Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optisan Viper
#1
Hej!

Optisan Viper.... Det er da et lækkert navn til en kikkert. Det er en slags "sniper-kikkert" med mil-dots parallaks-justering osv. osv.

Jeg kiggede lidt på en her den anden dag, jeg mener at det var en 6-24x56, og jeg syntes den gav et ret klart billede fra sig. Justeringsskruerne og zoom-indstillingen gav også indtryk af at kvaliteten var bedre end prissedlen på 2.995,- antydede.

Er der nogen af de herrer og. evt. damer, der har erfaring med den kikkert??

Mvh

Michael
Svar
#2
Hej Otterup.
Ingen erfaring med den pågældende kikkert,
men min erfaring iøvrigt siger mig, at en kikkert til
2.995,- har en værdi af ca. 1500,- [xx(][Wink]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Ja det er under alle omstændigheder ikke mange kroner for en kikkert...

Efterfølgende har jeg fundet ud af de fremstilles af MTC Optics i England(det er dog nok en kina-kikkert) og er meget anvendte til luftvåben...

Man skal dog ikke bare altid skue hunden på hårene. Se blot denne afprøvning af en Horizon Buckridge:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=1366&SearchTerms=horizon

Mvh

Michael
Svar
#4
Optisan Viper fabrikeres i Japan af et Kina baseret firma - om den konstalation er godt ved jeg ikke.

Optisan laver kikkerter for flere japanske firmaer og vist også Amerikanske (efter hvad "nettet" siger). Optisan's ejet motto er "Japans secret optics" som netop skulle henføre til, at de laver meget for andre.

MTC Optics er ejet af en gut der hedder Gary og han har været med til at udvikle kikkerten og sigtet i den. Ja den er oprindeligt udviklet til luftvåben, men skulle efter Optisan Inc og nævnte Gary også være lavet stærk nok til "krudtvåben".

Pga. ovennævnte har Optisan - i samarbejde med Gary - besluttet at lancere deres egen linie af kikkerter under eget navn. Prisen skulle bevidst være sat lavt for at komme ind på markedet. Lidt samme strategi da Meopta kom frem

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#5
Opsamling på en gammel tråd.

Har nu haft min Optisan Viper i 4 år, den har prøvet at bo på en 30.06, en 6.5x55, 22-250, og nu en 223. og tro mig det er ikke skud der mangler at blive affyret!

Der har aldrig været nogle former for problemer eller nogle former for svigt eller fejl.

Skal have mig en ny Mamba, er ikke bleg for igen at købe endnu en Optisan.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#6
Har i dag modtaget en "SPAM" mail fra en tidligere Jaguar gruppe forhandler på en Optisan håndkikkert.

Vejl. pris var 1.995,- ... julepris var 495,- ... min pris ****

Vejl. pris kontra min indkøbspris vidnede om at der ikke kunne være meget materiale i kikkerten [xx(][xx(][xx(]

Allerede det at en kikkert til vejl. 1.995,- pludselig kan sælges for kr. 495,-, fortæller lidt om hvad den er værd [xx(]

Så tilbuddet røg direkte i "skraldespand".

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Hej Rex !

Du må ud og rode lidt i skraldespanden, for jeg, og sikkert også en del andre herinde vil da gerne se det tilbud du har fået tilsendt der til 1/4 af den normale udsalgspris.

For som du selv skriver kan der ikke være meget materiale i den kikkert til den pris.

Ellers syntes jeg at Optisan kikkerter er af ok kvalitet, dem som jeg har kendskab til og som jeg selv bruger på min riffel.

Få det scannet ind og lad os se det.

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#8
Det var da trist at du smed det gode tilbud på Optisan Cobra 8 x 42 i kurven, uden at have undersøgt kvaliteten på varen. Det er såmænd mig der har argenturet på Optisan i Skandinavien. Grunden til at jeg kan tilbyde optisan til en superpris, er fordi brandet ikke skal igennem forskellige agenter og grossister ect.Det gør såmænd bare at der er plads til en god avance til detail butikkerne og ikke mindst forbrugeren, der kan få et produkt til en rigtig fornuftig pris.
Mvh Peter
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Zoegadesign

Det var da trist at du smed det gode tilbud på Optisan Cobra 8 x 42 i kurven, uden at have undersøgt kvaliteten på varen. Det er såmænd mig der har argenturet på Optisan i Skandinavien. Grunden til at jeg kan tilbyde optisan til en superpris, er fordi brandet ikke skal igennem forskellige agenter og grossister ect.Det gør såmænd bare at der er plads til en god avance til detail butikkerne og ikke mindst forbrugeren, der kan få et produkt til en rigtig fornuftig pris.
Mvh Peter



Hej.

Jeg må tilstå, at dine udsagn ikke rigtig stemmer med min opfattelse af "god avance" og "rigtig fornuftig pris"

Jeg kunne forstå hvis du havde skrevet "rigtig meget god avance" - indkøbspris 495.- avance 1100,- ialt 1600,- + moms = 2000,- eller indkøbsprisen er måske incl moms ????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

At du giver forbrugeren en "rigtig fornuftig pris" - "superpris" [xx(][xx(]
o.s.v. - som agent har du vel også en avance, mon ikke din indkøbspris ligger i nærheden af 250,- ??????? Vejl. pris 1995,-

Ja, det må da vist siges at være årets tilbud [:o)][:o)]
Så jeg undrer mig over hvor meget kvalitet der er plads til når varen også skal emballeres og fragtes hertil fra Kina ?

Men der er jo mange forskellige måder at definere "rigtig fornuftig pris" på.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#10
Citat:quote:

mon ikke din indkøbspris ligger i nærheden af 250,- ??????? Vejl. pris 1995,-



Nok nærmere 100kr incl moms og forsendelse, hvis det overhovedet er så meget[Wink][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)