Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buejagt på fasaner (og hunde?)
#1
Jeg sad lige og læste Jægers artikel om buejagt på fasaner for stående hunde. Er de pile ikke farlige for hundene (og jægerne) når de kommer ned? De har jo en vis vægt, og hvis de er så skarpe som dem der bruges til råvildtjagt, ville jeg ikke ret gerne have dem i hovedet [xx(].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Uden at have læst artiklen vil jeg gætte på at der er tale om pile med blunts og flu flu... Hjælper det dig ikke lidt i at du føler dig mere sikker?[Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
I artiklen nævnes skarpe pile men der skydes med flu flu.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Nu kan det jo være svært at vurdere vinkelen i billedet. Men det ser da næsten ud som om de står og peger på hunden med spændt bue mens de venter på at lette fuglen...

lejer I andre at pege med skarpladt skydevåben på JEres hunde?[xx(]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hvis man ser på forside billedet af Jæger, så er det vist en pil med blunt spids man kan se. Om det så gælder for alle jægere er jo ikke til at sige...

Mvh.

Jørgen
Svar
#6
Vi må da håbe,
at hundene ikke "knaldapporterer" [Big Grin]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#7
pilene de flyver langt så man rammer ikke noget man ikke skal ramme.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by krage jagern

pilene de flyver langt så man rammer ikke noget man ikke skal ramme.


Det afhænger vel helt af vinklen. Skal man så vente med at skyde, hvis fasanen kommer ind over skytten?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
prøv at se den her http://video.google.com/videoplay?docid=...&plindex=1
Svar
#10
Hvis ham med buen havde lige så mange skud som ham med ½automaten. Og ham med ½automaten skød så godt som ham med buen, så var fasanen en truet dyreart ...

Det var ofte ikke meget pilen var væk fra målet.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Jeg bøjer mig. Det virker meget ufarligt for både mennesker og dyr (herunder indregnet fasaner [Wink]).
Respekt for dem der kan.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)