lille gris tæt på eller en stor gris langt ude. Vil hellere på hjortebane, af den grund at vi skyder på 4 forskellige afstande med repetering. Men sådan er vi jo heldigvis alle forskellige. Nogen vil have moderen, andre datteren og de sidste tar hele flokken[Big Grin]
[Image: th_DSC00003.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)