Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilspænding af skæfte - hvor mange Nm
#1
Hej Alle
Når man nu er blevet ejer at en Stahlwille momentskruetrækker og desuden har et håndelag som en mand med parkinson, ville det være rart at vide hvor meget jeg skal spænde skæftet på min rifler med.

Det drejer sig hovedsageligt om skæftet på en Sako 75 med en størrelse III reciver + bolt. Er der nogen der har et bud på hvor mange NM skæftet på såden en fætter skal spændes med og er det samme moment for begge skruer?

Desuden har jeg en Weatherby V og en CZ 452 som jeg også gerne vil have et bud på. Weatherby'en vil jeg umiddelbart tro skal spændes med samme styrke som Sako'en men CZ'eren er jo noget mindre hvis det har noget at sige.

Mvh
Simon

PS
Desuden et herligt stykke værktøj
Svar
#2
Er der virkelig ikke nogen der har konkret viden eller bare et kvalificeret bud om hvor mange nm jeg skal spænde mit skæfte med?

Jeg ved så meget at det bare skal spændes tilpas meget til at skruerne ike løsner sig. Jeg her dog ikke håndelag eller erfaring nok til at vurdere hvor meget dette er.

Mvh
Simon
Svar
#3
Håber det her giver et fingerpeg[Smile]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=8188

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
du skal tage en skruetrækker og spænde skruerne alt hvad du kan med håndkraft. (ikke noget med en tang på skruetrækkeren) også kan du evt. mærke dem efter når du har skudt nogle skud. jeg tror nok at det hedder jysk håndmoment...

Flyttet af GD
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)