Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varmint riffel i 204 ruger
#1
Mojn de Ærede forum medlemmer [Smile]

Nu har jeg igen den fornemmelse i maven, præcis lige som sidst da jeg stod og manglede en riffel til et ikke nærmere defineret formål [}Smile]

Men denne gang skal det være en lidt speciel sag havde jeg tænkt, har kigget lidt på det sjove kaliber .204 Ruger og fundet det egnet til mit formål [8D]

De krav jeg har til riflen er at den skal have en svær Rustfri pibe og med syntet skæfte, og så må den gerne være meget præcis... er der nogen der har nogle gode bud på hvad jeg skal kigge efter?

Jeg har kigget lidt på Remington 700 VS SF II, http://www.remington.com/products/firearms/centerfire_rifles/model_700/model_700_VS_SF_II_specs.asp men jeg aner ikke en dyt om Remingtons rifler, er det kvalli? og er der nogen der ved om den model blir importeret til DK? og hvis ja, hvad er prisen så?

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Hej

Her er den perfekte riffel til dig, jeg har selv bestilt en.

Cooper Fireams of Montana giver en ½ moa på 100 yards garanti på alle deres centerfire rifler.

http://www.cooperfirearms.com/phoenix.html

De har en engelsk distributør i som hedder Fox Firearms.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#3
Pris Lani for en Cooper??? Og hvad kan en "almindelig standard riffel" .204 findes til her i DK??? Er endnu aldrig stødt på en...

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#4
ca. 1350£ incl. shipping.

Hvad en std. riffel koster i DK ved jeg ikke. Jeg tror de skal bestilles.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#5
Vedr. dit spørgsmål til Remington, så er det kram - no nonsens!!! Den fås her:

http://www.butik-michaelsjagt.dk/product...b=0&page=1

Kontakt evt. Skov i Bording - de er somregel en tusse billigere...

J.
Svar
#6
Tak for svarene... og det lykkedes det! chefen har godkendt udgiften til den nye riffel [Big Grin]

Jeg er godt nok varm på den Cooper der er blevet snakket om før i tråden... men de er lidt svære at få fat på her i DK, så jeg tror valget falder på en Remington 700 VS SF II i enten Cal .204 Ruger, 220 Swift eller 22-250.

Hvad mener i om riflen? er det noget man som kommer til at holde af? den er ikke at finde nogen steder i landet, så hvis det skal være den, så kommer den hjem på bestilling.

Og hvilket kaliber skal jeg vælge, jeg kan jo godt se at der er mere udvalg i kugler i .22 end i .204, men den får jo gode anmeldelser den .204 Ruger [}Smile]

Og sidst men ikke mindst... hvilken kikkert skal der på? havde tænkt på en Leupold VX-III 6.5-20x40mm.

Vh

Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#7
@ mosse6...

Du har mange spørgsmål, men de er lidt svære at besvare, når du ikke oplyser hvad du skal bruge riflen/kaliberen til?

Og mht dit evt valg af leupold, så skal det ikke være den udgave med 1" rør... Den er lidt billigere end den med 30mm rør, ja, men det er sværer at finde sigtet i den...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Hej Dr! Jeg blev lige nysgærrig m.h.t. det med 1" rør... Hvorfor er den sværre at finde sigtet i, i forhold til 30mm rør???
Svar
#9
Hej.
Til en Remington kan du få det bedste aftræk du kan købe for penge: Cooper laver nogle meget fine rifler, meget gennemførte, men du må leve med aftrrækket kan kun justeres til cirka 800 til 900 gram.

Bo.
Svar
#10
Hej Doktor

Ja okay... jeg kan godt se at jeg ikke rigtig skriver hvad den skal bruges til.

Men den skal bruges til at skyde Ræv, gæs og lidt andet småfolk, hoved sageligt på 2-300 Meter og hvis der kom et Rådyr forbi så skulle det også kunne nedlægges med den (der kan jeg godt regne ud at .204 kommer til kort), og ellers bare til "hygge skydning" og ellers er det jo aldrig skidt at få lidt famile forøgelse i våbenskabet [Wink]

Og hvad angår det 1" rør kontra det 30 mm, så har jeg 2 Leupold med 1" rør, og de fungerer fint til mig, jeg har ingen problem med at finde sigtet, men at der er andre fordele ved det, det tror jeg på...

Men jeg snakkede med Michael fra Michaels jagt i Svendborg igår... og han får en SV VF II i 22-250 hjem i næste måned, så jeg må da indrømme at jeg blev lidt fristet til at tage den i 22-250 og spare det halve års ventetid på .204 Ruger [8D]

Og til CA.
Det der aftræk du snakker om, er det det de kalder "X-Mark PRO" aftræk?

Og er der nogen der kender det der nye aftræk fra Remington X-Mark PRO ? duer det?

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#11
Yep...jeg har en 700LTR med X-mark Pro aftræk! Jeg synes det virker perfekt - fuldstændigt som at knække et tyndt stykke glas. Der har været lidt kritik af det - mest på de amerikanske hjemmesider. Krtiken går dog mest på selve aftrækkerens udformning, der er helt glat og uden "riller" el "netskæringer". Jeg finder det overhovedet ikke som noget problem - tværtimod. Aftrækkeren er bred ligger rigtig godt an mod pegefingeren. Jeg har en god føling med lige netop den aftrækker - bedre end min S&L!!! Jeg har ikke justeret det overhovedet det stod perfekt fra fabrikken, men det er jo en smagssag!!!

Du kan læse noget af kritiken her: http://www.snipercentral.com/spstactical.htm

Når nu du overvejer 22-250 - hvorfor så ikke 223R? Jeg ved at der ikke er lige så meget fut i nummeren på kuglen, men den er da deroppe af [Smile] Dertil kommer fordele med billigere træningsammo, samt større udvalg i rifler - når vi taler remington... Jeg skyder selv med .223R og er meget glad for den. Den er uhyggelig præcis og nedlægger alt det du nævner, herunder råvildt! Hvis du køber denne kaliber skal du dog lige være opmærksom på stigningen (gælder også 22-250) Nogen af remingtons rifler i disse kalibre har 1:12" stigning og andre 1:9" - det sidste mener jeg er klart at foretrække...:-) Nu du kigger på VSF SF II, så har den kun 1:14" stigning...så den kan kun tage relativt lette kugler. Vælger du derimod en deres tactical-modeller: 700 Police, 700 LTR, 700 XCR Compact Tactical, 700 XCR Tactical Long Range - har de 1:9" stigning i .223R - lækre rifler og lækkert skæfte (det samme som VSF SF II) Fluted matchpibe, X-mark Pro aftræk osv osv...

Held og lykke med købet!

J.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hej Dr! Jeg blev lige nysgærrig m.h.t. det med 1" rør... Hvorfor er den sværre at finde sigtet i, i forhold til 30mm rør???



Jeg har egentlig ikke umiddelbart nogen forklaring på det, har blot konstateret at sådan var det med de par stykker jeg har kikket igennem...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Og hvad angår det 1" rør kontra det 30 mm, så har jeg 2 Leupold med 1" rør, og de fungerer fint til mig, jeg har ingen problem med at finde sigtet, men at der er andre fordele ved det, det tror jeg på.



Og er der een af dem der er en 6,5-20x40? [Image: icon_DontKnow.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#14
Hej.
Nej, det jeg mener er at du kan sætte en Jewell aftrækker på en Remington, Det er årsagen til at mange custom rifler er lavet til at bruge remington aftrækker system. Jeg kender ikke det nye aftræk fra Remington afprøv det for du køber riflen få sælgeren til at justere aftrækket til dine spec. og sørg for at du kan sætte et Jewell aftræk på riflen hvis du vil.

PS et Jewell aftræk kan fås ned til omkring 50 gram.

Bo
Svar
#15
Du gaar slet ikke galt i byen med en Remington, og .204 er et sjovt kaliber at skyde med. Har skudt ground hogs paa 300 m med en, og en af mine venner er lige kommet tilbage fra Texas hvor de skod 30 coyotes paa 3 dage, mange med en .204
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#16
Hmmmm... nu er jeg sku kommet ud på dybt vand [:I]

Men hvad kan man forvente at en 22-250 med 1-14" stigning kan styre af Kuglevægte[?][?] Jamo skriver "relativt lette" hvor meget er det[?]

Findes der en tabel eller lign. med retningslinjer om det aspekt, Stigning VS kuglevægt ??

Jeg skulle jo gerne ha købt noget brugbart [}Smile]

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#17
Min Win70 i 22-250 kunne klare op til 62 grains (4 gram) Norma SP

Men 1:14 er bedst med 40 - 55 grains

1:12 er "tysker-stigning" som fandtes på en del af de sjove tyske .224 kalibre (5,6x57Vom Hofe og den slags) den er ikke meget mere bevendt end 1:14 efter min mening

en 1:9 bør kunne stabilisere 70 grains RN og måske helt op til 70 grains Berger VLD / 75 grain match også i .223

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
Jeg springer lige ind med et spørgsmål [:I]

Hvor langt ned kan man så gå med 1:9, jeg mener, det må jo have en eller anden konsekvens for skydning med lettere projektiler at vælge 1:9 stigning?

Sagt på en anden måde, hvis man napper en med 1:9 stigning bliver den så upræcis, hvis man stopper lette projektiler i den? Og i så fald, hvor upræcis.

Mvh.
Anders
Svar
#19
Hermed en Cooper Arms i .223...

Cooper Arms .223 (Model 21 Varminter)
Bolt Action second hand Rifle (R/H), Price: £550 @
Licence: Firearm, Barrel: 24", Weight: 7lb.4oz.

Description
My Cooper is now for sale at Bond and Bywaters in Preston as I vacated the slot for a 22-250. The rifle was made in April 1996 and has only been used for Foxing so has not done alot in the scheme of things shot count wise. Plenty of little dinks in the stock from spending alot of time in a 4 x 4 but the bore is fine and it shoots like a demon, the stock is a very nice piece of dark walnut that could be refinished very nicely. CW Weaver bases. Barrel is 1 in 14 twist. Please call the shop with any enquiries on 01772257851 and ask for Paul who is handling the sale or e mail me. No offers please this is very well priced and is priced to sell.

[Image: 080111145907759-1.jpg]

[Image: 080111145907759-2.jpg]

[Image: 080111145907759-3.jpg]

[Image: 080111145907759-4.jpg]

[Image: 080111145907759-5.jpg]

Mvh

Michael
Svar
#20
Og så lige endnu en Cooper. Denne gang i 6mmBr Norma

Cooper Arms 6mm BR Norma M22 Varmint Bolt Action second hand Rifle (R/H), £800
Licence: Firearm, Barrel: 26", Scope: Leupold 8.5-25x50

Description
Beautiful Copper M22 varminter in very desireable 6mmBR calibre. Surprisingly light easy handling package. 3 lug bolt single shot reciever with fully adjustable trigger. 26 inch bead balsted stainless varmint profile barrel with recessed target crown. AA grade claro walnut stock with hand rubbed oil finish. Less then 400 rnds fired, in mint condition apart from several light marks on the underside of the stock. Complete with Leupold bases, 30mm Rings and cases. Scope and Bi-pod are not included. Wilson hand Dies available at extra cost. Beat the 6 month plus waiting list for these stunning rifles Price now £800 no offers

[Image: 071126192808803-1.jpg]

[Image: 071126192808803-2.jpg]

[Image: 071126192808803-3.jpg]

Jeg må tilstå at der går længe imellem at man ser så smuk en riffel!!
Havde jeg ikke gang i et andet projekt havde jeg nok købt en Cooper.

Jeg forstår sgu godt at Lani har jørt dankortet igennem og bestilt en.

Mvh

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)