Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenpas Sverige
#1
Hej Alle

Der må være andre herinde der tager turen over sundet i ny og næ.

Jeg har lige fået mig en plads i er svensk konsortie. Mit problem er så blot, at jeg aldrig har været udenlands medbringende våben. Jeg har set, at man kan ansøge om et våbenpas.

Jeg har dog også hørt, at ens danske tilladelse er tilstrækkeligt, når man tager til Sverige, blot man deklarerer sit våben på http://www.tullverket.se. Spørgsmålet er altså skal jeg have våbenpas, når jeg tager til Sverige?

Jeg har så selvfølgelig tænkt mig at få våbenpas under alle omstændigheder, jeg er bare ikke sikker på, at jeg kan nå at få et førend min første tur derover er planlagt (26/27 Jan) [V].

Mvh.
Anders
Svar
#2
Hej ahsv og velkommen til forumet.

Du skal have et våbenpas for at kunne registrere dine våben på tullverket. Man skal nemlig bruge våbenpasnummert til registreringen. Så skynd dig at sætte igang.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Hejsa

Mange tak - jeg sætter igang omgående, så jeg slipper for at rende rundt med et pusterør og en kniv.

Mvh.
Anders
Svar
#4
ÆHH!

Jeg kender en[:I] der ikke kunne finde sit våbenpas da han skulle deklarere sit våben ind i Sverige.

Så skrev han bare nummeret fra sin bils nummerplade og det fungerede osse[^]

Men det er sikkert ikke lovligt[|)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Der er faktisk lidt uenighed om, hvorvidt du som dansk statsborger skal have våbenpas for at indføre og bruge våben i Sverige - men der er ingen tvivl om, at du skal bruge våbenpasnummer for at deklarere i.flg. Tullverkets foreskrifter. Men det er lidt mudret rent juridisk - det kan du bl.a. få en idé om på tidligere streng:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...as,sverige

Iøvrigt - hvis du bor i/omkring Århus, så undgå om muligt våbenkontoret i Århus og kontakt Randers i stedet. Århus er efterhånden berygtet for en meget speciel udlægning af begrebet "offentlig service".

/bundgaard
Svar
#6
Tak for svarene og linket til den anden tråd [:I]

Jeg tror, at jeg forsøger, at nå at få et våbenpas, i længden skader det næppe at have det [8D]

Så er det muligt, at det er unødvendigt, men jeg vil hellere opleve Polisens overbærende smil end hans [xx(]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)