Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeeah ! Så kom den endelig
#1
Bestilte den i august, og nu hænger den på væggen. En Steyr Scout i kaliber .376 Steyr. Den bliver god medicin til moskusbasser og måske elge, svin og alt andet større end rensdyr.

Så skal jeg bare have afsat min Scout i kaliber 308 win. og indkøbt en magen til i kaliber 243 win. Så har jeg en til det fine og en til det grove.

... og så må jeg jo skifte navn til DoubleScout[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Så må jeg jo næsten høre, hvad du skal have for den gamle scout... =o)

Og jeg tror også jeg har noget godt Moskus-medicin i våbenskabet, omend i cal .45

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Bestilte den i august, og nu hænger den på væggen. En Steyr Scout i kaliber .376 Steyr. Den bliver god medicin til moskusbasser og måske elge, svin og alt andet større end rensdyr.

Så skal jeg bare have afsat min Scout i kaliber 308 win. og indkøbt en magen til i kaliber 243 win. Så har jeg en til det fine og en til det grove.

... og så må jeg jo skifte navn til DoubleScout[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Hvis du havde en Scout i .308 og gerne ville have en i .376 Steyr, så kunne du have købt en løs pibe og vekslet i mellem dem. Det kræver et stykke hjemmelavet special værktøj og 5 minutters arbejde at bytte pibe på en Scout.

PS: Bare til orientering...........og æv bæv

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X
Hvis du havde en Scout i .308 og gerne ville have en i .376 Steyr, så kunne du have købt en løs pibe og vekslet i mellem dem. Det kræver et stykke hjemmelavet special værktøj og 5 minutters arbejde at bytte pibe på en Scout.

PS: Bare til orientering...........og æv bæv


Oplysningen er vel ikke helt spildt hvis det samme er tilfældet for 308win/243win.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
@nanoq: Jeg har allerede en køber i DK. Han giver det samme for min brugt, som jeg skal give for en ny her i landet ( uden moms og dansk våbenavance), så ombytningen er udgiftsneutral for mig.

@ m@x: Jeg har haft Sauer 200 (Carl gustaf 4000) med vekselpibe. Jeg synes, at hver gang man lige har brug for at skifte, så har man ikke tid til at indskyde før man skal på jagt, så jeg er sikker på, det vil fungere bedre for mig med to ens rifler. Det ville selvfølgelig se anderledes ud for de der har en indskydningsbane i baghaven, men jeg har aldrig været så priviligeret at bo sådan.

Kan du ikke alligevel forklare mig lidt nærmere om fremgangsmåden med det der pibeskift på Scout, jeg havde fået det indtryk, at det er meget besværligt, men jeg ved godt at du har knækket koden [:p]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
du skulle ikke ha et billed af den?????

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#7
Av - så håber jeg at han går fri af moms eller andre afgifter.

Min fætter sendte en gammel Lee Enfield mkIV .303Brit til sin far i Dk - Det var egentlig hans fars riffel, der bare stod heroppe..

Han kom sku til at betale nær 900 i afgift i Dk - da det så ud til at være en handel mellem to enkeltpersoner.

Men det er jo ikke dit problem - men modtagerens... og den gamle Lee Enfield kan jo ikke engang siges at være ny - men ganske betragtelig BRUGT !! og MEGET brugt....

Men der var intet at gøre - hvis ikke afgiften blev betalt, blev riflen konfiskeret/ej udleveret og ville overgå til polistrømerne.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Uups. Riflen er 7 år gammel. jeg troede at bare den var mere end 6 mdr. gammel så var den fri af moms m.m. Øv.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Ja jeg var også sikker på at når noget er mere end 6 måneder gammelt, så er det pr definition "Brugt" og vil ikke blive pålagt moms eller afgifter ved handel over grænser.

Den nøjagtige historie om den ekstra udgift kan jeg få hos min fætter - men det korte af det lange er, at riflen jo er... ja i ved sikkert bedre om en Lee Enfield mkIV .303Brit er mere end 6 måneder og "brugt".. men den fik anslået en markedsværdi og der blev opkrævet moms/afgift derefter.

Selv kan jeg ikke få det til at passe, men nu stoler jeg da på mine fætre...

Det er intet problem med de 6 måneder i hvert fald, hvis det er EGET PERSONLIGT gods...

Men nu var det en ting som blev sendt fra én person, til en anden - på tværs af grænser.!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Da jeg i tidernes morgen flyttede fra Grønland til DK, så havde jeg et par våben med i flybagage (der var lige et par rensdyrjagter der skulle overståes [Big Grin]). Ja så endte det med, at våbenen blev hos tolderne i Kastrup, da jeg ikke havde kvitteringer med på våbenen som viste at de var mere end 6 mdr. gl. Nu er Grønland heldigvis et lille land så jeg kunne relativt fremskaffe nogle kvitteringer på min våben [:I][:I][:I][:I] Som så rigeligt var mere end 6 mdr. gl.

Så tjek lige reglerne for en sikkerhedsskyld......

Mvh.

Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)