Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pibe til 17 rem?
#1
Hej forum. Jeg er ved at planlægge en 17 rem til en sako lås.[8D]
Er der nogen der har erfaringer med piber til det caliber? Eller ved hvem der laver dem? Specielle anbefalinger?[Smile]
Jeg kan se i tidligere indlæg, at der blevet anbefalet en svær pibe, men kan den være i et vixen standardskæfte?Er det klogere at få lavet en 17/223, når man har masser af tomme hylstre fra sin egen 223 rem?[:I]
Svar
#2
Hej Ultralight.

Hvad der er klogest ved jeg ikke. Jeg mener ligesom Hogmeister at du skal gå efter .204ruger, men det er en anden sag. Hvis du har lyst til at læse lidt om den så kan du gøre det her.

http://www.204ruger.com/204_overview.php

Med hensyn til en tyk pibe kan den ikke umiddelbart ligge i et standart vixen skæfte uden at du skal grave meget ud i det, men Richards microfit laver skæfter til vixenlåsen.

http://www.rifle-stocks.com/

Med hensyn til piber så har midway blanks som du kan få en bøssemager til at kamrer for dig, se linket.

http://www.midwaydanmark.com/apps/ebrowse.exe/browse?categoryid=8346&categorystring=10636+***+10561+***+8423+***+10722+***

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#3
Hej lani.[Smile]Jeg er har læst lidt om 204 ruger, men vil hellere have en 17 rem[Big Grin] Jeg skal primært bruge den til kragejagt ,hvor jeg absolut ikke er interesseret i at have større kuglestumper/fragmenter flyvende rundt i hele sognet[8D]
Derfor tænkte jeg at 17 rem. måtte være mest ideel med 1200 m/s og en ultra let kugle?[8D]
Mht tyk pibe tror du så ikke en halvsvær pibe kunne bruges til et vixen skæfte?[:I]
Er det mon en fordel med en rustfast pibe i dette cal?
Svar
#4
Med hensyn til en tyk pibe kan den ikke umiddelbart ligge i et standart vixen skæfte uden at du skal grave meget ud i det
der er da masser at grave af, så nix problem

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej Ultralight

Den cooper jeg har bestilt er også primært bestilt til kragejagt, og med 32 grains v-max eller Barnes VG så minimere jeg også fragmenter til et minimum [Big Grin]
Ingen tvivl om at .17 rem også er kanon til jobbet.

Sidst jeg fik ombygget en vixen vurderede GT og jeg at en tyk pibe ville svække forskæftet for meget i standart skæftet, men det var også en 23 mm piber, så vidt jeg husker. En halvtyk pibe giver næppe problemer.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#6
Hej lani. Er der nogle specielt gode/dårlige piber til disse højhastigheds kalibre?
Hvad med leveringstider fra div pibefabrikater er der nogen man skal undgå, hvis det skal være inden 2009?[8D] Er der nogle bøssemagere du kan anbefale?[Smile]
Svar
#7
hvorvidt om man skal vælge rustfri eller sort pibe aner jeg ikke, men jeg vil tro at en skåren pibe vil have mindre tendens til at aflejre tombak, som jo er de små hurtige kaliberes achilles hæl.

Med hensyn til leveringstid, ville jeg vælge den de har på lager [Wink]

Med hensyn til bøssemagere, så har jeg personligt gode erfaringer med Gammeltoft og kun hørt godt om Hatting, så en pm til en af dem kan være en vej frem.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#8
ok tak, jeg prøver en af dem![Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)