Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pumpgun
#1
Hvor mange skud må en pumpgun indeholde til jagt?
Svar
#2
Hej nyland.

Din pumpgun må indeholde 2 patroner. En i kammeret og en i magasinet.

Med venlig hilsen
Sax
Svar
#3
Hej Nyland. Hvis jeg lige må komme med lidt moralsk opkast. De klapjagter jeg kommer på er sådan en fætter bestemt ikke velset. Havde engang en som var købt til havjagt. Havde ikke lige tænkt på, i min uerfarenhed,at den smed de tomme hylstre i havet. Den blev hurtigt solgt igen. Når jeg idag går ture på stranden, og ser tomme hylstre der er skyllet op, synes jeg bestemt ikke det gavner vores sag.Knæk og bræk[Smile]
mvh Don Bums

Svar
#4
halløj Nyland
husk at den ikke må kunne ændres til at indeholde flere end de 2 patroner. dvs at f eks den originale plastpind i 1100´n ikke er lovlig.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej

Hvad gør man hvis man vil bruge en pump eller ½ automat med mere end 2 skud i udlandet hvor det er tilladt, og den ikke må kunne modificeres ?

Køber en til brug i Danmark med 2 skud og en til brug andensteds med større kapacitet ?

JBN
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#6
du laver du plombering således at den kan fjernes hjemme i værkstedet, men ikke ude i felten.
så er den lovlig

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Eller laver 2 forskellige endemøtrikker med 2 forskellige længder [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Eller laver 2 forskellige endemøtrikker med 2 forskellige længder
halløj BB
det er også den løsning jeg selv bruger, men sat på spidsen tror jeg ikke den er lovlig[?]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Nej, du har ret.

En stift på tværs igennem magasinrøret som tigges fast er lovlig. Ordningen skal være permanent og må ikke kunne ændres med alm. værktøj. Loven foreskriver svejsning.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Hvis man svejser den fast i endeproppen/møtrikken så kan man ikke bruge bøssen til ret meget når den er fjernet.[Wink]

Men det er jo et vurderingsspørgsmål som hverken vi, eller dem der skal forklare os det, kan blive enige om.....[xx(]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
jo, BB
loven er fair nok:
selv en politi´er kan vel få den tanke at jægeren kan have en ekstra endeprop i lommen, som kan skiftes på et øjeblik.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Hvis man svejser den fast i endeproppen/møtrikken så kan man ikke bruge bøssen til ret meget når den er fjernet.[Wink]



Næh det er helt klart formuleret i lovteksten.

Våbnet må IKKE kunne ændres uden brug af bøssemagerværktøj. Ordet "svejst" indgår i teksten, så du kan ikke bare bytte prop...

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by STROM

jo, BB
loven er fair nok:
selv en politi´er kan vel få den tanke at jægeren kan have en ekstra endeprop i lommen, som kan skiftes på et øjeblik.

mvh
Strom



Så er han vist nødt til at finde den i min lomme først. Han tror måske også at jeg har en magasinforlænger i bukserne [:o)]....

@Max. Kan du ikke lige sige hvor det er det står... Har siddet og læst i teksterne, men kan ikke finde det [?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#14
Første søgning gav dette. Læg mærke til ordet "permanent"

Stk. 2. Haglgeværer og halvautomatiske rifler, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at de højst kan indeholde 2 patroner.

saxet fra et cirkulære sendt fra Justitsministeriet til Jægerforbundet:

at en anordning alene anses for permanent, hvis magasinet blokeres til max 1 patron og (for så vidt angår aftagelige magasiner) herefter fastsvejes eller nittes til våbenets låsestol eller magasingang. Fastboltning af magasinet kan derimod ikke accepteres.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Som jeg skrev lidt oppe så er det et vurderingsspørgsmål af de enkelte betjente. Jeg har før spurgt POLITIET og fået at vide at hvis pinden var svejst fast på proppen, så skulle jeg skrue proppen af for at der kunne være flere i... og når jeg havde gjort det så kunne den jo ikke skyde.

Det er jo ikke fordi at jeg ikke kan læse..

Nik, hvis du i det mindste prøver at forstå hvad jeg mener [Smile]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#16
Den metode med en stang fastsvejset i ”endeproppen” har jeg altid brugt i min 1100.

Den er langt at foretrække frem for en tværgående stift i magasinrøret, der jo også ændrer magasin fjederens funktion.

Stangen i endeproppen, har her på egnen altid været accepteret af politiet, så stop nu med alle de slette tænker om at man kan ha´ en ekstra prop i lommen! [}Smile] - det ender bare med at i ulovliggør denne metode.

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)